Seriks Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Hur funkar det med två valutor? Är det fortfarande vidrig växlingskurs om man för över mellan dom (som när man plockar ut $ till sekbank) eller kan man föra fram och tillbaka utan att tappa något? såklart tappar man, blir mkt dålig kurs om det inte är samma valuta. Citera
Seriks Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Jag skickade ett mail, och fick bland annat följande som svar (väldigt snabbt svar, kudos för det måste jag säga): Om man nu har runt €1k på kontot, vad kan man stöta på för hinder om man tex skeppar runt det till olika siter bara för att komma över gränsen? Med €0.50 som maxavgift så skulle det ju kosta €2.50 per månad för att vara VIP vilket inte är så fasligt dyrt. Den enda nackdelen jag kan komma på är att det kanske inte är så populärt hos pokersiterna att man skeppar in pengar bara för att ta ut igen. betala lite rake på siterna så funkar det alldeles utmärkt. 0.50 ? kostar väl inget att överföra pengar till pokersite så länge det är samma valuta. Citera
Drunken_Penguin Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 betala lite rake på siterna så funkar det alldeles utmärkt. 0.50 ? kostar väl inget att överföra pengar till pokersite så länge det är samma valuta. Jag trodde att deras 1% avgift, max €0.50 gällde alla utgående transaktioner man gjorde. Har kollat min historik nu, och ser inte ut som att de har dragit några avgifter för mina transaktioner, så du måste ha rätt i det. Hittar inget på hemsidan dock, inte för att jag klagar visserligen... Citera
dstrombe Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Hej allihopa, Tänkte höra om man kunde be er trogna Moneybookers användare för en liten tjänst. Om det är så att ni spelar eller känner till sidor där MB inte finns som ett betalningsalternativ så får ni gärna kontakta mig så ska jag försöka ändra på det. Med vänliga hälsningar, Daniel Strömberg Moneybookers daniel.stromberg (at) moneybookers.com Citera
booring Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Hej allihopa, Tänkte höra om man kunde be er trogna Moneybookers användare för en liten tjänst. Om det är så att ni spelar eller känner till sidor där MB inte finns som ett betalningsalternativ så får ni gärna kontakta mig så ska jag försöka ändra på det. Med vänliga hälsningar, Daniel Strömberg Moneybookers daniel.stromberg (at) moneybookers.com atg Citera
qubee Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Kan någon snäll person förklara hur det funkar? Om man som VIP har 2 konton med olika valutor som man har rätt till. Man har ett ursprungligt konto i t.ex USD och så blir man VIP och skapar ett helt nytt mb konto i t.ex EUR? Hur gör man isf sen när man ska casha ut från en pokersida så att det kommer till "rätt" valutakonto. Citera
Snygglenn Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Och hur många månader i rad måste man flytta 50k för att bli vip? Citera
Seriks Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Kan någon snäll person förklara hur det funkar?Om man som VIP har 2 konton med olika valutor som man har rätt till. Man har ett ursprungligt konto i t.ex USD och så blir man VIP och skapar ett helt nytt mb konto i t.ex EUR? Hur gör man isf sen när man ska casha ut från en pokersida så att det kommer till "rätt" valutakonto. du har ju 2 olika email-adresser på respektive moneybookers. sen är det bara att skriva in emailen dit du vill ditt uttag ska komma till. Citera
Seriks Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Och hur många månader i rad måste man flytta 50k för att bli vip? 50 K ? för mig räckte det med 10 k euro som jag satte in på en pokersida och sen dess har jag varit vip. Citera
Snygglenn Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 50 K ? för mig räckte det med 10 k euro som jag satte in på en pokersida och sen dess har jag varit vip. Vafan, läste nånstans att man måste skicka 50k sek genom mb varje månad eller något sånt. Hittade inget på mb om det, någon som har en länk där det står hur man blir vip? Citera
Jeg123 Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Vafan, läste nånstans att man måste skicka 50k sek genom mb varje månad eller något sånt. Hittade inget på mb om det, någon som har en länk där det står hur man blir vip? För mig var det €10 000 inom 3 månader. Citera
qubee Postad 29 April , 2010 Rapport Postad 29 April , 2010 Hur går man tillväga om man som VIP vill öppna ett extra valutakonto? Hittar det ingenstans Citera
Jeg123 Postad 29 April , 2010 Rapport Postad 29 April , 2010 Hur går man tillväga om man som VIP vill öppna ett extra valutakonto?Hittar det ingenstans Du öppnar ett konto under en annan email sedan skickar du ett email till supporten. Citera
animalplanet Postad 4 Maj , 2010 Rapport Postad 4 Maj , 2010 Hittar inte tråden om opoker, av någon anledning. Skriver här istället. Hur tar ni smidigast ut eran € ifrån Boss nätet. E-cash idag gav 9.26/ €vilket jag tkr låter helt orimligt dåligt. Till Visa't MB tar 1.99% avgift + 1.80€ till bankuttag om jag har korrekt? 1.99% är väl € till sek växlingen som kostar? Kan va helt ute och cykla nu. Men blir väldans mycket pengar på ett år med dålig kurs och avgifter på 2%. *att öppna € konto på banken kanske är en lösning att slippa 2% från mb? Citera
vuns187 Postad 4 Maj , 2010 Rapport Postad 4 Maj , 2010 om man skapar ett konto, måste man då skicka in massa dokument för att flytta pengar mellan siterna? Citera
Jeg123 Postad 4 Maj , 2010 Rapport Postad 4 Maj , 2010 om man skapar ett konto, måste man då skicka in massa dokument för att flytta pengar mellan siterna? Du kommer troligtvis någon gång bli tvungen att göra det. Citera
Snygglenn Postad 17 Maj , 2010 Rapport Postad 17 Maj , 2010 Använt mb i typ 3 månader nu och skickat 120k cirka. Betyder det att jag är vip? Hur ser jag om jag är det? Om jag nu är det och kan öppna ett till konto i en annan valuta, betyder det att jag har dubbelt så hög limit? Har nått limiten nu så måste skicka pengar för att verifiera, verkar jobbigt så skulle vara smidigare att få öppna ett till konto Citera
Jeg123 Postad 17 Maj , 2010 Rapport Postad 17 Maj , 2010 Använt mb i typ 3 månader nu och skickat 120k cirka. Betyder det att jag är vip? Hur ser jag om jag är det? Om jag nu är det och kan öppna ett till konto i en annan valuta, betyder det att jag har dubbelt så hög limit? Har nått limiten nu så måste skicka pengar för att verifiera, verkar jobbigt så skulle vara smidigare att få öppna ett till konto Du måste kontakta supporten. Citera
ffredd Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Det här låter bra... Det vore trevligt om den första som testar det kan rapportera om hur det gick. (Tänker framför allt på om det går att använda det här till att slippa växlingsavgiften på något sätt. Jag har konton både i SEK och USD på SEB, men bara USD på MB). Dear XXX , Moneybookers is pleased to announce that we have now started to accept domestic bank wire uploads via our new banking partner SEB in Sweden. To make use of this service, please make your future bank wire uploads using the following bank details: Account Holder: Moneybookers Ltd Bank name: SEB City: Stockholm Bank giro: 301-1079 Account currency: SEK These details can also be viewed from your Moneybookers account via ‘Upload Funds’>’Bank Transfer’. In order to process payments efficiently, please ensure that your User ID is included as a reference on the payment. Warm Regards, Moneybookers Citera
Bjoorn Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 om det går att slippa växlingsavgifterna med mb hade det vart bra, i dagsläget går det ej att använda m pga alla avgifter vid bankwire Citera
ffredd Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Jag har för mig att de hade någon specialdeal med Nordea, som gjorde att det var fördelaktigt att ha konto där, men jag kommer inte ihåg vad fördelen var. Jag tänkte att vad det än var, så kanske det även gäller SEB nu. Citera
bananuz Postad 11 Juni , 2010 Rapport Postad 11 Juni , 2010 Har precis startat ett moneybookerskonto och gjorde igår en överföring till bank. Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan pengarna finns på kontot? 1-2 dagar typ? Jag har Danske Bank. Citera
Jeg123 Postad 11 Juni , 2010 Rapport Postad 11 Juni , 2010 Har precis startat ett moneybookerskonto och gjorde igår en överföring till bank. Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan pengarna finns på kontot? 1-2 dagar typ? Jag har Danske Bank. På hemsidan står det 3-5 dagar. Brukar oftast ta 2-3 dagar. Citera
bananuz Postad 11 Juni , 2010 Rapport Postad 11 Juni , 2010 På hemsidan står det 3-5 dagar. Brukar oftast ta 2-3 dagar.Ok, det hade jag missat. Tack! Citera
flup Postad 15 Juni , 2010 Rapport Postad 15 Juni , 2010 Jag satte in 5k till mitt moneybookerkonto på kvällen den 13:E med metoden "Instant bankpayment" dvs att jag gör en överföring från mitt SEB till deras SEB konto och sen ska det komma upp direkt på mitt MB konto. Detta har funkat 2ggr innan för mig, Men nu verkar det inte hända något. pengarna har dragits från mitt SEB men inte hamnat på mitt MB. Mailade support typ direkt, men inte fått svar på 2 dagar nu. Någon som varit med om liknande? Citera
Recommended Posts