XarsioN Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Vem spelar rätt här ? (obs jag är ensamvarg). PokerStars Game #4601530020: Tournament #22945610, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2006/04/12 - 08:55:24 (ET) Table '22945610 1' 9-max Seat #4 is the button Seat 1: Ensamvarg (1470 in chips) Seat 2: Calum1 (1940 in chips) Seat 3: Desert Red (1905 in chips) Seat 4: MDepky (1845 in chips) Seat 6: hustleress (900 in chips) Seat 7: NicoFerra (2970 in chips) Seat 8: Gaijian (1430 in chips) Seat 9: huskerfan_cm (1040 in chips) hustleress: posts small blind 15 NicoFerra: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to Ensamvarg [Ac Kh] Gaijian: raises 60 to 90 huskerfan_cm: folds Ensamvarg: calls 90 Calum1: calls 90 Desert Red: folds MDepky: folds hustleress: folds NicoFerra: calls 60 *** FLOP *** [Jc Qc Jd] NicoFerra: checks Gaijian: bets 90 Ensamvarg: calls 90 Calum1: folds NicoFerra: folds *** TURN *** [Jc Qc Jd] [Th] Gaijian: bets 90 Ensamvarg: raises 410 to 500 Gaijian: calls 410 *** RIVER *** [Jc Qc Jd Th] [4h] Gaijian: checks Ensamvarg: bets 300 Gaijian: raises 450 to 750 and is all-in Ensamvarg: calls 450 Citera
Hap Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Det är aldrig bra att dra dött, speciellt inte med 4 outs. Citera
GG Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Det är aldrig bra att dra dött, speciellt inte med 4 outs. Sant, för det kan bli ganska svårt att dra dött om man har outs Till handen: Höj hans flopbet eller folda, syna inte. När du nu spelar den som du gör och träffar tian är det bara att betala av. Citera
zinna Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 ingen spelar handen perfekt skulle jag vilja påstå. du bör slå om till nåt i stil med 250 preflop tycker jag han bör satsa mer än 90 in i en 375pott om han ska satsa efter det så tycker inte jag att någon spelar fel Citera
XarsioN Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Okej. Men är verkligen A-K offsuit så pass stark hand att man kan re-reisa den ? Vi var ju trots allt 9 spelare ? Citera
Myssion Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Okej. Men är verkligen A-K offsuit så pass stark hand att man kan re-reisa den ? Vi var ju trots allt 9 spelare ? Du vill ju isolera. Dessutom tar du kommandot i handen och kan lättare beta hem potten på floppen. Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 350 preflop.Flop: check fold. Usch. Det där gillar jag inte. Vad är meningen med att höja till så mycket? Trycka oavsett flop? Med vilka händer gör du så där med? Om du bara gör det med AK så kommer du att bli sönderspelad, no doubt. Citera
Blado Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Linje 1: syna preflop, fold flopp. Linje 2: reraisa preflop, beta flopp. Citera
Hjort Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Checka eller ställ på rivern. När du betar som du gör tar du inte maximalt värde av AQ/AA/KK (om de nu verkligen orkar syna, det är ju inte ett särskilt svårt vik) samtidigt som du tappar maximalt värde till de olika kåkarna. Med vilka händer gör du så där med? How's about KK+, AK och några suited connectors? Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 350 preflop.Flop: check fold. Usch. Det där gillar jag inte. Vad är meningen med att höja till så mycket? Trycka oavsett flop? Med vilka händer gör du så där med? Om du bara gör det med AK så kommer du att bli sönderspelad, no doubt. 1. Du vill framför allt skärma av spelare bakom. AK är inte kul att spela ur position i familjepott. 2. AK är en bra hand och du vill få Gaijian att betala om han vill se flop. Synen på flop kan man väl köpa med facit i hand eftersom de bakom dig foldade, annars är det en fold med så farlig bräda. Du spelar rätt på turn, men när du får syn där på en re-raise så måste du checka ner river eller ställa som Hjort säger. Jag hade blixtcheckat. Citera
XarsioN Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Checka eller ställ på rivern. När du betar som du gör tar du inte maximalt värde av AQ/AA/KK (om de nu verkligen orkar syna, det är ju inte ett särskilt svårt vik) samtidigt som du tappar maximalt värde till de olika kåkarna. Med vilka händer gör du så där med? How's about KK+, AK och några suited connectors? jag trodde han hade tvåpar. jag betta så lite i slutet för att få ut lite grann av honom, iochmed att jag trodde stegen var vinnande handen. Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 350 preflop.Flop: check fold. Usch. Det där gillar jag inte. Vad är meningen med att höja till så mycket? Trycka oavsett flop? Med vilka händer gör du så där med? Om du bara gör det med AK så kommer du att bli sönderspelad, no doubt. 1. Du vill framför allt skärma av spelare bakom. AK är inte kul att spela ur position i familjepott. 2. AK är en bra hand och du vill få Gaijian att betala om han vill se flop. 1) Ja, jag förstår tänket bakom en höjning (och jag säger inte att det är fel). AK kan annars vara mycket kul att spela ur position i en familjepot, men det är en annan femma. 2) Japp, visst är AK en bra hand. Det tror jag ingen ifrågasätter. Men huruvida vi vill få Gaijian att betala för att se en flop köper jag inte. Ingenting säger att vår direkta FE minskar dramatiskt vid en _mindre_ höjning (utan att potcommitta oss). Vad tror du annars FI:s HD är efter en standardraise UTG? Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Med vilka händer gör du så där med? How's about KK+, AK och några suited connectors? Även om han gör det med den HD:n (vilket jag inte tror att han gör) så gillar jag fortfarande inte hans höjning. Den rent ut sagt skriker överspelad AK. Citera
Blado Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jag spelar AK AA KK QQ som mats säger. Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jag spelar AK AA KK QQ som mats säger. Då tappar du garanterat värde utav dem. Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 2) Japp, visst är AK en bra hand. Det tror jag ingen ifrågasätter. Men huruvida vi vill få Gaijian att betala för att se en flop köper jag inte. Ingenting säger att vår direkta FE minskar dramatiskt vid en _mindre_ höjning (utan att potcommitta oss). Vad tror du annars FI:s HD är efter en standardraise UTG? Jag skulle själv bettat 270-300, så 360 ligger lite högre iofs ja. Principen är dock densamma och jag skulle inte bettat under 270 när jag sitter i så tidig position med flera spelare bakom. Hans HD kan ju vara hur bred som helst. Betänk att detta är på $5-bord där folk kan höja med kort bara de är soooted. Så det är svårt att säga något utan reads. Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 vad hade du höjt till? Med den lilla information som är tillgänglig och det faktum att det är en $5.50 så hade jag antagligen höjt till ~260. Två positioner längre bak så hade jag antagligen synat kallt. Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jag skulle själv bettat 270-300, så 360 ligger lite högre iofs ja. Principen är dock densamma och jag skulle inte bettat under 270 när jag sitter i så tidig position med flera spelare bakom. Vad är du rädd för? Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jag skulle själv bettat 270-300, så 360 ligger lite högre iofs ja. Principen är dock densamma och jag skulle inte bettat under 270 när jag sitter i så tidig position med flera spelare bakom. Vad är du rädd för? Inte för att stoppa in mina marker med AK iaf Nä, jag antar att du menar varför jag vill stoppa in marker för att "skydda" AK och inte nöja mig med syn. Jag föredrar att möta 1 spelare med 700 i potten med position samt en starkt representerad hand, snarare än att ha 300-400 i potten och sitta i mellanposition och möta 2-3 spelare. Visst kan man billigt maskera sina AK genom att bara syna bakom, men det passar inte mitt sätt att spela bara. Citera
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Nä, jag antar att du menar varför jag vill stoppa in marker för att "skydda" AK och inte nöja mig med syn. Jag föredrar att möta 1 spelare med 700 i potten med position samt en starkt representerad hand, snarare än att ha 300-400 i potten och sitta i mellanposition och möta 2-3 spelare. Öhm? Det är ju rätt uppenbart att det förstnämnda är att föredra och det var inte det som jag menade. Visst kan man billigt maskera sina AK genom att bara syna bakom, men det passar inte mitt sätt att spela bara. Jag sa aldrig att jag skulle syna bakom i den angivna situationen. Om jag skulle göra det så skulle det däremot verkligen inte vara för att "maskera" handen på något sätt (även om det är en fin bonus). Citera
ogredani Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Öhm? Det är ju rätt uppenbart att det förstnämnda är att föredra och det var inte det som jag menade. Ok, vad tänkte du på då? Varför jag vill höja 270+ och inte nöja mig med ett bet på c:a 200? Du får säga vad du menar. Är lite för seg nu för att läsa mellan raderna. Citera
lillpata Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Principen är dock densamma och jag skulle inte bettat under 270 när jag sitter i så tidig position med flera spelare bakom. Som sagt, vad är du rädd för? Citera
ogredani Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Principen är dock densamma och jag skulle inte bettat under 270 när jag sitter i så tidig position med flera spelare bakom. Som sagt, vad är du rädd för? I slutändan att mina vinster inte maximeras. Jag vet inte hur jag ska förklara det mer än jag gjort. Jag försöker åstadkomma ett scenario som är mer fördelaktigt än ett annat. Citera
Recommended Posts