Gå till innehåll

NLT - Floppad TPTK


Recommended Posts

Först och främst TPTK betyder väl Top Pair Top Kicker? :)

 

Hand #6210637 vid bordet: Theo 2

Startad: Tue Apr 11 18:48:05 2006

 

trangen13 sitter på plats 1 med 226.60

Goofy-_- sitter på plats 2 med 493.25

claes sitter på plats 3 med 136.75

Herou sitter på plats 4 med 17.00

Hajken sitter på plats 5 med 235.55

britten sitter på plats 6 med 74.50

PianoPer sitter på plats 7 med 136.80

Wrath sitter på plats 8 med 384.75

Bonasia sitter på plats 9 med 136.40

 

PianoPer satsar s mörken 1.00

britten satsar l mörken 0.50

 

britten: --, --

PianoPer: --, --

Wrath: --, --

trangen13: --, --

Goofy-_-: As, Js

claes: --, --

Herou: --, --

 

Pre-flop:

 

Wrath: Lägger mig

trangen13: Lägger mig

Goofy-_-: Höj 5.00

claes: Höj 9.00

Herou: Lägger mig

britten: Syna 9.00

PianoPer: Lägger mig

Goofy-_-: Syna 9.00 Vad tycker ni om synen på 4kronor? Brukar inte syna egentligen men var lite småtiltad.

 

Flop (Board: Jh, 4s, 6h): Bättre flop än såhär kan de knappt bli.

 

britten: Passa

Goofy-_-: Satsa 28.00 Här tänker jag inte mesbetta då jag blivit utdragen så många gånger tidigare då jag mesbettat så jag bettar pot

claes: Syna 28.00

britten: Syna 28.00

 

Turn (Board: Jh, 4s, 6h, 2s):

 

britten: Passa

Goofy-_-: Satsa 68.00 Vid det här läget har jag flushdraw och tycker de känns som ingen av dom har bättre händer än mig. Så jag bettar 2/3 av potten.

claes: All in

britten: Lägger mig

Goofy-_-: Syna 99.75 Nu känner jag mig dock slagen men jag måste syna 30kronor i det läget, eller hur? Kan ju komma A, J eller spader! om jag inte redan har bättre hand än han.

 

River (Board: Jh, 4s, 6h, 2s, 8c):

 

Nu till det jag undrar, spelade jag handen för aggresivt, speciellt med tanke på att jag blev reraisad innan floppen. Hur skulle ni spelat den här handen? Ni behöver inte bara skriva "Fold innan floppen" tack. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen rätt bra. Jag antar att spelaren i fråga hade floppat set eller hade överpar eftersom du postar handen här på forumet. Du har en väldigt bra hand på turnen med TPTK och nutflushdraw men betar kanske lite vegt, potten var rätt så stor vid det laget. Finns inte så mycket du viker för i det läget, speciellt inte med dom små stackarna. Du får extremt bra odds när Fi går all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen preflopp tycker jag är helt ok. Det här är ingen turnering utan CG och man kan syna en marginell höjning preflopp m h t pottoddsen. Att folda preflopp hade varit totalt fel spel i en CG.

 

På floppen tycker jag att du har träffat bra. Men du kan inte bortse fr möjligheten att Fi sitter på QQ-AA. Särskilt med KK-AA kan det hända att Fi minirejsar för att få action i CG. Fi kan även sitta på AK.

 

JJ, 44 och 66 känns inte som sannolika alternativ då Fi förmodligen slagit om hårdare med JJ o med 44 och 66 känns inte hans minihöjning meningsfullt. Helt osannolikt är det dock inte då du inte erbjuder någon read på Fi.

 

Då Fi har tagit inititativet före flopp så är det lämpligt att checka fram till honom och låta honom CB. Utgår vi från att han continuebettar så hade jag valt att check rejsa honom för att verkligen känna honom på pulsen.

 

Om Fi synar lr rejsar så har han förmodligen dig. Synar han så check-synar du små höjningar alt. check-foldar.

 

Om han slår om så foldar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för tipsen! :)

 

Eftersom de inte verkar vara fler som vill kommentera så får ni här se slutet på denna hand.

 

 

Showdown:

 

Goofy-_- visar: As, Js (par i knektar)

claes visar: Qd, Qc (par i damer)

 

Huvudpott:

claes vinner potten på 303.75 med par i damer

 

(7.75 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...