Gå till innehåll

Bottar på PartyPokers $22 SnG?


Myssion

Recommended Posts

Har själv spelat massor av turneringar mot åtminstone 8 av de sn's som nämns i tråden, och det stämmer nog fint att det är bottar. Precis som många andra i tråden har jag inte märkt det p.g.a. multitabling och det finurliga tricket att använda olika namn. Har bara tiltat på bottarnas irriterande spelstil.

 

Får hoppas att dessa försvinner snarast, även om det förmodligen bara innebär att nya och bättre versioner snart dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir mer och mer irriterad på att jag inte tänkt på detta tidigare. Kollade igenom min PT statistik lite snabbt efter att läst 2+2 tråden igen.

 

Har spelat 250 $22 Speed på Party sen strukturändringen. I 54! av dessa har det suttit någon av dessa bottar (förmodligen något fler, hittade inte alla namn). 15 av de namn som nämns i tråden hittade jag snabbt eftersom jag spelat flera turneringar mot de flesta och alla låg långt upp på Summary-fliken. Det pinsamma är att jag har notes på minst 6-7 av dessa, som alla beskriver deras identiska spelstil, men ändå har jag inte tänkt ett steg längre.

 

Alla som spelat ett gäng 22or den senaste månaden känner med största sannolikhet igen både namn och spelstilen.

 

De 15 namn jag hittade i min PT-databas är:

(Något av namnen kan givetvis vara oskyldigt, och då ber jag om ursäkt. Om denna lista är olämplig kan jag ta bort den. Samma namn, plus några till, finns ändå i 2+2-tråden. )

mdwlrk

remick2

josamart

pbnsub

k1muller

ragra

cufutbl

micmonn

rswhlr

frnchrev

iluvaks

thathy

dabsop

hnglos

lvstrg

 

Kan vara bra att veta om de nu fortsätter spela fram tills Party (förhoppningsvis) gör något åt situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg tråden på 2+2 igår natt men tänkte inte så mkt på det då. Nu när jag kollade den hade den blivit enorm. Det värsta är att party inte direkt verkar ta det seriöst.

 

Kollade igenom PT lite snabbt och såg att någon av dessa botar varit i mina spel mellan 15 och 20%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar fortfarande inte hur de fungerar. Är det ett program som höjer på höga par, slänger typ 28 eller?

 

Vag händer om programmet har t ex 3 7 och checkar från BB och floppen kommer in 777? Slänger den? Eller är de så avancerade att de fattar att de floppat något? Hur ska en sån maskin kunna vinna i längden, det är ju ett skicklighetsspel, eller? Kanske man ska vara tacksam att spela mot sådana istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte åt 2+2 där jag sitter (det mesta som är roligt är spärrat här). Kan nån sammanfatta vad dom skriver? Hur vet dom att det är bottar? Vinner dom pengar? Har någon tagit upp det med Party poker och vad har dom isåfall svarat?

 

Jag bestämde mig för ett tag sedan för att aldrig mer spela $22 sit'n'go's på Party för dom driver mig till vansinne. Tio-tolv turneringar på raken var jag all-in som 60-94% favorit och vann inte i ett enda fall. Jag påstår inte att det har med bottar att göra, men jag blir så arg att det påverkar mitt vanliga spel negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar fortfarande inte hur de fungerar. Är det ett program som höjer på höga par, slänger typ 28 eller?

 

Vag händer om programmet har t ex 3 7 och checkar från BB och floppen kommer in 777? Slänger den? Eller är de så avancerade att de fattar att de floppat något? Hur ska en sån maskin kunna vinna i längden, det är ju ett skicklighetsspel, eller? Kanske man ska vara tacksam att spela mot sådana istället?

 

Det vore skitbra om dom kastar fyrtal, tycker jag. Förmodligen har den som programmerat botten tänkt på det och programmerat botten lite smartare.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Botarna har ganska tydliga mönster.

 

De spelar alla ett bord i taget och väldigt långa pass.

De sitter alltid på samma plats på bordet antagligen för att undvika att hamna på samma bord.

De verkar alltid lämna några marker kvar när de går allin.

De spelar i stort sett inget postflopspel.

 

Folk har ringt party och skrivit mail, i början var det bara standardsvar, tror dom tillslut har börjat undersöka saken iaf.

 

Som jag har förstått det är de vinnande spelare, men antagligen inte jättemkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara jag eller borde det inte vara ganska lätt att spela mot dessa bottar om man nu vet att de är bottar och hur de spelar...?

 

Jo, men de är vinnande bottar, det hade ju varit ännu bättre för dig om de inte funnits där. Bättre att spela mot sämre fisk än bara dålig fisk liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara jag eller borde det inte vara ganska lätt att spela mot dessa bottar om man nu vet att de är bottar och hur de spelar...?

 

Jo, men de är vinnande bottar, det hade ju varit ännu bättre för dig om de inte funnits där. Bättre att spela mot sämre fisk än bara dålig fisk liksom.

 

Det här känns inte alls bra efter man läst igenom 2+2 tråden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar ju ha en ITM på 40-45 %? Inte illa.

 

Detta verkar inte stämma om man läser igenom tråden. Programmet de använder för att få fram deras stats verkar ge de flesta betydligt högre stats än de har. Men man får ändå förutsätta att de är vinnande spelare eftersom ägaren inte skulle låta förlorande botar vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta verkar inte stämma om man läser igenom tråden. Programmet de använder för att få fram deras stats verkar ge de flesta betydligt högre stats än de har. Men man får ändå förutsätta att de är vinnande spelare eftersom ägaren inte skulle låta förlorande botar vara kvar.

 

Ja läste just att Pokerprophecys siffror ofta är fel (för höga?), men någon nämnde 5% ROI mot slutet av tråden (jag har inte orkat läsa hela) vilket ju i så fall inte skulla vara så mycket, men självklart 5% mer än acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja läste just att Pokerprophecys siffror ofta är fel (för höga?), men någon nämnde 5% ROI mot slutet av tråden (jag har inte orkat läsa hela) vilket ju i så fall inte skulla vara så mycket, men självklart 5% mer än acceptabelt.

Eftersom genomsnittet är -10% så förstår du att det är väldigt mycket värde förlorat i varje sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon skicka in ett exempel på en hand spelat mot en bott?

Ver kar otroligt att inte pp kan stoppa detta! Jag kommer ihåg en gång när jag spelade på empirepoker som (då tillhörde samma nätverk) och jag satt in pengar poker från mitt nettellerkonto till min tjejs klient på party poker.

 

Det blev ett jäkla liv! Hennes konto stängdes av ach jag fick sitta ca 20 minuter i telefon med dem och lova att aldrig göra om det.

Att se om en maskin sitter online 24h om dygnet med misstänkt spel borde ju vara en enkel sak att kolla upp. Iaf om de är rädda om sitt rykte.

De skryter ju in sin reklam att de är så säkra.

 

Det här stinker piss!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon skicka in ett exempel på en hand spelat mot en bott?

Ver kar otroligt att inte pp kan stoppa detta! Jag kommer ihåg en gång när jag spelade på empirepoker som (då tillhörde samma nätverk) och jag satt in pengar poker från mitt nettellerkonto till min tjejs klient på party poker.

 

Det blev ett jäkla liv! Hennes konto stängdes av ach jag fick sitta ca 20 minuter i telefon med dem och lova att aldrig göra om det.

Att se om en maskin sitter online 24h om dygnet med misstänkt spel borde ju vara en enkel sak att kolla upp. Iaf om de är rädda om sitt rykte.

De skryter ju in sin reklam att de är så säkra.

 

Det här stinker piss!!

 

Du kan kolla 2+2 tråden efter handhistories

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så här ser det ut när bottarna lirar. Görs detta på lvl 1-2 är deras HD ungefär AQo+, 99+. Sedan blir de lite lösare på level 3 och mycket lösare efter lvl 4-5. På lvl 1-4 görs dessa höjningar först in, eller när folk limpat eller minhöjt innan.

 

***** Hand History for Game 3720484094 *****

0/0 TOURNEY TEXAS HOLD'EM GAME TABLE (NL) (TOURNAMENT 20937224) - SAT MAR 11 23:26:43 EST 2006

Table Speed High Adventure (Real Money) -- Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: kirkbrib (2876)

Seat 2: cufutbl (1890)

Seat 3: XXXXX13 (1610)

Seat 4: lead1dogg (2084)

Seat 5: nippon222 (2080)

Seat 6: Vm0nk3y (1730)

Seat 8: TALLC00L1 (1630)

Seat 9: DeckOf53 (4110)

Seat 10: Spike_Maul (1990)

DeckOf53 posts small blind (50)

Spike_Maul posts big blind (100)

** Dealing down cards **

Dealt to DeckOf53 [ Qc, Jd ]

kirkbrib folds.

cufutbl raises (1750) to 1750 <- Funderar en stund och gör sedan en rimlig höjning

XXXXX13 folds.

lead1dogg folds.

nippon222 raises (2080) to 2080

nippon222 is all-In.

Vm0nk3y folds.

TALLC00L1 folds.

DeckOf53 folds.

Spike_Maul folds.

cufutbl calls (140) <- Funderar en exakt lika lång stund innan han slutligen synar i detta tuffa läge

cufutbl is all-In.

Creating Main Pot with $3930 with cufutbl

Creating Side Pot 1 with $190 with nippon222

** Dealing Flop ** : [ 8d, Ad, Th ]

** Dealing Turn ** : [ Js ]

** Dealing River ** : [ Qd ]

** Summary **

Main Pot: 3930 | Side Pot 1: 190

Board: [ 8d Ad Th Js Qd ]

kirkbrib balance 2876, didn't bet (folded)

cufutbl balance 0, lost 1890 [ Jh Jc ] [ three of a kind, jacks -- Ad,Qd,Jh,Jc,Js ]

XXXXX13 balance 1610, didn't bet (folded)

lead1dogg balance 2084, didn't bet (folded)

nippon222 balance 4120, bet 2080, collected 4120, net +2040 [ Ks Ah ] [ a straight, ten to ace -- Ah,Ks,Qd,Js,Th ]

Vm0nk3y balance 1730, didn't bet (folded)

TALLC00L1 balance 1630, didn't bet (folded)

DeckOf53 balance 4060, lost 50 (folded)

Spike_Maul balance 1890, lost 100 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då behöver jag inte lägga upp en tråd varför vissa spelare alltid lämnar lite marker kvar när de går all in på party 22orna :P

Tänkte ifall de kanske vill ha 1 promilles fold equity när de pushar in de sista av markerna :)

 

Har spelat cirka 1000 speedSNG på 22orna och tycker att dessa nick inte varit sådär jättesvåra att spela mot eftersom de kör väldigt maskinell ABC poker, men visst föredrar man fiskigt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...