Gå till innehåll

PLT - Floppad TP, tveksam kicker

Recommended Posts

Postad

Gör jag fel i handen och isåfall var? Eller har jag helt enkelt otur?

Game # 018,881,218 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Dublin"

Game ended Wednesday 2004-Nov-17 10:35:25 PM GMT

Players:

Fairlane (EUR 27.75 in seat 1)

Dvergen (EUR 21.00 in seat 2)

Cthulhu (EUR 119.50 in seat 5)

blacky (EUR 18.50 in seat 6)

grissom (EUR 33.75 in seat 7)

meaty (EUR 34.25 in seat 9)

Dealer: Dvergen

Small Blind: Cthulhu (0.25)

Big Blind: blacky (0.50)

Fairlane was dealt: A:spade: - T:spade:

Få spelare och en trevlig starthand. Jag raisar lite.

grissom Fold

meaty Call (0.50)

Fairlane Raise (1.50)

Dvergen Call (1.50)

Cthulhu Fold

blacky Call (1.00)

meaty Call (1.00)

Pott: 6,25

Flop 2:diamond: - 9:diamond: - A:club:

Jag är rätt säker på att jag har bästa handen här. Tror jag är ensam om ess. Meatys minibet bryr jag mig inte om utan petar in lite mer deg. Blacky reraisar och jag tvekar inte att syna. Synen på Dvergens reraise är inte mycket att snacka om i den potten. Jaha, båda fi är all-in så det är bara att avvakta utgången.

blacky Check

meaty Bet (0.50)

Fairlane Raise (5.00)

Dvergen Call (5.00)

blacky All-In (17.00)

meaty Fold

Fairlane Call (12.00)

Dvergen All-In (14.50)

Fairlane Call (2.50)

Pott: 62,75

Turn 2:diamond: - 9:diamond: - A:club: - J:club:

River 2:diamond: - 9:diamond: - A:club: - J:club: - 6:heart:

Fairlane shows: A:spade: - T:spade: (a pair of aces)

Dvergen shows: J:diamond: - J:heart: (three of a kind, jacks)

Dvergen wins: EUR 4.50 side pot (with three of a kind, jacks)

blacky shows: 2:spade: - 3:diamond: (a pair of deuces)

Dvergen wins: EUR 55.75 main pot (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 2.50

Blackys reraise var alltså en fetingbluff och Dvergen träffade turn. Trist, men sånt händer. Spela

Postad

Personligen tycker jag att du överspelar handen. Om du inte vet att motståndarna älskar att bluffa eller brukar trycka stenhårt på sina färgdrag så är risken rätt stor att du ligger hopplöst långt efter (AK/AQ/AJ, A9, 99, 22 etc).

Postad
Personligen tycker jag att du överspelar handen.

OK, men var gör jag fel? raise preflop? raise postflop? syn av all-in?

Om du inte vet att motståndarna älskar att bluffa eller brukar trycka stenhårt på sina färgdrag så är risken rätt stor att du ligger hopplöst långt efter (AK/AQ/AJ, A9, 99, 22 etc).
Hade han träffat set på flopp låg jag förstås illa till. AA satte jag honom absolut inte på (trodde ju inte ens att han hade ett ess). 99 eller 22 hade varit svårt att läsa. A9, AJ hade han kanske spelat sådär. AK, AQ hade jag nog räknat med att han skulle söka lite information preflop, genom en höjning. Så många fler händer än de du rabblat upp slår mig inte. Det skulle vara 9-2, men det tror jag inte han skulle synat min raise preflop med. Jag tippade på en semibluff med 2 ruter. Visade sig ju vara en helbluff. :D
Postad

Det är sant att det inte finns särskilt många händer som slår dig, men då bettandet ser ut sådär är det desto troligare att fi har just någon av de händerna.

Jag vet inte var du gör fel eller OM du gör fel, men jag skulle aldrig synat då blacky slår om - han checkhöjer alltså tre spelare som alla indikerat att de har någonting intressant. Ska jag vara ärlig tycker jag att ni spelar rätt taffligt alla tre. :D

(För övrigt bluffar han väl inte? Han har ju bottom pair, bottom kicker och eftersom han sätter både dig och dvergen på ett färgdrag är det ju givet att trycka in hela stacken. ;))

Postad

Efter att Blacky reraisar all in skulle inte jag i alle fall stanna med bara en tia som kicker. Att du leder här är väldigt osannolikt.

Det är inte många som reraisar en pre flop raise bara med AQ eller AJ. Möjligtvis gör dem det med AK/AA men inte ens det är säkert.

Det enda du slår här är en bluff. Vilket det var i detta fallet. Så om du inte har sett Blacky köra all in bluffs tidigare hade jag garanterat foldat.