Myssion Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Föresten Stars har väl EU licens nu också? Visserligen spelar licensen ingen roll, men har du någon källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Varför skulle en i övrigt frisk människa vilja spela MTT? För att det en kul pokerform...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 partys turneringar efter uppdateringen är ett skämt, inte ens spelbart. turrarna som kostar 215+ är spelbara men dom andra.... urk! Varför skulle en i övrigt frisk människa vilja spela MTT? Bättre odds än att vinna på Lotto... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Jag älskar Party sedan dom införde möjligheten att själv justera storleken på borden. (Jag har bara en liten laptop och det är hopplöst att spela på fler än två bord i normal storlek, jag kan bara inte vänja mig vid det). Dessutom älskar jag att det alltid är mycket spelare på alla de nivåer jag spelar på. Men, jag tillhör inte de som lyckats få rakeback där (vilket vissa visst ska ha lyckats med...hmm.) så därför spelar jag på en annan klient. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Jag spelar mycket på Party, mest eftersom det är den bredaste sajten. Näst bäst turneringar efter PokerStars, bäst Omaha cashgame och skattefritt. Visst kan det finnas mindre sajter med väl så bra turneringsstruktur mm, men jag vill kunna ha möjligheten att gigantklonka och då krävs många deltagare. Egentligen gillar jag PokerStars bättre men dels är den inte skattefri och dels har jag av någon anledning alltid seg uppkoppling. Bredbandsbolagets fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J0urneyMan Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Ja, jag har aldrig brytt mig om sidorna är skattefri eller ej, så därför kanske det kan finnas anledning att skippa stars. Stars klient är inte snygg, men det behöver inte en pokerklient vara heller. Det viktiaste är att den är tydlig och stabil och där vinner stars med hästlängder över de flesta andra. Ub tycker jag har en riktigt jobbig klient, samt att det inte finns något cash-game utbud dagtid, då jag spelar mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Egentligen gillar jag PokerStars bättre men dels har jag av någon anledning alltid seg uppkoppling. Bredbandsbolagets fel? Ja, jag har samma problem. Har tyvärr helt lagt ner att spela på Stars nu eftersom jag sliter stora tussar ur mitt hår varje gång jag turnerar där. Har hänt lite för ofta att man blir disconnectad när man sitter med sina AA för att psyket ska palla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cazacu Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Pokerstars är icke skattefritt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 partys turneringar efter uppdateringen är ett skämt, inte ens spelbart. turrarna som kostar 215+ är spelbara men dom andra.... urk! Varför skulle en i övrigt frisk människa vilja spela MTT? Jag vet inte man tjänar mer på att grinda sngs, iaf jag. Men det kan vara kul att spela turneringar ibland, många fiskar spelar ju poker för att det är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rainman85 Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Ok, frågan är varför en människa som vinner så mkt att han behöver oroa sig för skattmasen fortfarande bor kvar i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Frågan är varför man ska gå OT så ininorden rainman, håll dig till tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Spelar du bara cash game eller turneringar som inte är de största inköpen skulle jag inte bry mig om siten är skattefri eller ej. Du kan inte beskattas för cashgame-vinster med nuvarande lagstiftning. Skulle man beskattas för sina cashgamevinster skulle varenda pokerspelare gå i personlig konkurs och komma in på brottets bana Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 En stor fördel med Party är att det förmodligen är skattefritt att spela där. Tror risken är minimal att man skulle behöva betala skatt om man inte vinner en stor turnering... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Ok, frågan är varför en människa som vinner så mkt att han behöver oroa sig för skattmasen fortfarande bor kvar i Sverige? Om man inte betalar skatt i sverige och inte bor här på vintern är det ett underbart land! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ovuca Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Verkar ju som om Stars är skattefritt nu jag menar de har ju licens på Isle of Man och där sitter ju styrelsen också, sen sköts ju pengarna man har på kontot utav Bank of Scotland Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ESeaYour Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Ok, frågan är varför en människa som vinner så mkt att han behöver oroa sig för skattmasen fortfarande bor kvar i Sverige? Du menar att man bör flytta utomlands om man vinner över 16 000:- (elr vad det är) per år? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OrkarInte Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Pokerstars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J0urneyMan Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Ok, frågan är varför en människa som vinner så mkt att han behöver oroa sig för skattmasen fortfarande bor kvar i Sverige? Du menar att man bör flytta utomlands om man vinner över 16 000:- (elr vad det är) per år? Någon som vinner 16k per år behöver knappast bry sig om skatten. Med så liten summa kan det vara ren tur att du ligger plus. Visst grindar man små nivåer så kan det ju funka, men vem skulle orka tjata på dig för 16k? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 problemet med att skatta är att man ska skatta på varje enskild vinst. går man +-0 över en dag där man spelat 1000+händer ska man ändå skatta en sjukt stor summa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Goatse Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Mesta är redan sagt men här är min åsikt: Party: hyfsad klient, snabb, bra att man kan ställa in storleken på fönstren skattefritt rakeback Stars: skön klient, enkel att manöverera med bara musen turneringarna, även deras 180 och 90 man sit and go vip-shoppen om man uppskattar sånt supporten är överlägsen Party vinner ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Verkar ju som om Stars är skattefritt nu jag menar de har ju licens på Isle of Man och där sitter ju styrelsen också, sen sköts ju pengarna man har på kontot utav Bank of Scotland 1. Isle of Man ingår inte i EU/EES = icke skattefritt. 2. Var styrelsen sitter eller var de stoppar sina pengar är knappast relevant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag har spelat ganska mycket på båda siterna och jag tycker att Stars är den överlägset bästa. Den enda fördelen med Party jämfört med Stars enligt mig är att Party är skattefritt, på alla andra punkter är Stars bättre. Det kanske beror lite på vilken nivå man spelar på, jag spelar på ganska låg nivå. (Turneringar upp till $10, fixed limit cash upp till $1/$2 och no limit cash upp till $25). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Ett sista ord om det eviga tjatet om skatt. Är det någon här som blivit tvingad att skatta för cashgame-vinster? Är det någon här som blivit tvingad att skatta för onlinepokervinster överhuvudtaget? Nej, tänkte väl det. Blir det ett problem i framtiden får man väl tänka på det. Nu känns det betydligt farligare att ladda ner musik på DC++ än att spela på icke-EU baserade pokersiter och inte betala skatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Ett sista ord om det eviga tjatet om skatt. Är det någon här som blivit tvingad att skatta för cashgame-vinster? Är det någon här som blivit tvingad att skatta för onlinepokervinster överhuvudtaget? Nej, tänkte väl det. Blir det ett problem i framtiden får man väl tänka på det. Nu känns det betydligt farligare att ladda ner musik på DC++ än att spela på icke-EU baserade pokersiter och inte betala skatt. Men så har ämnet inte varit speciellt uppmärksammat innan senaste tiden. Kul att riskera en massa restskatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Njursparven Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag förstår inte varför så många tycker att Stars har det bästa turneringsutbudet. Om man kollar under "Tourney" fliken så är mer än hälften av alla turneringar sateliter till 1 million guarantee och WSOP/WPT. Party har ett minst lika bra turneringsutbud enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts