brut Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Hej vänner! Kan ni komma på en situation då man har KK preflopp och vill se ett A på floppen * Flytt till THe - QoS * Citera
Mockasin Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När motståndaren har QQ och floppar ett set? Citera
Rathentox Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Den gången det känns riktigt, riktigt bra är när det samtidigt kommer en kung på samma flop Citera
cOP Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När fi spelat på ett sådant sätt att du sätter honom på AA/KK/QQ/JJ. Med ett ess på floppen minskar sannolikheten för AA något Citera
brut Postad 9 April , 2006 Författare Rapport Postad 9 April , 2006 När fi spelat på ett sådant sätt att du sätter honom på AA/KK/QQ/JJ.Med ett ess på floppen minskar sannolikheten för AA något Det var det jag tänkte på. Citera
iremmats Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När fi spelat på ett sådant sätt att du sätter honom på AA/KK/QQ/JJ.Med ett ess på floppen minskar sannolikheten för AA något Det var det jag tänkte på. Hurfan kan du sätta någon på de händerna utan att ha med AK? Dessutom kommer du ju aldrig få mer betalt av QQ/JJ om du nu har KK på A-floppen. Citera
jozoa Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Enda sättet jag kan tänka mig att vilja se ett A när jag själv har KK, är att flopen även innehåller en K... Citera
cOP Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När fi spelat på ett sådant sätt att du sätter honom på AA/KK/QQ/JJ.Med ett ess på floppen minskar sannolikheten för AA något Det var det jag tänkte på. Hurfan kan du sätta någon på de händerna utan att ha med AK? Dessutom kommer du ju aldrig få mer betalt av QQ/JJ om du nu har KK på A-floppen. Det kan man så klart inte, framförallt inte mot en okänd fi. sannolikheten för AK minskar ju också något med A på floppen. Menar enbart om man är all in redan pre flop. För övrigt förstår jag inte meningen med diskussionen, drog bara ett exempel jag kom på Citera
iller Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När motspelaren har AA och övriga floppen består av de två sista kungarna, då får gärna det tredje kortet vara ett ess. Citera
Henkeman Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Floppen är enfärgad och man sitter med kungen i den färgen? Men njae, enda gången är nog om man träffar ett set i kungar. Citera
brut Postad 9 April , 2006 Författare Rapport Postad 9 April , 2006 När fi spelat på ett sådant sätt att du sätter honom på AA/KK/QQ/JJ.Med ett ess på floppen minskar sannolikheten för AA något Det var det jag tänkte på. Hurfan kan du sätta någon på de händerna utan att ha med AK? Dessutom kommer du ju aldrig få mer betalt av QQ/JJ om du nu har KK på A-floppen. Ok efter fi raise, du raise, fi raise, du syn. Med bra read på fi kan du väl ibland sätta honom på AA,KK,QQ. I dessa lägen så kan det hända att kvarvarande minsta stack inte är så djup och i så fall föredrar jag att handens relativa värde har stigit jmf med hur mycket man kan få ut av QQ, förmodligen får man inte ut särskilt mycket även om inte A kommer. Eller? Citera
Kricka Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När den man spelar mot har AA så vill jag ju hellre se ett A på floppen än 2-2-2 floppen. Blir ju en aning lättare att lägga KK på A-4-8 floppen... Citera
cazacu Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När den man spelar mot har AA så vill jag ju hellre se ett A på floppen än 2-2-2 floppen. Blir ju en aning lättare att lägga KK på A-4-8 floppen... woord Citera
majorj Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Antingen vet jag inte på förhand vad motståndaren har. Då vill jag inte ha ett A på floppen. Eller så vet jag av någon anledning vad motståndaren har. Då vill jag bara ha ett A på floppen om floppen ändå ger mig en bättre hand. Eller förstår jag inte frågan? Jag förstår nog inte frågan. Citera
lillpata Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Vad har detta med allmän pokerteori att göra? Citera
psykologen Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 När man är trött och vill gå och lägga sig. Citera
Hjort Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Eller så vet jag av någon anledning vad motståndaren har. Då vill jag bara ha ett A på floppen om floppen ändå ger mig en bättre hand. Fast då dör normalt sett din action, så det är inte heller något bra. Eller förstår jag inte frågan? Jag förstår nog inte frågan. Poängen är väl att sannolikheten minskar att motståndaren har en viss sorts hand om ett av hans potentiella hålkort dyker upp på brädan. Mer relevant i stöt och när man sitter på ett potentiellt dominerat ess. Citera
toompa84 Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Enda sättet jag kan tänka mig att vilja se ett A när jag själv har KK, är att flopen även innehåller en K... Inte om floppen innehåller två K? Citera
lillpata Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Eller förstår jag inte frågan? Jag förstår nog inte frågan. Poängen är väl att sannolikheten minskar att motståndaren har en viss sorts hand om ett av hans potentiella hålkort dyker upp på brädan. Mer relevant i stöt och när man sitter på ett potentiellt dominerat ess. Sannolikheten att motståndaren har oss slagen ökar ju också givetvis (om vi ignorerar de gånger FI spelar som en öppen bok och vi kan med 99% sannolikhet säga att han inte sitter på _bara_ esset). Annars så kan jag endast se den psykologiska anledningen då vi "letar" efter en orsak till att lägga handen och genom att ett ess visas på floppen så får vi ett lättare beslut (i rätt riktning). Men då skulle vi antagligen inte ha spelat handen till att börja med. Citera
Hjort Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Sannolikheten att motståndaren har oss slagen ökar ju också givetvis (om vi ignorerar de gånger FI spelar som en öppen bok och vi kan med 99% sannolikhet säga att han inte sitter på _bara_ esset. En hel del spelare i NL cashgame kan man ju faktiskt säga sitter på exakt ett stort par med ungefär den sannolikheten. AK underspelas rejält i de sammanhangen. Kan inte tänka mig att det är något annat skäl att frågan ställdes. Citera
lillpata Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Sannolikheten att motståndaren har oss slagen ökar ju också givetvis (om vi ignorerar de gånger FI spelar som en öppen bok och vi kan med 99% sannolikhet säga att han inte sitter på _bara_ esset. En hel del spelare i NL cashgame kan man ju faktiskt säga sitter på exakt ett stort par med ungefär den sannolikheten. AK underspelas rejält i de sammanhangen. Kan inte tänka mig att det är något annat skäl att frågan ställdes. Ok, då tror jag förstår vad OP menar. ^^ Men som du skrev tidigare så dör ju vår action rätt fort då esset visas så det är kanske inte det smartaste i ett CG-perspektiv. Man har väl antagligen viktigare saker att sitta och fundera över vid bordet. Hmm, iofs. Om vi kan med 99% sannolikhet sätta FI på alla par JJ-AA och om vi _antar_ att FI kan sätta även oss på just JJ-AA (eller på exakt KK för den delen) så kan det säkerligen induceras en väldigt gynnsam bluff (för vår del) genom att ett ess kommer upp på floppen. (Om vi då förutsätter att FI är villig att gå fullt ut med sin hand 100% av gångerna). Lite allmänna tankar Citera
Weedobooty Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Javisst: När man är jätte-bajsnödig mitt i en turnering och vill åka ut fort som fan så att man gå på dass och läsa Poker Magazine i lugn och ro. Det kommer väl alltid ett ess på floppen om man har KK. Jag utgår från att frågan är hypotetisk. Citera
ESeaYour Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Om snubben har AA och de två övriga korten på floppen är K K Citera
Recommended Posts