Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
  brut säger:
Vadå-62$.

Vid varje bet tilfälle finns det massor med möjliga utfall den här sitauationen är en av många och en ogynnsam sådan. Skulle nästan hellre syna med AK en KK förövrigt. Då har jag i alla fall fler outs. Om fi bluffar har han sannolikt ett A.

zzZZzz

SÅ FI bluffar om han inte har stege lr triss färdig? Du tror inte att en microlimit spelare mer än gärna trycker in all smet på TT i det läget t.ex.?

Postad
  sankento säger:

Jag håller med stackbat, det måste vara EV- att lägga i det läget!

-EV betyder att du i snitt förlorar pengar på att göra ett visst spel. Att lägga sig kostar 0 och du tjänar 0, alltså är EV=0. Däremot så är det ibland fel att lägga sig för att en syn eller höjning är +EV, och +EV är ju bättre än 0. Men det ändrar inte på det faktum att ett lägg alltid har ett EV=0.

Postad
  stackbrat säger:
  brut säger:
Vadå-62$.

Vid varje bet tilfälle finns det massor med möjliga utfall den här sitauationen är en av många och en ogynnsam sådan. Skulle nästan hellre syna med AK en KK förövrigt. Då har jag i alla fall fler outs. Om fi bluffar har han sannolikt ett A.

zzZZzz

SÅ FI bluffar om han inte har stege lr triss färdig? Du tror inte att en microlimit spelare mer än gärna trycker in all smet på TT i det läget t.ex.?

Kan väl hända. Skulle ha lagt och formulerat hypotesen att fi övervärderar sin hand eller bluffar. Om en liknande situation uppstår en gång till blir synen mycket bättre. Om den inte uppstår igen talar det för att läggningen var korrekt.

Postad
  brut säger:
  stackbrat säger:
  brut säger:
Vadå-62$.

zzZZzz

Kan väl hända. Skulle ha lagt och formulerat hypotesen att fi övervärderar sin HD eller bluffar. Om en liknande situation uppstår en gång till blir synen mycket bättre. Om den inte uppstår igen talar det för att läggningen var korrekt.

Då vet jag iaf hur jag bluffar dig bort från dina cowboys med lank-bräda :)

Skämt och sido, har spelat rätt mycket microlimit och min högst personliga erfarenhet är att de gånger jag förlorar en all in tryckning i det läget vägs upp av de många fler gångerna jag vinner. Jag är inte ute efter att spela varje hand PERFEKT för jag anser mig inte ha kapaciteten att göra det, så jag gör det enkelt för mig och synar. Jag har förmodligen för lite respekt för tomtarna på de nivåerna för att sitta och brakanalysera och "secondguessa" KK med den floppen.

Har full respekt för ditt analyserande brut, men jag tycker bara det är overkill i den här handen.

Postad
  tamtaram säger:
Vi kan ju diskutera EV+ eller EV- här i oenlighet men jag tycker du gör en fold i världsklass.
"En fold i världsklass"? Jo man tackar :)
  tamtaram säger:
Han har garanterat minst triss. Kanske t.om stege vilket lämnar dig med 2 outs.
1. Nej, han har inte stege. Det är micro och dom här lirarna dunkar inte in +12€ med nötterna. Här är det value-bet/slow-play som gäller! Även om jag gått över honom rejält så brukar dom fortsätta värde-beta här.

2. Hans "fjoll-bet" (value-bet) på 1.20 visar att han har något bra. Han har inte två-par alltså. Han vill ha syn/bet!

3.Bluffar han med typ AQ? Nej, det tror jag inte. Det finns inte de som först "fjoll-bluffar" (1.20) och sen direkt efter jag gått över honom ca 4 ggr gör en bluff 10 ggr så stor som den första bluffen.

4.Fi sitter med 22, 33, 55, 66-99 tror jag. Han kan också sitta med A5/K5.

Vid närmare eftertanke... varför inte slow-play/värdebet istället för all-in? För att han har inte trissen! 99-JJ, A5/K5 känns mer och mer som det troliga. BAD FOLD!

Aaah, vi får nog leva i ovissheten ;)

Postad

Se vafan som händer!

---

Game # 302570095 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Kil"

Players(max 8):

einari1979 (EUR 7.38 in seat 1)

Clensman_ (EUR 7.12 in seat 2)

HUGE_fry (EUR 19.60 in seat 3)

MacLight (EUR 10.88 in seat 4)

Uobaram (EUR 20.00 in seat 5)

julaukka (EUR 41.54 in seat 6)

Garfield8 (EUR 25.67 in seat 7)

Mjollner (EUR 20.10 in seat 8)

Dealer: Garfield8

Small Blind: Mjollner (0.10)

Big Blind: einari1979 (0.20)

MacLight was dealt: :Ks: - :Kh:

Clensman_ Call (0.20)

HUGE_fry Fold

MacLight Raise (0.75)

Uobaram Fold

julaukka Fold

Garfield8 Fold

Mjollner Fold

einari1979 Fold

Clensman_ Call (0.55) <- call? Vad synar han med?

Flop :Tc: - :Qd: - :5d:

Clensman_ Bet (1.00) <- Stöldförsök? Han sätter mig på AK? eller?

MacLight Raise (3.00) <- KK is good. Det har ni sagt!

Clensman_ All-In (5.37) <- Sitter han med QQ eller JJ då han vågade syna min raise?

MacLight Call (3.37) <- Vafan. It's only money!

Turn :Jd:

River :Jc:

Clensman_ shows: :2d: - :Kd: (a flush, king high) <- Öööh?! :)

MacLight didn't show hand

Clensman_ wins: EUR 13.84 (with a flush, king high)

Rake: EUR 0.65

Game ended 2006-04-11 21:13:31 GMT+01:00

---

Evil KK! :evil:

Snart får någon gå in med lite d€g i min BR, för snart är jag GUL! :roll: