Gå till innehåll

NLT - Micro, KK viker sig mot en triss?

Recommended Posts

Players(max 8):

Randy77 (EUR 19.55 in seat 1)

PerrraP (EUR 39.51 in seat 2)

MacLight (EUR 22.25 in seat 3)

svejoha (EUR 11.70 in seat 4)

expa (EUR 28.75 in seat 5)

Mastermat (EUR 19.67 in seat 6)

xThunderX (EUR 15.21 in seat 7)

TunBBu (EUR 5.25 in seat 8)

Dealer: expa

Small Blind: Mastermat (0.10)

Big Blind: xThunderX (0.20)

MacLight was dealt: :Kh: - :Kd:

TunBBu Fold

Randy77 Call (0.20)

PerrraP Fold

MacLight Raise (0.70)

svejoha Fold

expa Fold

Mastermat Call (0.60)

xThunderX Fold

Randy77 Call (0.50)

Flop :2h: - :5c: - :3s:

Mastermat Check

Randy77 Bet (1.20)

MacLight Raise (5.50)

Mastermat Fold

Randy77 All-In (17.65)

MacLight Fold

Randy77 Payback (13.35)

Randy77 didn't show hand

Randy77 wins: EUR 12.65

Rake: EUR 0.55

Vad har Randy77 efter floppen?

a. Trissen.

b. Stegen.

c. 2-par.

d. Absolut inget.

e. Han slow-spelade AA.

Iofs. har jag sett många dårar på microlimit, men ingen som sitter fullt inköp och trycker in allt på en skit-flop och ska bluffa en som raisat pre-flop och där efter betar på efter floppen... Vad tror ni? Satt han med 55/33/22 eller var det en FET-bluff? Kunde jag ha spelat annorlunda?

Kanske för er är mina frågor "skit-frågor", men jag är allvarlig. Cash games är INTE min grej lixom. Help me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betade, fick syn, det kom det du ville, du betade, fick mot-tryck o vek dig? Låter som en fin saga med ett dåligt slut.

Om du inte är beredd att betala av ett inköp med de korten i hålet o med den floppen så kan du lägga ner verksamheten :D Möjligt att du har super read på han men det framgick ju inte så... Inte bja inte bja :)

EDIT:

Ajust du frågade va vi trodde att han sitter på, någon av följande är troliga

56s, 77-QQ, AJ-AK <-- samtliga skulle kunna motivera hans move (A händerna pga tomte-faktorn). Det vill säga 10 (snålt tilltaget dock) händer som du slår mot 3 händer som du är rädd för.

Länk till kommentar

alldeles för vekt att lägga den. du ligger i 90% av fallen före.

Dessutom brukar monster som set slowplayas på denna nivå. VÄLDIGT få spelare sätter dig allin med set här, troligare premiunhanden A5 eller så.

Desutom höjer du för lite preflopp. Typ 1.50-2 dollar är lagom, där jag brukar lira. Oftast är det minst en som synar.

Jag tror du låg före i handen ovan, o det var ett misstah att folda.

Länk till kommentar

Jag tror tvärtom.

Det va bja det va bja :)

Tror inte du är uppe mot en bluff så ofta på den nivån att det lönar sig att syna ett inköp varje gång det här händer.

Om vi nu inte antar att det är en galning och bluffare du är uppe mot, men du skrev inte vad för slags spelare det handlade om.

Man stiger i graderna från fisk till tomte med keps när man kan lägga en bra hand. ;)

Tror jag. :shock:

Länk till kommentar

krilla: Du måste ju räkna på oddsen "vad du tror" är rätt irrelevant då det inte finns några uppenbara reads på spelet eller killen. Och oddsen för att syna är enorma.

Vad fan gav jag mig in på nu då. :?

Brukar aldrig kommentera folks HH eftersom jag anser att det finns bättre folk till det. Men oftast skrivs det bara STÄLL IN när någon frågar om liknande saker så jag ville bara nyansera bilden lite.

Erkänner, vad jag tror har ingen betydelse.

Men du får gärna hjälpa mig att räkna ut oddsen för att syna ett omslag på hela stacken, hur ofta är det bluff eller toppar man är uppe mot. är inte så bra på det själv.

Länk till kommentar

Krilla

Det blir rätt godtyckliga odds naturligtvis. Men helt enkelt: Vilka händer kan han ha synat den raisen med (om de där nu är en standard raise på den limiten, jag har ingen aning om hur spelet var på bordet)? Räkna upp alla de händerna plus ett par slaskhänder och ställ det i förhållande till hur många händer som tar dig i den situationen. Skulle han ställa med trissen? Kanske, men troligare iaf på de borden jag lirar på är en lång stekning och sen syn för o ställa om på turn efter ytterligare en cont. bet från FI. En all in från FI tyder på att han vill säkra sin hand där o nu, ett överpar vill han inte få utdraget, har han AA? Kanske, isf kommer du förlora pengar, end of story.

Jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig lägga den handen online. Min fasta övertygelsen är att en syn i den givna sitsen kommer generera mer inkomst än torsk i längden. +EV helt enkelt.

Länk till kommentar

Mmm jag håller med Stackbrat. Inte ofta jag skulle lägga KK på micronivå om inte floppen är livsfarlig. Det finns helt enkelt för många tomtar som spelar konstigt och oförklarligt.

Det är jättesvårt att sitta och peka på spel folk gör på microlimit och säga att "det där bara kan betyda set" utan sjuka reads på just den spelaren. Det är helt enkelt alldeles för många som inte har en susning vad dom gör på dom nivåerna. Många tycker nog att deras mittenpar är lika vackert som ett set och spelar dom likadant.

Nu menar jag inte spelarna på micronivå som hänger här, dom/ni har ju självklart bättre skills än snittet, men att måla fan på väggen i varje hand bara för att nån på forumet som spelar NL1000 har foldat i samma situation är helt fel enligt mig.

KK eller TPTK är typ nuts i microlimit eftersom folk spelar så pass mycket sämre händer än så.

Just my $0.02

Länk till kommentar

På micro-nivå är syn=25%+HD, syn=30%+Hd, bet=par, raise=2-par+ :)

Har du tid att översätta för en yngling i medelåldern.

Vad betyder +HD.

Kan iof gissa men vill gärna vara säker.

Typ en ganska dålig hand! 25%+HD=de bästa 75% av starthänderna.

Länk till kommentar

Jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig lägga den handen online. Min fasta övertygelsen är att en syn i den givna sitsen kommer generera mer inkomst än torsk i längden. +EV helt enkelt

-------------------------------------------------------------------------------------

Inget illa menat. ;)

Men jag älskar folk som inte kan släppa sina höga PP, det är det som ger klirr i kassan.

Länk till kommentar

Jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig lägga den handen online. Min fasta övertygelsen är att en syn i den givna sitsen kommer generera mer inkomst än torsk i längden. +EV helt enkelt

-------------------------------------------------------------------------------------

Inget illa menat. ;)

Men jag älskar folk som inte kan släppa sina höga PP, det är det som ger klirr i kassan.

Jag ger gärna bort de 17$ till dig sålänge jag vunnit 5x17$ på de 5 tidigare situationerna. Det handlar om att vinna maximalt i längden, och eftersom jag tror att jag har svårare att "känna på mig" när fisken i det läget har stål och när han bluffar så väljer jag att syna 10/10 då jag "vet" att det i längden generar $, om du istället väljer att folda 10/10 så kommer det generera -$ i den givna situationen. Inget illa ment, men om du lägger KK i den sitsen på de nivåerna så vill jag veta vilka händer du vinner dina pengar med. Och jag hoppas VERKLIGEN du fattade att jag talade om den givna situationen med den floppen och det spelet.

Länk till kommentar

Som flera har sagt innan. Ganska dålig fold. Man måste va beredd att riskera ett inköp.

alldeles för vekt att lägga den. du ligger i 90% av fallen före.

Dessutom brukar monster som set slowplayas på denna nivå. VÄLDIGT få spelare sätter dig allin med set här, troligare premiunhanden A5 eller så.

Desutom höjer du för lite preflopp. Typ 1.50-2 dollar är lagom, där jag brukar lira. Oftast är det minst en som synar.

Jag tror du låg före i handen ovan, o det var ett misstah att folda.

Håller inte med om att han höjde för lite. Man vill ju få med en till två spelare till floppen med kk. Han fick med två spelare, perfekt. Sedan fick han en spelare att gå allin, förmodligen med en sämre hand.

Enda misstaget är att han foldade.

Länk till kommentar

om du istället väljer att folda 10/10 så kommer det generera -$ i den givna situationen.

Om du i en given situation lägger dig kommer det att generera exakt +-0.

"MacLight Raise (0.70)", "MacLight Raise (5.50)" x 10 = -62$ dollar

I varje given situation så tar du ett beslut som är en satsning och antingen är EV- som en syn är här eller EV+. Eller så foldar du och det är alltid EV=0 och det är bäst i det här fallet.

Varför? Jo i microspel så tenderar många att se floppen så i princip kan fi ha vilken hand som helst när floppen kommer upp. Därimot höjningar brukar vara mer normala säg den hand som du själv har skissat upp.

När Hero bettar ut i 3-vägspotten så är det stor sannolikhet att han har ett högt pocket han kan även ha AK,AQ och ev någon annan komb. Men när fi går all in så vet han att han bara får syn av minst ett högt pocket så antingen har han 2-par+ eller så "bluffar han". (draghänder brukar synas speciellt i flervägspotter)

Länk till kommentar

om du istället väljer att folda 10/10 så kommer det generera -$ i den givna situationen.

Om du i en given situation lägger dig kommer det att generera exakt +-0.

"MacLight Raise (0.70)", "MacLight Raise (5.50)" x 10 = -62$ dollar

I varje given situation så tar du ett beslut som är en satsning och antingen är EV- som en syn är här eller EV+. Eller så foldar du och det är alltid EV=0 och det är bäst i det här fallet.

Varför? Jo i microspel så tenderar många att se floppen så i princip kan fi ha vilken hand som helst när floppen kommer upp. Därimot höjningar brukar vara mer normala säg den hand som du själv har skissat upp.

När Hero bettar ut i 3-vägspotten så är det stor sannolikhet att han har ett högt pocket han kan även ha AK,AQ och ev någon annan komb. Men när fi går all in så vet han att han bara får syn av minst ett högt pocket så antingen har han 2-par+ eller så "bluffar han". (draghänder brukar synas speciellt i flervägspotter)

DU och jag har skilda meningar i vad som är EV+ i denna sits.

Länk till kommentar

Vadå-62$.

Vid varje bet tilfälle finns det massor med möjliga utfall den här sitauationen är en av många och en ogynnsam sådan. Skulle nästan hellre syna med AK en KK förövrigt. Då har jag i alla fall fler outs. Om fi bluffar har han sannolikt ett A.

Länk till kommentar