Gå till innehåll

Enklast möjliga metod för cashout?


FlippFlopp

Recommended Posts

jag spelar på partypoker, har vunnit lite slantar och vill casha ut, hur gör jag utan att betala deras sjukt dyra wiretransfer, jag har neteller konto, jag vet att det går o skicka till multipoker och sen skicka till mitt bankkonto med hjälp av deras gratis wiretransfer inom sverige, problemet är att jag vet att de stänger av en om man enbart använder deras site till det utan o spela, finns det några alternativa lösningar som är gratis eller bör jag enklast skaffa neteller "ATM"-kort ? hör det är en oerhört komplicerad sak o få =)

 

* RP och gör om till klistrad - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har läst igenom FAQ'arna både här och vart inne på NET o surfat runt lite, jag har märkt att de vill ha en JÄKLA massa grejor för att man ska kunna få debitcard och certification som krävs för det, enda anledningen jag tänkte skaffa debitcard var för att jag inte hitta något annat ställe som tar neteller som kan casha ut (relativt gratis plz) till bankkonto, finns ju multipoker, men de blir sura ifall man inte spelar där, vilket jag inte gör och tänker ej byta sajt bara för att kunna casha ut...inte när det går så bra så om någon kan säga ett enkelt sätt att få pengar från partypoker och empire poker till mitt bankkonto utan att behöva ta foto på allt jag äger och scanna in o skicka, sen säga secret password och göra handskakningen som krävs för att man ska få debitcard (jag är inte bekväm med att skicka ut för mkt information om mig själv/min ekonomi ut över internet..kalla mig paranoid men känner folk som blivit blåsta bigtime)

 

behöver hjälp ..atm får jag väll köra 35$ wiretransferen..lite trist mkt det kostar men det är enklaste sättet jag kan tänka på just nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

FlippFlopp:

jag vet att det går o skicka till multipoker och sen skicka till mitt bankkonto med hjälp av deras gratis wiretransfer inom sverige, problemet är att jag vet att de stänger av en om man enbart använder deras site till det utan o spela

 

Varför ska de stänga av dig för det? Jag tog ut $800 precis och fick 5 008 svenska för det. Det är en kurs på ca 6,25 på deras "gratis" transfer. Det känns inte som man utnyttjar dem direkt...

Jag har skickat ett mail och får se vad de svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör så här: Jag cashar ut till kontot från Neteller. Det kostar 12.75$ varje gång. Helt ok om man inte tar ut småsummor. Går över natten. Du måste dock anmäla ditt konto via telefon och så. Detta är alltså billigare än Debit Card som räknas i procent.

Jag har cashat ut från Multi också och då betalat korrekt växelkurs så det där fattar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har cashat ut från Multi också och då betalat korrekt växelkurs så det där fattar jag inte.

 

Inte jag heller. Multi säger ju att de enbart cashar ut i dollar och växlingen sköts av banken. Men på Nordea säger de att de fått pengarna i SEK. Ska dra ett mail tlll Nordea också...

 

Edit: Multipokerpoker ringde idag och sa att de har haft ett tekniskt problem. Får de saknade pengarna idag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Rätta mig om jag har fel...

 

Om man har cash på Multipoker så är det smidigast att bara casha ut direkt till sitt svenska bankkonto.

Vill man ta ut pengar genom Multipoker så gör man rätt i att spela ett antal rakeade händer på sajten då de inte direkt gillar att agera bank åt pokerspelare från andra siter.

 

Spelar man på andra sajter så är det smidigast att använda sig av Neteller som man kan casha ut från och även flytta runt cash med.

Det finns olika alternativ för cash-out hos Neteller t.ex. att man ber dem att skriva ut en check (dock dyrt att casha ut den på en svensk bank). Ett annat alternativ är att skaffa ett debit-card som man kan få genom att skicka in bild på sitt kreditkort och pass till Neteller (vad jag förstått så kan man bara ta ut cash utomlands med detta, rätta mig om jag har fel)

 

Vilket sätt gör ni er cash-out på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad krävs egentligen, i ren speltid, för att men ska kunna föra över pengar från tex neteller till en klient och sedan casha ut dem utan att riskera en massa trubbel?

 

Exempel:

Jag spelar endel på pacific där jag använder utbetalning direkt till kontot och detta har fungerat bra fast de tar lite tid. Om jag skulle skaffa neteller och föra över pengar från andra konton tex party eller TGC via neteller till pacific, fortsätta spela på pacific som normalt och fortsätta casha ut som vanligt + de som förts över från neteller, skulle de kunna klaga på de?

 

En annan fråga:

Vilka avgifter skulle neteller ta för ovanstående process?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad krävs egentligen, i ren speltid, för att men ska kunna föra över pengar från tex neteller till en klient och sedan casha ut dem utan att riskera en massa trubbel?

 

Exempel:

Jag spelar endel på pacific där jag använder utbetalning direkt till kontot och detta har fungerat bra fast de tar lite tid. Om jag skulle skaffa neteller och föra över pengar från andra konton tex party eller TGC via neteller till pacific, fortsätta spela på pacific som normalt och fortsätta casha ut som vanligt + de som förts över från neteller, skulle de kunna klaga på de?

 

En annan fråga:

Vilka avgifter skulle neteller ta för ovanstående process?

Om du sätter in med Neteller på Pacific måste du först casha ut lika mycket till Neteller innan du kan använda en annan utbetalningsmetod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar endel på pacific där jag använder utbetalning direkt till kontot och detta har fungerat bra fast de tar lite tid. Om jag skulle skaffa neteller och föra över pengar från andra konton tex party eller TGC via neteller till pacific, fortsätta spela på pacific som normalt och fortsätta casha ut som vanligt + de som förts över från neteller, skulle de kunna klaga på de?

 

Förmodligen inte, om det inte rör sig om stora summor du flyttar i förhållande till hur mycket du spelar.

 

En annan fråga:

Vilka avgifter skulle neteller ta för ovanstående process?

 

Ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort fråga till flippflopp..

Du vill inte byta site säger du.. om du ändå mest lirar sng och CG så ser jag inte varför? Det är ju samma bord. När jag tar ut pengar på multi har jag dom på kontot dagen efter.. skitsmidigt..utan avgift.

 

Sen om du överför från netteller till multi bara för att casha ut så får dom ju betala avgift utan att du spelat där så givetvis blir dom sura..

Bankwireexpress är ju till för att vara en service för oss som lirar där och trist om dom tog bort den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ligger Multipoker egentligen? Om de ligger i Sverige måste man väl skatta på de vinster man gör? Ligger det inom EU så är det skattefritt, har jag fel?

 

Finns det fler siter man kan "utnyttja" så som Multipoker?

 

Multipoker kommer att stänga av möjlgheten att vara "mellanhand". Spela på sajten och det är inga problem, men om du inte spelar så går det inte.

 

Multipoker betalar 5% i avgifter för att "få äran att ta hand om er överföring av pengar".

 

Flipflopp, fixa ett netellerkonto, ta ut pengarna dit, sätt in dom på Multi och SPELA där (det är EXAKT samma SnG-bord som på Party, så du byter inte "sajt"). Då kan du mycket lätt helt utan onödiga avgifter få in dina vinstpengar på svenskt bankkonto i fortsättningen.

 

För övrigt ligger Multi sedan några dagar i Gibraltar = skattefritt vad jag förstår - vilket inte Party är tror jag.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt ligger Multi sedan några dagar i Gibraltar = skattefritt vad jag förstår - vilket inte Party är tror jag.

 

Party har också flyttat till Gibraltar rätt nyligen.

 

Eurobet har också gratis bank wire, men man måste säga till support så de låter en använda den. Just för att undvika samma fälla som Multi fastnade i, att folk använder dem för att spara bankwireavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar, är det bara insättningen på pacific?

Missade du "Om du sätter in med Neteller på Pacific måste du först casha ut lika mycket till Neteller innan du kan använda en annan utbetalningsmetod." ?

 

Nej det missade jag inte.....

 

Men som Du kan se så har jag fått tre olika alternativ:

1, Kostar ingenting

2, Kostar $35

3, Om du sätter in med Neteller på Pacific måste du först casha ut lika mycket till Neteller innan du kan använda en annan utbetalningsmetod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ligger Multipoker egentligen? Om de ligger i Sverige måste man väl skatta på de vinster man gör? Ligger det inom EU så är det skattefritt, har jag fel?

 

Finns det fler siter man kan "utnyttja" så som Multipoker?

 

Multipoker kommer att stänga av möjlgheten att vara "mellanhand". Spela på sajten och det är inga problem, men om du inte spelar så går det inte.

 

Multipoker betalar 5% i avgifter för att "få äran att ta hand om er överföring av pengar".

 

Flipflopp, fixa ett netellerkonto, ta ut pengarna dit, sätt in dom på Multi och SPELA där (det är EXAKT samma SnG-bord som på Party, så du byter inte "sajt"). Då kan du mycket lätt helt utan onödiga avgifter få in dina vinstpengar på svenskt bankkonto i fortsättningen.

 

För övrigt ligger Multi sedan några dagar i Gibraltar = skattefritt vad jag förstår - vilket inte Party är tror jag.

 

/Ola

 

 

Hur är det, är det tillåtet med flera konton inom party nätvärket? Jag spelar på empoire idag, men akulle vilja köra på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...