Gå till innehåll

Att se rött vid pokerbordet, kungtilten!


Xodiac

Recommended Posts

Har just upplevt The mother of all Tilt's.

 

Det var ingen rolig erfarenhet måste jag säga..

 

Börjar med att bli utdragen 5-6 fulla inköp där jag är över 75% favorit varje gång (set vs flushdraw all in turn, tvåpar vs hålstegdrag etc)

Efter sista inköpet försvann allt som kan kallas för vett hos mig. På en sekund tappade jag begreppet om alla värden för pengar och liknande.

 

Fyller mina 3 bord så jag har $50 prick på alla bord. Går all in preflop på alla borden, varje hand jag får, får syn, torskar lite mer..smetar in fulla inköp efter fulla inköp. Tillslut börjar jag dock, utan att märka det (i detta stadiet jag befann mig såg jag inte ens korten jag hade, såg inte ens hur mkt pengar jag hade på borden och jag brydde mig inte) vinna, tura in med sämre hand, tilta ner andra spelare som börjar betee sig exakt likadant som mig. Efter ett tag har jag mångdubblat på 2 av borden.

 

Nu kommer förnuftet tillbaks och jag frågar mig själv vad i helvetet jag sysslar med. Kände mig som den mest idiotiska tiltfisken på jorden. Mina bord är fortfarande söndertiltade men jag foldar allting som inte heter KK eller AA, för på dom borden kostar det nu $6-50 att få se en flop ens (nåra är rätt så tiltade efter mina suckouts)

 

 

Jaja, är vanligtvis en ganska lugn person och trodde inte jag kunde tappa förnuftet sådär helt och hållet som jag gjorde. Den där tilten tog fan priset, känns som en enorm underdrift att kalla det för Tilt, så jag döper den till en KungTilt.

 

Sessionen slutade exakt på dollarn +-0. Jag cashade ut 90% av min rulle då jag efter cirkusen inte anser mig kunna hantera en sådan stor summa pengar på ett förnuftigt och moget sätt. Typ som att 'straffa' sig själv eller något.

 

Lärde mig lite av det iaf;

 

Sätter mig aldrig ner och spelar poker igen efter att ha varit och jobbat sen kl 6 på morgonen till 14.00, sen 14.00-17.00 varit på skolan och suttit vid en skolbänk och fått hjärnan öst med information (Pluggar in några ämnen på komvux)

 

Upprepas detta av mig själv en gång till så spelar jag aldrig, _ALDRIG_ mer poker. Inte ens offline. Blev ju rädd för mig själv där lixom..kändes som något hade gått lite för långt.

 

Jaja, någon annan som upplevt en KungTilt som han vill dela med sig av? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig många många gånger, man har ingen aning om vad man har på borden man är bara galen och orkar inte bry sig om något, bara degar in som en galning.

 

Jag är också hyffsat lugn men jag kan bli tokig när bägaren rinner över så att säga, så är det i verkligheten med. Kan ta mycket skit men när det rinner över så gör man mycket destruktivt mot sig själv och andra. Jaja, bättre det än att gå omkring och skada hela tiden.

 

Om vi säger att jag är lugn 99,99% av tiden vid bordena så räcker den där 0.01% tilten till att motsvara många procent av vinsten man kämpat in.

 

Har inte haft någon supergalen tilt på ett litet tag. Blir bättre och bättre. Förra tilten var kanske för 2-3 veckor sedan och då tiltade jag kanske bort 400€ på (spelar 0.25/0.5 NL och PLO oftast) vilket var en del men jag slutade lyckades besinna mig och sluta och bli nöjd över att jag inte tiltade bort mer, låg ändå plus om man såg en vecka tillbaka. Har en känsla av att jag vinner mycket mer än de flesta men att jag oftast tiltar bort så mycket att slutresultatet brukar bli gannska så medelmåttigt, typ samma resultat som vilken tight pokerforums grinder som helst.

 

Bara att kämpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer aldrig glömma i början av min pokerkarriär. Jag började med att sätta in $20 och hade under 5-6 beckor spelat upp det till $500. Började med att förlora 2 inköp på NL50(Inte så farligt, men då tyckte jag det). Tilten slog till och satsade resterade $400 på en fotbolls match, som jag sedan länge förtängt. Jag förlorade och min första "kungtilt" var ett faktum.

 

Den kvällen vara jag inte direkt munter :roll:

 

Även jag hör till den lungna skaran, gör sällan än flugga förnär. Kan ta onödigt mycket skit innan det händer något. Men när jag blir arg då blir jag jävligt arg. Går tredje och sista året på gymnasiet och har alltid varit än lungn kille med bra betyg. Men häromdagen slog det slint efter att killen bredvid mig pikat mig i 2 timmar. Jag blir galen och sparkar till en stol som flyger rakt över rummet och ett tangentbord flyger i väggen. Det var total chocktillstånd i klassrummet :roll:

 

JAg gick och köpte mig en cola i fiket, och sen var allt bra. Kort men explosivt :twisted::oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag hör till den lungna skaran, gör sällan än flugga förnär. Kan ta onödigt mycket skit innan det händer något. Men när jag blir arg då blir jag jävligt arg. Går tredje och sista året på gymnasiet och har alltid varit än lungn kille med bra betyg. Men häromdagen slog det slint efter att killen bredvid mig pikat mig i 2 timmar. Jag blir galen och sparkar till en stol som flyger rakt över rummet och ett tangentbord flyger i väggen. Det var total chocktillstånd i klassrummet :roll:

 

JAg gick och köpte mig en cola i fiket, och sen var allt bra. Kort men explosivt :twisted::oops:

 

:lol::lol: LOL :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att få en förklaring till hur det kan finnas maniacs vid borden. Jag har aldrig riktigt fattat det. Mina egna tiltar tar sig så vilda uttryck som att t ex limpa med A9o UTG. Hoppas verkligen att man någonsin slipper Kungtilten. Vore ju lite småtrist att vakna upp och upptäcka att man spelat bort sina ungar på sten sax påse mot någon pedofil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att få en förklaring till hur det kan finnas maniacs vid borden. Jag har aldrig riktigt fattat det. Mina egna tiltar tar sig så vilda uttryck som att t ex limpa med A9o UTG. Hoppas verkligen att man någonsin slipper Kungtilten. Vore ju lite småtrist att vakna upp och upptäcka att man spelat bort sina ungar på sten sax påse mot någon pedofil.

 

 

Shiit nu kan jag sova gott!!

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag är på sån tilt går jag till blackjacken, kan sätta fllera hundra dollar/euro per hand utan problem

 

man kommer in i nått konstigt stadie då man inte längre bryr sig, smärtan är liksom maxad, spelar ingen roll om man losar mer, man ser verkligen rött,haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag är på sån tilt går jag till blackjacken, kan sätta fllera hundra dollar/euro per hand utan problem

 

man kommer in i nått konstigt stadie då man inte längre bryr sig, smärtan är liksom maxad, spelar ingen roll om man losar mer, man ser verkligen rött,haha

 

Nej nej nej! När du väl har besämt dig att tilta så ska du sätta dig vid ett typ NL50 - NL100 bord och dra ut folk så att dom också blir tiltade. Dra ditt strå till stacken istället för att isolera dig på ett BJ-bord! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag är på sån tilt går jag till blackjacken, kan sätta fllera hundra dollar/euro per hand utan problem

 

man kommer in i nått konstigt stadie då man inte längre bryr sig, smärtan är liksom maxad, spelar ingen roll om man losar mer, man ser verkligen rött,haha

 

Heh, känner verkligen igen det där! I mitt fall är det ofta rouletten som lockar. Hade min värsta tiltperiod för några månader sedan. Hade åkt på massa utdragningar hela morgonen, och när en kille satte sin hålstege på rivern, efter att jag ställt honom all in på turn, såg jag verkligen rött. Lyckades spela bort 3000 SEK på roulette på mindre än en kvart. Då kom flickvännen hem och undrade vad jag höll på med, hehe. Svarade nåt i stil med "skänker bort pengar, för jag kommer aldrig mer lira poker".

 

Tog sedan snabbt resterande br och satte mig vid det högsta bordet jag fick köpa mig in på. Där ställde jag in med första bästa hand som var QJ. Blev callad av AA, men jag satte två par direkt vid flopp och den handen höll! :D Då lugnade jag ned mig, och tilten var helt plötsligt borta. Hade efter den handen mer pengar än jag haft under hela veckan.

 

En annan tiltperiod som jag fortfarande får ångest av, bara jag tänker på, var när jag lirade HU. Hade lirat HU hela veckan och kändes som att det verkligen var nåt jag kunde. Sen kommer dagen då alla kort är emot en. Jag för väldigt mkt statistik över mitt spelande hela tiden, och jag lyckades förlora 14 st. HU på raken mot olika motspelare. Nu talar vi om sådana här sit n go HU och nivån var 5 & 10-dollar. Även om jag lirade ultraagressivt och löst, så borde jag åtminståne vunnit någon av mina coinflip-situationer, men icke! Kan nämnas att jag inte vågat mig på HU så värst efter den dan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kommer in i nått konstigt stadie då man inte längre bryr sig, smärtan är liksom maxad, spelar ingen roll om man losar mer, man ser verkligen rött,haha

Caro har skrivit rätt utförligt om det där, från hans ordlista.

 

threshold of pain

 

(n phrase) A point of losing beyond which it no longer hurts to lose any more. For example, for one player it might feel very bad to lose $900, and even worse $1000, but no worse to lose $3000 than $1000. Consequently, it is very dangerous for that player to get stuck $1000, because he has crossed his threshold of pain and it will not be very hard for him to end up losing $3000. Unfortunately, the $2000 difference will hurt very much the next day.

 

Här skriver han lite mer om det.

 

Det är en rätt viktig grej för HU-spel. Två spelare kan vara lika bra i allmänhet, men den ene krossar den andre i längden eftersom han inte bryter ihop när han blir någorlunda back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det där var riktigt grym tilt. Skönt att man aldrig kommit upp i den nivån.

 

Under mina värsta tiltar går jag upp en nivå. Köper in ett halvt inköp, limpar varje hand tills halva inköpet är borta. Grinar över att jag är så värdelös på poker och går därefter och lägger mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det där var riktigt grym tilt. Skönt att man aldrig kommit upp i den nivån.

 

Under mina värsta tiltar går jag upp en nivå. Köper in ett halvt inköp, limpar varje hand tills halva inköpet är borta. Grinar över att jag är så värdelös på poker och går därefter och lägger mig...

 

Hehe. Väldigt human tilt må jag säga. Önskar att jag också hade förmågan att grina o gå och lägga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh tilten... tror jag definerade den nästan... minns när jag backa 10 inköp på en natt 2/4 NL , fina tider... kände att man ballat ur lite på slutet när man synade en all-in preflop 350 dollar med QJ offsuit, vadå det ska väl stå?

 

det är just DOM signalerna man ska lyssna på för o gå o sova "ruset" av sig ;) LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det där var riktigt grym tilt. Skönt att man aldrig kommit upp i den nivån.

 

Under mina värsta tiltar går jag upp en nivå. Köper in ett halvt inköp, limpar varje hand tills halva inköpet är borta. Grinar över att jag är så värdelös på poker och går därefter och lägger mig...

 

:D LOL :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...