Gå till innehåll

NL - Tips och teorier om att spela draghänder?


nicke.g8

Recommended Posts

Hur ska man spela steg/färgdrag i NL?

 

Min erfarenhet är att det kan vara svårt att få igång action när det trillar ner tre färgkort på bordet. Om jag t.ex. spelat två lägre suited kort ifrån BB och får in flushen på turnerkortet - så blir jag tvingad att beta för att förstöra odds för de som eventuellt har nötflushdrag (hindra att någon får ett fjärde färgkort gratis). Effekten kan bli att jag bara få motstånd när någon annan också har flush.. Om någon med drag synar mig så lägger de sig om de inte får in handen på rivern. Det kan bli svårt att vinna stort.

 

Likaså om jag har öppet stegdrag och det kommer en tvåfärgad flopp. Får jag stegen med ett tredje färgkort blir det svårt att få igång action - om inte någon har fått flush; och då är jag ju slagen. Om jag respekterar det tredje färgkortet och låter bli att beta ger jag dem ett gratis kort - (som ett fjärde färgkort)

 

Är det bästa att bara spela nötflushdrag och stegdrag om floppen är regnbåge? Någon som har andra tankar och teorier kring draghänder i NL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...