European Bob Postad 6 April , 2006 Rapport Postad 6 April , 2006 Jag har spelat poker i drygt 2 år mest online så jag bör väl räkna mig själv som en nybörjare. Nu till mitt problem... Jag har grymma problem att vara bra på cashgames och turneringsspel samtidigt. Gillar att spela turneringar och kommer ganska ofta ITM och vinner någon gång då och då. Men när jag spelar som bäst i turneringar blir mitt cashgamegrindande lidande. Och efter en period bra grindande vid cashgameborden funkar inte turneringsspelet alls. Är detta ett vanligt problem? Alla tips på åtgärd mottages tacksamt. Citera
vetgirig Postad 6 April , 2006 Rapport Postad 6 April , 2006 Cashgame och turneringspel är olika. Det finns många duktiga turneringspelare som inte alls är lika bra i cashgame och vice versa. Man kan hårdra det och säga att i cash-game så vill man optimera sin vinst i varje hand - för om man förlorar allt på bordet så kan man köpa in sig igen. I turneringspel så vill man minimera förlusten då man förlorar, för att när man väl förlorar alla sina marker så har man åkt ut ur tävlingen. Är man duktig turneringspelare så behöver man inte spela cash-game utan kan ägna sig åt sit-n-gos för att grinda in pengar. Citera
Sagge Postad 6 April , 2006 Rapport Postad 6 April , 2006 Det som krävs är en förmåga att kunna ställa om snabbt. Sillnaderna i hur du ska spela CG och turnering är väldigt stora och behåller du då ditt turneringsspel när du går över till CG kommer du troligen känna att du inte alls gör lika bra ifrån dig på CG borden och vice versa. Mitt råd är helt enkelt att lära sig skillnaderna och ALLTID vara mentalt inställd på detta då man hoppar mellan spelen. För många kommer det säkert per automatik, men om det int gör det får du väl inrätta ngn form av rutin där du läser igenom en checklista innan du sätter dig vid ett spel. Detta för att på en basicnivå göra dig mentalt förberedd på vilket spel du ska ha. Citera
Verbal__Kint Postad 6 April , 2006 Rapport Postad 6 April , 2006 Det som krävs är en förmåga att kunna ställa om snabbt. Sillnaderna i hur du ska spela CG och turnering är väldigt stora och behåller du då ditt turneringsspel när du går över till CG kommer du troligen känna att du inte alls gör lika bra ifrån dig på CG borden och vice versa. Mitt råd är helt enkelt att lära sig skillnaderna och ALLTID vara mentalt inställd på detta då man hoppar mellan spelen. För många kommer det säkert per automatik, men om det int gör det får du väl inrätta ngn form av rutin där du läser igenom en checklista innan du sätter dig vid ett spel. Detta för att på en basicnivå göra dig mentalt förberedd på vilket spel du ska ha. OT, men vad står det egentligen i din signatur? Eller är det en hemlis?, OT Citera
Uppenberg Postad 6 April , 2006 Rapport Postad 6 April , 2006 Det som krävs är en förmåga att kunna ställa om snabbt. Sillnaderna i hur du ska spela CG och turnering är väldigt stora och behåller du då ditt turneringsspel när du går över till CG kommer du troligen känna att du inte alls gör lika bra ifrån dig på CG borden och vice versa. Mitt råd är helt enkelt att lära sig skillnaderna och ALLTID vara mentalt inställd på detta då man hoppar mellan spelen. För många kommer det säkert per automatik, men om det int gör det får du väl inrätta ngn form av rutin där du läser igenom en checklista innan du sätter dig vid ett spel. Detta för att på en basicnivå göra dig mentalt förberedd på vilket spel du ska ha. OT, men vad står det egentligen i din signatur? Eller är det en hemlis?, OT En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj… Citera
tamtaram Postad 6 April , 2006 Rapport Postad 6 April , 2006 Min blygsel hindrar mig från att skriva vad det står... men prova med att markera och klistra in signaturen i t.ex addressfältet på din explorer. Alternativt: Ta ett förstoringsglas och applicera på skärmen ) EDIT: Nån hann före som inte var så blyg... Citera
Recommended Posts