Gå till innehåll

Kan man verkligen plussa?


Revenge

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skämt åsido...

 

Alla råkar ut för badbeats, det kallas för varians. Det är bara det att du säkert inte kommer ihåg de gånger du vinner med starka händer.

 

Mitt förslag är att du inte spelar på en nivå där hela din bankroll omfattar några inköp bara. Då tigger du om att gula.

 

Om du inte har så mycket cash så föreslår jag att du då och då spelar MTT istället för cashgames, lr billiga SNG.s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sno pengar från sina egna barn är nog inte jättemycket +EV då det förmodligen är du som finansierar dom i övrigt. Att däremot sno andras barn och få pengar den vägen...är nog inte heller en bra lösning.

 

Personligen tycker jag du ska sluta spela poker. Du verkar helt enkelt kass. Detta antagande grundar jag helt på din kommentar om att spela högre för att du då kommer vinna mot alla som är mycket bättre - Flawless logic.

 

Om du ändå inte tänker sluta spela, läs ett par pokerböcker, läs forum, lär dig odds, spela lägre, sluta gnäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du Revenge.

 

Välkommen i klubben, jag har tappat måånga inköp nu på tre dar.

Men int e ja bitter,nää int ett dugg. :?

 

Du frågar om man verkligen kan plussa på poker, Självklart säger jag då.

Fråga mina sk. motspelare, de har i alla fall plussat.

 

En sak du kan göra när du råkar ut för många badbeats är att spela på en annan pokersajt.

Kanske hjälper mentalt i alla fall. ;)

 

Och framför allt, läs minst tio gånger vad suputtequila skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte gråta ut tråd utan resultat tråd.

 

Hur jag loosa med kåken, jag sitter med pocket 6 höjer bra innan floppen får 2 syn av sex pers. Floppen kommer och sitter med kåk höjer bra en av dem lägger sig och på river en 8 jag går allin, killen synar och han sitter med pocket 8. En högre kåk.

 

Byter bord till ett lägre 0.25/50 sitter med QJ suited i hjärter, höjer bra innan floppen en limpar med får direkt färg på floppen och bettar hårt.

Inga fler kort av samma färger kommer upp på varken turn eller river går all in så klart och loosar mot en kille som sitter K4 i hjärter.

 

Jag kan någ erkänna att jag kanse är en fisk då jag bara tycks förlora mig ändå det är inte så jag förlora med dåliga händer.

 

Detta är inget april skämt och ni som tycker det är kul att håna fortsätt med det men jag tycker man ska vara så hård mot en med människa, min far lärde mig att respekt är viktigt. Till alla andra som försöker hjälpa hjärtligt tack.

 

Om admin vill låsa tråden så får de göra det, detta är inte menat som gråta tråd, ber om ursäkt om det uppfattas så. Jag vill bara dela med mig av mina dåliga resultat och vara en väckarklocka åt alla som tänkt börja med poker att alla plussar inte trots att det verkar så. Jag är i alla fall man nog att erkänna det.

 

Jag ska aldrig mer röra mina barns pengar efter tips här då jag äntligen vaknat upp och förstått att jag kanse inte är bättre än att vara en född förlorare på poker men jag försöker i alla fall. Jag läser mycket på forumet för att lära mig.

 

Än en gång förlåt mig för att jag är fisk då, men jag ger inte upp väntar till nästa löning och förhoppningsvis kanse det kommer gå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska nog sluta spela poker. Och ge fan i ungarnas pengar. Ärligt talat.

 

Jag älskar spelet och det är ett sätt för mig som människa då jag gått igenom en jätte svår sjukdom och därför inte kan uttrycka mig korrekt alla gånger och kan missförstås (säger inte det för att ni ska tycka synd om eller så). Jag är kanse en kille med mycket otur och kanse ska börja spela när det vänder för mig igen. Jag har haft 2 jätte jobbiga år och poker får mig att må bättre när jag spelar men jag ska börja spela för att ha kul nu och strunta i att försöka tjäna pengar. Pokern får att glömma och känna mig hel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byter bord till ett lägre 0.25/50 sitter med QJ suited i hjärter, höjer bra innan floppen en limpar med får direkt färg på floppen och bettar hårt.

Inga fler kort av samma färger kommer upp på varken turn eller river går all in så klart och loosar mot en kille som sitter K4 i hjärter.

Vadå "så klart"? Nu har du inte gett nån handhistorik så man ser satsningsrundorna och stackdjup, men du sitter ju inte på nötkåken så då är det aldrig 100% självklart att gå all in.

 

Visst, ingen tvivlar på att du åkt på några bad beats, men min read på dig här är iaf att du har svårt för att läsa av dina motspelare och satsar lite för blint. Du måste förstå när du ska lugna ner dina satsningar. Även om du leder i ett givet läge, betyder inte det att du ska betta skiten ur motståndaren. Skulle jag spela mot dig skulle jag märka hur hårt du bettar och jag skulle då följa med trots att jag har draghänder, för din aggressiva stil ger mig sjuka implicita odds, vilket betyder att jag får sjukt bra betalt de gånger jag väl träffar och du har "otur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte sluta spela men definitivt ,om du nu tycker det är riktigt roligt, gå ner på en nivå där du inte känner dig stressad och förbannad över pengarna.

 

Kanske på riktigt ta tag i teorin bakom Pokern och Läsa ett par böcker. och till och med läsa dem fler än en gång.

 

Sen vist otursperioder det har ALLA, vare sig vi vill eller inte men så länge du inte lider av summorna du förlorar kommer du kunna fortsätta att spela *rolig och trevlig poker*... "läs vinnande" , så det är bara och kämpa på.

Leta dig till en site med låga insatser tex 0.02-0.04 eller 0.05-0.10 bord och slå dig ner på 10 manna borden..

 

Bit ihop och använd skallen! Spela för små summor!

Vinn lite och länge så blir även det en skön rulle tillslut!

 

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byter bord till ett lägre 0.25/50 sitter med QJ suited i hjärter, höjer bra innan floppen en limpar med får direkt färg på floppen och bettar hårt.

Inga fler kort av samma färger kommer upp på varken turn eller river går all in så klart och loosar mot en kille som sitter K4 i hjärter.

Vadå "så klart"? Nu har du inte gett nån handhistorik så man ser satsningsrundorna och stackdjup, men du sitter ju inte på nötkåken så då är det aldrig 100% självklart att gå all in.

 

Visst, ingen tvivlar på att du åkt på några bad beats, men min read på dig här är iaf att du har svårt för att läsa av dina motspelare och satsar lite för blint. Du måste förstå när du ska lugna ner dina satsningar. Även om du leder i ett givet läge, betyder inte det att du ska betta skiten ur motståndaren. Skulle jag spela mot dig skulle jag märka hur hårt du bettar och jag skulle då följa med trots att jag har draghänder, för din aggressiva stil ger mig sjuka implicita odds, vilket betyder att jag får sjukt bra betalt de gånger jag väl träffar och du har "otur".

 

Har du spelat på hey eller unibet ?

 

Folk går all in hela tiden, de höjer inte enligt poker böcker. Folk bettar som dårar och bluffar hela tiden. Jag erkänner att jag borde läst han spela emot bättre men får man färgen på floppen och inget av samma färg dyker upp så höjer man och att han inte la sig borde jag fattat att han kanse satt med färg men vissa synar ändå. Tro mig på heypoker, unibet så bettar folk som det vore vilda western det är inte så att om potten är på en 2 euro så bettar du en 1 eller så utan folk kan betta med 5 euro.

 

Vad skulle du göra om du satt på QJ suited ?

 

Jag vet att om jag inte betta så skulle han gått allin på rivern då han märkt att inget av samma färg kommit upp och jag kan ju inte slänga mina kort då heller utan blir tvungen att syna. Den jag spelade emot satt ju med K4 så han vann tack vare kungen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat på hey eller unibet ?

Nä, men det du skriver lockar mig eftersom man vinner i längden mot dessa tomtar bara genom att förstå pottodds och implicita odds. Man får räkna med bad beats vid sånt spel.

 

Vad skulle du göra om du satt på QJ suited ?

Svårt att säga eftersom du inte postar en handhistorik som visar hur spelet gick till.

 

Sen åker alla på bad beats. Gudarna vill t.ex. inte att jag åker till WSOP. Jag har spelat två kval nu det senaste.

 

Kval #1

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=392581#392581

 

Kval #2

Top 50 går vidare. Just nu är det 107 spelare kvar i turneringen. Blinds 1000/2000.

Jag sitter på BB och har en stack på 30k+. Alla foldar till SB med 100k+, som minihöjer till 4k. Jag hittar K2s och ger honom omslag all in. Det kostar honom alltså en tredjedel av sin stack att syna...och det gör han. Han gör en idiotsyn med J7o och drar ut mig. KUL!

 

Men jag grinar inte allt för mycket, för jag vet att det är detta dåliga spel från deras sida som "puts the food on the table" alla övriga 6 dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet hur man får fram handhistorik. Jag brukar aldrig titta på sånt då spelet kan variera ifrån bord till bord, personligheterna på borden etc..

 

Jag grinar inte heller utan vill bara dela med mig. Vändingen kanse kommer snart för mig med.

 

Problemet med alla dessa badbeats är att man vågar inte spela ut nästa gång man sätter sig vid ett bord.

 

Om jag sitter med AK och det kommer en K i floppen och då har jag höjt och fått syn av en eller 2 personer. Höjer bra efter att jag ser K men loosar alltid mot att den som synat fått triss eller sitter med K8 och träffat 8 med eller att det sitter med K3 och träffar stegen.

 

Jag tror du skulle tjäna bra pengar på heypoker och unibet prova gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet hur man får fram handhistorik. Jag brukar aldrig titta på sånt då spelet kan variera ifrån bord till bord, personligheterna på borden etc..

Kanske inte, men vi som vill sätta oss in i spelet vill se.

 

Jag grinar inte heller utan vill bara dela med mig. Vändingen kanse kommer snart för mig med.

Har du ett vinnande spel så vänder det, men spela alltid på en sån nivå där du inte går bankrupt vid en downswing. Du måste ha en bankrulle som pallar x antal inköp back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förklara mitt svar (då folk antagligen tycker det är onödigt), kåk förlorar ganska ofta när brädan ger 777A2 och du har 23o på hand. Färg förlorar ganska ofta när brädan är 4 hjärter och du har hjärter 2 på hand. Och så vidare.

 

Vad jag menar är, försök författa din tråd, bara _lite_ bättre så kanske den kan vara pyttelite intressant i alla fall. Om du ej kan göra detta, sluta skriva meningslösa whinar-inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...