Gå till innehåll

$50-$3300 på under en månad, nivå?


Xodiac

Recommended Posts

Tjo! Jo, jag la in $50 på en pokersajt och har grindat upp det ganska enkelt till över 3000.

 

Jag började spela NL50 när jag hade lite över 1000$ i rulle. Motståndet är väldigt varierande där, ibland full av tomtar och ibland är det bara TAG-grinders.

 

Det har hänt några gånger att jag tiltat och som vana när jag tiltar stänger jag ner alla pokerborden som jag satt i och sätter mig på 3 st NL200 bord med fulla inköp och spelar väldigt agressivt, slaskar ut många arga bets och raises. Detta har jag dock lärt mig att kontrollera mer och mer nu. (Onödig info maybe)

 

Eh, problemet är väl dock följande: Jag är fortfarande fast på NL25, NL50 med min rulle. I pokerbordet är jag inte tight eller rädd för att ställa in pengarna såfort jag är minsta lilla favorit. Däremot är jag 'rullerädd' och vill verkligen inte gula eller minska min rulle något. Jag känner mig inte bekväm i NL100. Knappt att jag känner mig bekväm på NL50, jag spelar just nu mest NL25, krossar det ganska hårt och 99% av fallen lämnar jag mina bord med dubblade eller 3dubblade inköp.

 

NL50 är lite mer svängig dock. Jag har ju bankrulle för att spela iallafall NL100 känns det som? Jag har provat ett par gånger, men jag spelar inte som jag annars gör och känner mig inte bekväm. Jag försöker mig på flera 'moves' för att det är ofta mycket mer pengar i potterna som jag gärna vill sno åt mig. Trisst bara när man blir nersynad eller får omslag.

 

 

Hur ska jag göra för att känna mig bekväm i sådana nivåer? Ska jag skita i att gå upp i nivå och fortsätta på NL25-50 eller finns det mkt mer pengar för mig att hämta högre upp?

 

Har spelat onlinepoker i 2 år och aldrig spelat högre än NL50 regelbundet. Varje gång jag kommit upp till 1-2000$ har jag cashat ut allt utom typ $100 och börjat om från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo! Jo, jag la in $50 på en pokersajt och har grindat upp det ganska enkelt till över 3000.

 

Jag började spela NL50 när jag hade lite över 1000$ i rulle. Motståndet är väldigt varierande där, ibland full av tomtar och ibland är det bara TAG-grinders.

 

Det har hänt några gånger att jag tiltat och som vana när jag tiltar stänger jag ner alla pokerborden som jag satt i och sätter mig på 3 st NL200 bord med fulla inköp och spelar väldigt agressivt, slaskar ut många arga bets och raises. Detta har jag dock lärt mig att kontrollera mer och mer nu. (Onödig info maybe)

 

Eh, problemet är väl dock följande: Jag är fortfarande fast på NL25, NL50 med min rulle. I pokerbordet är jag inte tight eller rädd för att ställa in pengarna såfort jag är minsta lilla favorit. Däremot är jag 'rullerädd' och vill verkligen inte gula eller minska min rulle något. Jag känner mig inte bekväm i NL100. Knappt att jag känner mig bekväm på NL50, jag spelar just nu mest NL25, krossar det ganska hårt och 99% av fallen lämnar jag mina bord med dubblade eller 3dubblade inköp.

 

NL50 är lite mer svängig dock. Jag har ju bankrulle för att spela iallafall NL100 känns det som? Jag har provat ett par gånger, men jag spelar inte som jag annars gör och känner mig inte bekväm. Jag försöker mig på flera 'moves' för att det är ofta mycket mer pengar i potterna som jag gärna vill sno åt mig. Trisst bara när man blir nersynad eller får omslag.

 

 

Hur ska jag göra för att känna mig bekväm i sådana nivåer? Ska jag skita i att gå upp i nivå och fortsätta på NL25-50 eller finns det mkt mer pengar för mig att hämta högre upp?

 

Har spelat onlinepoker i 2 år och aldrig spelat högre än NL50 regelbundet. Varje gång jag kommit upp till 1-2000$ har jag cashat ut allt utom typ $100 och börjat om från början.

Du har rulle för NL100 jag skulle testa där, kör dock bara ett bord åt gången tills du vant dig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är rädd om rullen behöver man inte ha fullt inköp vid bordet, testa att köpa in dej för 50- 75 istället för 100

 

Bättre att vänta med att gå upp då tycker jag om man är rädd för att förlora ett helt inköp. Det enda du gör med att köpa in dig för mindre vid bordet är att förlora potentiell värde.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du gör med att köpa in dig för mindre vid bordet är att förlora potentiell värde.

 

Det är ju inte givet. Om du går upp till dubbelt så hög nivå med halvt inköp så kommer du att vinna mer i de små potterna, alltså mer än vad du hade gjort med halvt inköp på lägre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du gör med att köpa in dig för mindre vid bordet är att förlora potentiell värde.

 

Det är ju inte givet. Om du går upp till dubbelt så hög nivå med halvt inköp så kommer du att vinna mer i de små potterna, alltså mer än vad du hade gjort med halvt inköp på lägre nivå.

 

Det går väl på ett ut eftersom du förlorar mer de gånger du förlorar småpotter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag köper aldrig in mig för mindre än fullt inköp i borden jag sitter ner på. Åker jag ner från 50 till 43 så lägger jag direkt in 7 till etc. Klarar inte av mentalt att sitta i ett bord med mindre än max inköp..

Sätter mig hellre aldrig vid ett bord om inte minst 2 av spelarna har minst 80% av ett max inköp (Ja, shortstacks tiltar mig sönder och samman)

 

 

Saken är den, jag vill kunna ha råd att förlora 5-6 inköp i sträck utan att behöva gå ner i nivå också..antar väl att jag får bygga på 1000$ och ta det lugnt.

 

När jag går upp i nivå, ska jag spela lite extra tight för att vänja mig vid betsizesen och potstorlekarna och sådant? Så att jag känner mig bekväm på nivån...

 

*edit: Spelar också alltid shorthanded. (5manna bord på denna site)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du lirar NL25 och nu kommer jag inte ihåg hur många bord (ifall du skrev eller ej heller för den delen!) men jag tycker att du ska ta nivån över, d.v.s. NL50, och lira ett bord och känna för dig lite.

 

Du har nog lirat där lite redan men börja lira där lite mer och sen när du är bekväm med ett bord så kan du ju köra ett till bord (om du multitablar d.v.s).

 

Jag tycker inte du ska behöva gå upp till NL100 bara för att du har rulle till det. Visst, det är inget fel att sniffa lite på det men jag tycker det är bättre att du tar små trappsteg upp och känner efter om du känner dig bekväm.

 

Du kanske kommer känna ett efter en vecka att du redan behärskar NL50 och vill köra NL100, ja gör då det.

 

Men det kan också visa sig tvärtom.

 

Lira på Nivån över dig och sniffa dig uppåt! =)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du gör med att köpa in dig för mindre vid bordet är att förlora potentiell värde.

 

Det är ju inte givet. Om du går upp till dubbelt så hög nivå med halvt inköp så kommer du att vinna mer i de små potterna, alltså mer än vad du hade gjort med halvt inköp på lägre nivå.

 

Det går väl på ett ut eftersom du förlorar mer de gånger du förlorar småpotter också.

 

Eh, jo, men vi är väl en vinnande spelare...? Om du snittar t.ex. 10xbb på blindsnivå x, så kommer du att snitta mer än 5xbb på nivå 2x förutsatt att allt annat är lika. Din winrate i $ kommer ju att påverkas positivt av det faktum att du går upp i nivå, det är bara det att du inte får ta del av hela kakan eftersom du tappar värde i de stora potterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Rullekrav beror ju på vad man vill göra med sitt pokerspel. Det där med 3000 bb är ju ett minimikrav och framräknat under förutsättningar som t.ex att man är vinnande på den nivån man spelar och aldrig plockar ut någon vinst förän rullen är "fet som en blåval". Det kan vara en bra riktlinje för en hobbyrulle.

Att man är vinnande på en nivå är ingen garanti för att man är vinnande även några nivåer högre upp, i synnerhet inte om man tycker att betarna ser stora och farliga ut.

Om du trivs med din nivå på NL 25 så finns det väl ingen anledning att inte stanna där ett tag till? Eller för evigt? Det finns inget som heter att man måste upp i nivå för att rullen växer.

Har man en vinnande spelstil på en nivå så brukar ju spelstilen man har även vara vinnande på nästa nivå, men man kanske får modifiera den lite efter ett tag för att få ut maximum därifrån. Exakt hur vet man kanske inte innan man provat, men att helt plötsligt börja spela mycket tightare än vanligt på ett shorthandedbord känns ju inte direkt som dest bästa alternatviet.

Jag skulle snarare göra tvärtom. Grinda ihop några inköp till nästa nivå och använd dom som playmoney så har du råd att se vilka kort dom faktiskt har. Ok det var en överdrift kanske... men jag hoppas att du förstår poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...