Gå till innehåll

ARTIKEL: Expressen kissar på sig


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du menade säkert inget med det. Fint. Säger du att det bara var ett rent sammanträffande att du använde den frasen när det var en ung tjej som skrivit artiklen så får jag tro på dig. Ärligt. Reagerade bara med magen.
Så är det. Arbetar dagarna i ända med att förhålla mig till en arbetsgrupp med ca 40 kvinnor som jag basar över. Kan garantera dig att det inte sitter några kvinnoförnedrande ben i kin kropp (för isåfall hade de slagit mig gul och blå) ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det. Arbetar dagarna i ända med att förhålla mig till en arbetsgrupp med ca 40 kvinnor som jag basar över. Kan garantera dig att det inte sitter några kvinnoförnedrande ben i kin kropp (för isåfall hade de slagit mig gul och blå) ;)

 

Ok, ser bara liknande grejer på andra forum som "domineras" av killar hela tiden. Sorry att det gick ut över dig om det var helt oskyldigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"tror inte en sekund på att Guillo hade sagt så till en manlig up-and-coming journalist, lika lite som att jag tror att TotalFarker skulle använt just den meningen (kissa ned sig) om det var en manlig sportjournalist som skrivit artikeln. Det är lite för mycket: "Lilla gumman, nu får du nog lugna ner dig lite. *klapp på huvudet* över det hela"

 

Känns som att det bara kommer bli upprepningar framöver.

 

Reagerade bara med magen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"tror inte en sekund på att Guillo hade sagt så till en manlig up-and-coming journalist, lika lite som att jag tror att TotalFarker skulle använt just den meningen (kissa ned sig) om det var en manlig sportjournalist som skrivit artikeln. Det är lite för mycket: "Lilla gumman, nu får du nog lugna ner dig lite. *klapp på huvudet* över det hela"

 

Känns som att det bara kommer bli upprepningar framöver.

 

Reagerade bara med magen.

 

Vadå, måste man veta allt om en persons åsikter för att ifrågasätta nåt den skriver? "Du vet ingenting om mig." kan man ju alltid slänga in som försvar i så fall.

 

Äh, lägger ner nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i maskin. Jag har just vadat igenom tre sidor med diskussion om rubriken. Herregud. Tror jag skall köpa in mig med fem dollar på ett 0.01/0.02-bord på Stars och ställa varje hand.

 

(tio minuter senare)

 

Jag har tredubblat min stack. Det var åtminstånde något kul som kom ut av tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju intressant hur man kan ifrågasätta någon man förmodligen inte vet så mycket om pga en rubrik och sedan stödja sig på en "känd" ett par år gammal debatt (som tom. är så känd att man inte ens namnet på personen...)

 

Vad är det du gör på din avatar jacobmal? Du... slickar på en sköldpadda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heybike: Hur orkar du gnälla om allting i exakt varje tråd? Vad har världen gjort dig för ont egentligen?

 

Han har fått för lite......glass

 

Till Heybike; Köp en glass och bli glad, försök se på världen positivt i stället för att tolka den till så jävlig som möjligt...köp en Opal också, känner till en grymt bra försäljare här på PF....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heybike: Hur orkar du gnälla om allting i exakt varje tråd? Vad har världen gjort dig för ont egentligen?

 

Innan vi kissar färdigt ska jag skvätta lite också. När Lundell skrev det där till Ramqvist (kvist?) blev det ju ett jävla hallå om att kiss-citatet var typiskt kvinnofientligt. Då är det väl inte så j-la konstigt att man hajar till när exakt samma ordalydelse dyker upp i en rubrik tillsammans med ett kvinnonamn på ett forum som utan vidare ansträngning skulle kunna klassas som ganska grabbigt. Jag tolkar inte in det som hejcykel tolkar in, men ni behöver ju inte mosa killen helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som fattar hur snubben (han som skapat SMS-tjänsten) resonerar för att komma fram till detta:

"Det här får ju folk att spela mer poker, så jag förutsätter att pokerbolagen kan täcka den utgiften, säger Lukas."

Om osäkra spelare och sådana som mest spelar för att det är kul (fisken) vet att denna tjänst kanske används för att söka upp just dem borde de väl rimligen bli lite mer restriktiva i sitt spelande? Fast det kanske är att överskatta deras självkännedom? Hur som helst vinner väl knappast spelbolagen på att fisken blir hårdare utnyttjad? Som jag ser det har de inte mycket att vinna alls på att det är många hajar på deras nät. Bättre med en massa lösa spelare blandat med maniacs. Hajarna lär ju för övrigt inte heller spela mer om de har tjänsten eftersom de kan vara ännu mer sellektiva med sina sessioner. Någon som fattar varför han tror att bolagen ska betala honom?

 

OT: Jag tycker att det det var bra av Heybike att påpeka att rubriken kunde uppfattas så som han beskrev det. Jag hade ingen aning om att det hade varit något känt bråk med just det uttrycket i fokus och hade också ovetande kunnat använda uttrycket. Då är det ju trevligt om någon upplyser mig om jag kanske trampat i klaveret. För den som inte känner till mediabråket uppfattas naturligtvis inte genderaspekten.

 

Tror för övrigt inte att innehållet i artikeln har sånt oerhört sprängstoff så att varken manliga eller kvinnliga redaktionsmedlemmar behöver varken bajsa eller kissa i brallorna för att de får sälja så mycket mer tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev OT på fel ställe, ska ju vara däroppe. ;)

 

OT: Jag tycker att det det var bra av Heybike att påpeka att rubriken kunde uppfattas så som han beskrev det. Jag hade ingen aning om att det hade varit något känt bråk med just det uttrycket i fokus och hade också ovetande kunnat använda uttrycket. Då är det ju trevligt om någon upplyser mig om jag kanske trampat i klaveret. För den som inte känner till mediabråket uppfattas naturligtvis inte genderaspekten.

 

 

Håller med om att det är rimligt att påpeka att det finns aspekter som kan misstolkas. Det är dock en helt annan sak att hävda att TF åsyftar en viss sak med sitt rubrikval och att ordvalet per definition innebär en kvinnoförnedrande ton bara för att ett liknande uttalande har förekommit i ett annat sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag inte fattar är hur det har hunnit bli 4 sidor OT utan att någon moderator har kissat på sig i ren ilska...

 

Men jag måste jag ändå säga till den där jacobmal att jag blev besviken. Jag trodde ju också att han låg och slickade på sin egen spya... Enkronor?! Usch va tråkigt det blev nu...

 

-Gällande vad tråden har böjat handla om kan jag säja som föjler. Och detta är sanningen och inget annat än sanningen så ni behöver inte fundera vidare.

 

- Han med glasögonen, heybike eller vad han heter visar på ett visst intelekt när han ser kopplingen till den för några år sedan intressanta kissdikussionen. Det var en rolig diskussion där faktiskt alla berörda parter, så som jag tolkade det, var överens om att feminister kissar ner sig oftare och med mer kraft, än andra.

 

 

- TotalFarter kunde ha tagit några + poäng om han hade låtsas att det var med flit.

 

- Återigen "han med glasögon" hade kunnat gå ur detta med hedern i behåll om han hade, vilket jag trodde från början, sagt att han skämtat lite i sitt första inlägg.

 

- Expressen har aldrig kissat ner sig. Expressen bajsar ner sig och det dagligen och i mycket tydligare fall än detta.

 

- På frågan om det är kvinnoförnedrande att kissa ner sig är svaret JA. Detta även om det är en man som kissar ner sig. Detta för att kvinnan sedan måste ta hand om mannens nerpissade kläder och det föreligger en viss mängd förnedring i att ta hand om någons nerpissade kläder.

 

- Dock är det på intet sätt förnedrande om det sker då ett visst mått av nakenhet är involverat. Då är det istället spännande och "aningen vågat".

 

 

 

Lite Topic..

 

någon frågade om detta kunde bli ngt.. Jag tror inte det. Det räcker med sökfunktion på sidan. Inte kopplar jag upp mig bara för att jag ser att tex Tretjak har kopplat upp sig?! Nä, det bli ingen storsäljare. Men det är bara vad jag tror.

 

Nu ska jag ringa in en kopp kaffe.... Har även "tappat" en häftapparat på golvet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...