sulla Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Hur som helst är det ju förkastligt att man går ut med en kampanj där man bekriver pokern som något ont. "för bordtennis-mot poker" känns ju inte alls genomtänkt. Citera
Cyntax Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 ....MVH //KF Åh hej åh hå... vad är PUL? För övrigt tror jag inte det är möjligt att stänga av någon från Gymnasiet bara för att de spelar poker. Be de visa vilken paragraf i Skollagen som ger de rätt till det? Citera
gasmasken Postad 4 April , 2006 Författare Rapport Postad 4 April , 2006 cliftong då måste ju du veta vad som händer då? kan du inte komma med lite utfyllnad av vettig fakta i ärendet än vad koping.nu´s lysande journalister har lyckats bringa fram=) Det här var ju uppenbart ett hett ämne att prata om så vi vill gärna veta mer om vad som egentligen händer. BRA KOMMENTARER ! TACK ! Jag tycker i varje fall att deras lista ni hittade var löljlig och ganska kränkande. Om det skulle vara sant det dom skriver i texten ovanför sin "protest" lista att de inte har tid med poker för att de tar pingisen på fullaste allvar så är vore ju det också fel. Man måste ju ha fritid när man är 16-18 år annars går man misste om en viktig och rolig tid i livet. Det fins mer än pingisbollar här i världen, (ps. det finns mer än poker också ) Det är farcist metoder att försöka bringa nån slags gemenskap bland de övriga i klassen som inte spelar poker mot dom som gör det. Låt folk syssla med vad dom vill på fritiden och jag vet att även dom på pingisgymnasiet har fritid över och vad de sysslar med på den ska lärare/ledare inte bry sig om. Ska ni förbjuda poker kan ni väl förbjuda, disco, fotboll och bio också? Hoppas nu att det inte är så allvarligt som det låter i artikeln på koping.nu för den är ju luddig. Citera
Zyr Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Ska sanningen fram så spelar de flesta killarna nätpoker men bara jag o en till som står för det... det handlar väl inte om att ni spelar poker på fritiden, isf är det SJUKT dom kan ju inte ha nån rätt att stänga av någon för att man spelar poker, skriv inte på! Citera
Krulle76 Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Artikeln om pokern är uppdaterad med lite mer fakta i det här heta ämne. Citera
majorj Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Artikeln är bedrövligt och fruktansvärt dåligt skriven. I så måtto att läsaren ju inte fattar vad som har hänt och vilka som har gjort vad. Citera
gasmasken Postad 4 April , 2006 Författare Rapport Postad 4 April , 2006 glömde säga Largo-Sama att jag håller med dig till 100% Men man vill ju höra med dom andra inblandade först så man har lite kött på benen innan man frågar mr.pingistränare varför han svartmålar våran hobby när vi inte svartmålar deras. Det sätts ju en negativ klang på poker med såna här utspel. Jag menar: Poker är inte förenligt med idrotten säger han. NÄHE SÄGER JAG. MEN PROSTITUTION ÄR ? (fotbolls VM) *joke* Hehe ja krulle76 jag såg att dom hade uppdaterat artikeln men specielt mycket mer förstog jag inte, finns det två sören, Holmén, Ahlén ? Citera
tilttomte Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Jag är den andra som inte har skrivit på LOL. Vi två går 3an och ska sluta till sommaren, så det är inga som har blivit avstängda. De säger att de inte vill ha dåligt rykte för att vi spelar poker men samtidigt lägger de ut mycket negativt på diverse sidor och tidningar. Tycker det är onödigt att de lägger ut så mycket negativt om pokern. Det får ju konsekvenser för de helt oskyldiga i sammanhanget också vilket inte är bra. Ska ta ett snack med tränarna om vad de egentligen vill få ut av att publicera detta i den lokala tidningen och kommer tillbaka med mer info senare. Mvh Jonas "WasaViking" Barkman. Citera
Zyr Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Jag är den andra som inte har skrivit på LOL. Vi två går 3an och ska sluta till sommaren, så det är inga som har blivit avstängda. De säger att de inte vill ha dåligt rykte för att vi spelar poker men samtidigt lägger de ut mycket negativt på diverse sidor och tidningar. Tycker det är onödigt att de lägger ut så mycket negativt om pokern. Det får ju konsekvenser för de helt oskyldiga i sammanhanget också vilket inte är bra. Ska ta ett snack med tränarna om vad de egentligen vill få ut av att publicera detta i den lokala tidningen och kommer tillbaka med mer info senare. Mvh Jonas "WasaViking" Barkman. "dåligt rykte" omg, snacka om moralpanik Citera
Lunibet Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Köpings pingis gymnasium har fostrat många duktiga pokerspelare må jag säga Citera
dropbass Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 [fördom] Är det en kristen friskola? [/fördom] Ja mycket ska man höra. Citera
heltok Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Jag är den andra som inte har skrivit på LOL. Vi två går 3an och ska sluta till sommaren, så det är inga som har blivit avstängda. De säger att de inte vill ha dåligt rykte för att vi spelar poker men samtidigt lägger de ut mycket negativt på diverse sidor och tidningar. Tycker det är onödigt att de lägger ut så mycket negativt om pokern. Det får ju konsekvenser för de helt oskyldiga i sammanhanget också vilket inte är bra. Ska ta ett snack med tränarna om vad de egentligen vill få ut av att publicera detta i den lokala tidningen och kommer tillbaka med mer info senare. Mvh Jonas "WasaViking" Barkman. mm, håller med. känns nästan som om det vore bra om det blev stor skandal och skolan hängs ut som intolerant, facistisk och kränkande. synd bara om några elever blir lidande för detta. lycka till med pingisen och pokern. Citera
Recommended Posts