daniell Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Spelar FL 1/2 på Pacific samt på Partypoker och jag vet inte riktigt hur jag ska spela QTo samt JTo. Försöker enbart spela dem från sen pos men det slutar sällan bra. Får jag in top pair på flopen så slutar det nästan alltid med att jag blir utdragen eller så är jag slagen av någon med bättre kicker. Hur ska jag spela dessa två händer på ett fullt bord? * RP - QoS * Citera
Rollin Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 De är skräphänder på fulla bord. Undvik att spela dom överhuvudtaget! Du kommer tjäna pengar genom att inte spela dom. Citera
Hjort Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Du ska inte spela dem alls om du inte är i mörken eller har en bra möjlighet att sno mörkarna genom en höjning. Alla osuitade, stora kort är inte så lämpliga att spela om det inte finns goda möjligheter att de är de största korten som går in i potten. Citera
daniell Postad 15 November , 2004 Författare Rapport Postad 15 November , 2004 Tack för svaren. Ska undvika dessa starthänder. Citera
morberg Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Hur tajt ska man egentligen vara på ett fullt bord? Som nybörjare har jag spelat på lösa low-limit bord enligt det som står här. Detta funkade bra i början, men på senare tid (och ju mer jag har lärt mig om spelet) har det dock börjat gå sämre. Ska man tajta till det ännu mer, även på lösa bord? Citera
Shakespear Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 morberg, du behöver bara spela tightare än vad motståndarna gör. Om du märker att en snubbe spelar alla äss kan du ju sänka dina egna starthandskrav på äss om du möter honom h2h eller i en pott där du misstänker att inga andra motståndare har äss (exempelvis vet jag en spelare som i stort sett bara spelar suitade kort och chansen att han har ett äss är därför liten) Citera
Papa Kubo Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Jag håller inte riktigt med här. JTo behöver mycket hjälp men kan bli ett riktigt monster då man träffar rätt. Citera
Nusseman Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Jag håller inte riktigt med här. JTo behöver mycket hjälp men kan bli ett riktigt monster då man träffar rätt. Ja, precis som: K2, 73, 86, J5 och 62 Citera
Papa Kubo Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Visst, men hur ska brädan se ut om du ska få bra betalt med K2 eller J5? Citera
greywolf Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 flop: A22. FI har AQo du har K2s Citera
greywolf Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 händer hela tiden på nätet. fast bara när du har AQ Citera
Papa Kubo Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Mmm, och chansen att floppa ett tretal med K2 på handen är ungefär 1 på 70, så det blir ju jäkligt lönande i längden. Citera
Nusseman Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Du såg att det var ett skämt va? Citera
Lasse Kongo Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag är oxå inne lite på Kubos linje. Jag spelar FLT 1/2-nivån på multi. Är det några i potten kan de vara spelbara från sen position. Träffar du inte ett open ended stegdrag eller toppair på lämplig bräda kan den slängas... Ungefär så. Jag inbillar mig att det har fungerat för mig. L-K Citera
MorganSthlm Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag kollade lite i "Internet Texas Hold'em" av Hilger och han anser att QJo endast ska spelas från sen position. Är det foldad fram till dig så raisa annars calla om nån annan är med. Folda om nån raisat före... JTo - calla om 2 eller fler spelare callat innan dig annars fold. Givetvis sen position här med... ... for what its worth... Citera
norrlands Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag spelar dem från alla positioner utom de tidiga om ingen har höjt, men så är jag bra dum me! Citera
toppace Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Jag håller inte riktigt med här. JTo behöver mycket hjälp men kan bli ett riktigt monster då man träffar rätt. Ja, precis som: K2, 73, 86, J5 och 62 Ödmjukhet är en dygd!!!! Citera
Bjorn_ Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Om alla lagt sig fram tills dig kan det ju vara värt att höja på knappen och lilla mörken samt eventuellt i cutoff. Skulle dock hellre försöka stjäla med A5o än QTo i dessa lägen. Finns det folk som frivilligt gott med i potten skulle jag rekomendera att enbart spela dessa från mörkarna med vettig rabatt (dvs i princip ohöjt i lilla mörken och höjt max en gång i stora mörken) och bara spela dom vidare vid en hyffsat hård träff. /Bjorn Citera
Recommended Posts