Gå till innehåll

NLT - Öppet stegdrag mot troligt blind steal försök.


Recommended Posts

Ganska intressant hand... Hade varit kul att höra lite åsikter om hur man kan spela den här handen.

Read på fi är följande:

Raisar ALLTID på knappen, iaf när han är först in. Men oftast annars också.

Continuation bettar ungefär 95% av ggrna. Även den typ av spelare som gärna skjuter multible barrels med sina bluffar.

Har haft en del strider mot honom tidigare, har även CR honom ett par ggr och han har då givit upp relativt enkelt.

Tror han är lite små lack på mig på grund av att jag har spelat tillbaks flera ggr. Lite den typen av spelare som ger mycket actionen vid minsta tecken på svaghet men foldar oftast vid omslag.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 Hero (5 handed)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($1233)

UTG ($1005)

MP ($947)

Button ($1015)

SB ($1704)

 

Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, 8:diamond:. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $35, 1 fold, Hero calls $25.

 

Flop: ($75) 9:heart:, 6:club:, 9:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets $45, Hero raises to $110, Button raises to $230.

 

Final Pot: $415

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det kan vara så att han tröttnat på dig och därför slår tillbaka på din c/r utan mycket på handen så ser det ut som han har någonting nu. Jag skulle syna och ta det därifrån då jag inte tror du har mycket fold-equity om du ställer in och synar han och har en 9a ligger du inte särskilt bra till, du kan till och med dra stendött.

 

Är turn en :diamond: kan du check-syna alternativt check-raisa all-in om hans bet känns vek, träffar du stegen kan du check-raisa all-in eller beta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår spelarprofil på den floppen, tror du ofta går in som underdog där. Rent dragmässigt har du väl rätt bra implicita om du låter honom sköta bettandet. Med din read skulle jag gärna spela den rätt svagt och hoppas på att han skjuter av ett par salvor till vid träff. Mkt möjligt att dina implicita räcker även sett bara till chansen att träffa direkt på turn, isf kör jag helst den passiva linjen o straffar honom för hans bluffvilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite olika idéer...

 

Jag själv körde på Hjortens linje, i min värld var den här handen lite av typen "den-som-får-in-stacken-i-mitten-först-vinner-potten".

Visst kan killen ha ett högt PP eller en 9:a men det finns sååå många fler händer som han kan ha höjt pre-flop med som inte har connectat på den brädan än som har. Blir därför ett litet mind-game av karaktären: jag vet att du inte har en 9:a och du vet att jag inte har någon....

Kanske inte ett standard spel men det är en väldigt bra bluff-bräda och det finns inte många händer som han kan syna en push med, hence the push!

Även om han synar så har vi faktiskt en del outs :D

 

I det här fallet så muckade han handen direkt...

 

iller och klyka hade dock en lite annan approch, som också kan funka. Denna linje är ju klart att föredra när fi faktiskt har en hand. Problemet kan bli att man har investerat kanske 1/3 av stacken på river och håller 8 hög. Och han vinner med typ K hög... Inte ett dumt spel, men med given fi så tror iaf jag att push är det bästa spelet då fold-equityn torde vara väldigt hög. Speciellt när han uppvisar svaghet genom att enbart mini-reraise min CR.

 

Tycker hjorten sammanfattar den här handen väldigt bra: "..det är ju din bästa möjliga semibluff, så om du inte enbart ska jamma med stål så måste du i stort sett ställa med den här."

 

Väldigt speciell hand och mycket read beroende, men sådan poster kan väl också vara kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...