Gå till innehåll

NLT - 72 träffar triss mot all-in


Recommended Posts

Jag går gärna all-in med 46s på en sådan flopp. Kanske inte i detta fall när vi är uppe mot BB i frispel, som mycket väl kan ha en 7a. Men om Fi sitter på ett ess (vilket är den vanligaste handen), så är det ju enormt sannolikt att han foldar, och skulle han syna så drar jag ut honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 46s är en riktigt galen hand att gå all in med tycker jag inte att synen på floppen är så självklar. Vilka "sämre" händer än färgdrag kan han ha som 72 fortfarande slår? Ett A är ju klart huvudlösare att ställa in med här än ett färgdrag i de flesta fall.

 

Syn är självklar även mot färgdrag. Du är fortfarande favorit när du synar och kan utveckla till kåk.

 

Om man foldar triss mot all in för man misstänker färgdrag, vilken hand foldar man inte mot färgdrag då? Färdig kåk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 46s är en riktigt galen hand att gå all in med tycker jag inte att synen på floppen är så självklar. Vilka "sämre" händer än färgdrag kan han ha som 72 fortfarande slår? Ett A är ju klart huvudlösare att ställa in med här än ett färgdrag i de flesta fall.

 

Syn är självklar även mot färgdrag. Du är fortfarande favorit när du synar och kan utveckla till kåk.

 

Om man foldar triss mot all in för man misstänker färgdrag, vilken hand foldar man inte mot färgdrag då? Färdig kåk?

 

Jag tror att du missförstod mig en aning. Vad jag menade var att om du blir förvånad och dömmer ut FI som tomte när han ställer in med färgdrag är inte synen lika självklar. Färgdrag är ju nämligen en av de få rimliga händerna som vi slår med 72 här.

Även jag hade synat här, men skulle tycka att motståndaren var betydligt dummare om han vek upp ett A istället för 46s som han hade. Som någon annan sa är den stora chansen till split mot andra 7:or ganska viktig här. Hade brädan varit 773r hade jag inte varit så jäkla sugen att ställa in stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...