Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första handen i en 5$ SnG.

Start chips 1500$

Blinds 10/20

Sitter på UTG+2 och synar med A :spade: 10 :diamond: . 2 limpar i mellan pos. Och Knappen höjer till 40. SB o BB synar liksom alla limpare.

Pot=210

Flop: A :club: K :diamond: 9 :club:

SB o BB checkar. Jag betar försiktigt 120. Vet att jag kanske borde ha betat pot men ville inte riskera allt för mycket med en så marginell hand.

Båda i mitt pos. synar, resten lägger sig.

Pot=570

Turn 7 :club:

Jag checkar. Fi1 betar90 fi 2 höjer till 300.

Är det fold som gäller?

Postad
Första handen i en 5$ SnG.

SB o BB checkar. Jag betar försiktigt 120. Vet att jag kanske borde ha betat pot men ville inte riskera allt för mycket med en så marginell hand.

Hade du betat mer hade du haft en klarare bild av var du står samt haft en lättare fold. Nu sitter du istället med skägget i .... alltid bättre att vara aggressiv än att mes-betta. anting fold direkt eller så rider du ut handen tills du VET att du är slagen, det bettet du gör säger ju bara att " jag har en mediumhand och är rädd"

Postad
Superduperfold! Varför limpar du med ATo i tidig position så tidigt i turren? Fold preflop!

Många LPP=sällan raise pre och mycket bra implicita odds.

Vilka implicita odds tycker du att du kan få med ATo, den har väl snarare potential till omvända implicita odds? Hade i så fall hellre spelat 87o.

Postad

Allin!!

Du har ju TPNK + ett runnerdrag, måste skydda handen. Fi bluffar ju uppenbart.

Ärligt talat så är den folden så självklar (preflop och postflop) att du nog gör bättre i att investera i en bok innan du spelar nästa SnG. Eller läsa om den du har läst för du verkar ha missat poängen med "implicita odds".

Postad

Preflop med ATo: Bästa alternativ: kasta, näst bästa alternativ: höj, sämst alternativ: syna. Handen spelar uselt i en multispelarpott och har god potential att bli näst bästa hand. Efter att knappen höjer, är det inte osannolikt att du är dominerad av ett bättre ess. Kasta efter höjningen. Handen har nästan ingen dragpotential och omvända implicita odds.

Flop: Om du nu synar med ATo preflop i en multivägspott måste väl det här vara en jättebra flopp. Om du nu tycker handen är marginell efter floppen borde du slängt den preflop. Check-folda eller möjligtvis check-syna om bettet tillräckligt litet.

Turn: Antingen bettar du om du tror du har bäst hand eller också check-foldar mot bett och höjning. Jag skulle tro att check-folda är det bästa alternativet. Check-syna känns som det sämsta.