Jeg123 Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Hade tänkt prova SS. Har ett par frågor, om jag andvänder FSB internetbank, går insättning på direkten? När man ska välja spelbudget/dag. Om jag tar t.ex 1000 kr, kommer jag inte kunna spela nå mer efter jag har loosat 1000kr? Eller efter att jag har tagit in totalt 1000 kr på på borden tar det slut. Käns surt om man inte får spela nå mer då allt flyter på bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Hade tänkt prova SS. Har ett par frågor, om jag andvänder FSB internetbank, går insättning på direkten? När man ska välja spelbudget/dag. Om jag tar t.ex 1000 kr, kommer jag inte kunna spela nå mer efter jag har loosat 1000kr? Eller efter att jag har tagit in totalt 1000 kr på på borden tar det slut. Käns surt om man inte får spela nå mer då allt flyter på bra... FSB internetbank insättning går på direkten. Spelbudget /dag funkar som du säger att har du satt att du max vill förlora 1000/dag så kan du inte spela när de är slut. Har du satt 1000/dag, men säg att du vinner 500 då har du 1500 ner till din max förloragräns/dag. Har du satt 1000/dag o förlorar ner till 500 så kan du bara ta in 500 på bordet vid nästa sittning. Hoppas det blev någorlunda klart o blev det fel så får någon annan försöka hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Jag har spelat Sverigerankingen 2 kvällar i rad nu men har fortfarande inte sett mitt namn i deras rankinglista på hemsidan... När uppdateras den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gummi_anka Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Någon som vet om man kan överföra pengar man har på pokerkontot till en annan användare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Nån mer än jag som tycker att SS är ganska tight på dagarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snorleif Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Nån mer än jag som tycker att SS är ganska tight på dagarna? Att det är lite tightare dagtid än på kvällstid kan jag köpa, men att kalla spelet på Svenska Spel(oavsett tidpunkt)tight är en grov överdrift. Du är bara SS-skadad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flap Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 om man vinner en sat till 500 turren måste man spela det samma dag eller har man en plats innestående? Pang! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Nån mer än jag som tycker att SS är ganska tight på dagarna? Att det är lite tightare dagtid än på kvällstid kan jag köpa, men att kalla spelet på Svenska Spel(oavsett tidpunkt)tight är en grov överdrift. Du är bara SS-skadad. Snittpotter på 15-25kr är rätt tigth, ja. Jag tycker det är bortkastad tid att spela ss på dagen. Iaf 0,5/1 10-manna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Nån mer än jag som tycker att SS är ganska tight på dagarna? Att det är lite tightare dagtid än på kvällstid kan jag köpa, men att kalla spelet på Svenska Spel(oavsett tidpunkt)tight är en grov överdrift. Du är bara SS-skadad. Snittpotter på 15-25kr är rätt tigth, ja. Jag tycker det är bortkastad tid att spela ss på dagen. Iaf 0,5/1 10-manna Är snittpotter på 25bb tight? Möjligen på 10manna, men så vadå? Bara å ändra spelstil och köra aggro en stund så tjänar man pengar där också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Passa er för att köpa en ny dator om ni har tänkt spela på Svenska Spel!!! ** Dell Dimesion 9200 fungerar inte på Svenska Spel ** Man vill ju gärna tror att en NY dator inte ska ha några som helst problem att köra en pokerklient men jo då... på Svenska spels hemsida står det: "Med dagens version av pokerklienten kan vi inte garantera kompabiliteten med så kallade Dual core-datorer, där ofrivilliga utloggningar och frysningar av bord kan förekomma" Men visst tror man att det ska räcka med att stänga av den ena kärnan? Men icke... jag klarar av att spela i max 10 minuter åt gången sedan låser sig hela klienten. Jag har varit i kontakt med kundtjänst och frågade vad det var för oprofessionella amatörer som programmerat klienten. De svarade att de är medvetna om problemet och lovar att lösa det "så snart som möjligt", vilket inte känns speciellt betryggande med tanke på att de inte löst det under det första halvåret på marknaden. Grejen är att jag förut bara spelat på min bärbara, men nu ville jag ha en lite mer ergonomisk spelstation så därför skaffade jag en ny stationär med dubbla 20'':are. Men eftersom jag nästan enbart spelar på Svenska spel så ser det ut som att den får stå och samla damm, eller så får jag investera i en ny, GAMMAL dator som fungerar på SvS, visst låter det sjukt? Jag hade tänkt använda datorn för att 95% av tiden spela poker och de övriga procenten använda den extra kapacitet som en 20000-kronors-dator ger för att spela spel och ha kul. Men dessa extra procent verkar vara mer dyrköpta än vad jag tänkt mig. För övrigt så har väldigt många av de dator som säljs idag just dubbla kärnor vilket knappast gör att trycket på SvS för att lösa detta pinsamma problem kommer att minska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Passa er för att köpa en ny dator om ni har tänkt spela på Svenska Spel!!! ** Dell Dimesion 9200 fungerar inte på Svenska Spel ** Man vill ju gärna tror att en NY dator inte ska ha några som helst problem att köra en pokerklient men jo då... på Svenska spels hemsida står det: "Med dagens version av pokerklienten kan vi inte garantera kompabiliteten med så kallade Dual core-datorer, där ofrivilliga utloggningar och frysningar av bord kan förekomma" Men visst tror man att det ska räcka med att stänga av den ena kärnan? Men icke... jag klarar av att spela i max 10 minuter åt gången sedan låser sig hela klienten. Jag har varit i kontakt med kundtjänst och frågade vad det var för oprofessionella amatörer som programmerat klienten. De svarade att de är medvetna om problemet och lovar att lösa det "så snart som möjligt", vilket inte känns speciellt betryggande med tanke på att de inte löst det under det första halvåret på marknaden. Grejen är att jag förut bara spelat på min bärbara, men nu ville jag ha en lite mer ergonomisk spelstation så därför skaffade jag en ny stationär med dubbla 20'':are. Men eftersom jag nästan enbart spelar på Svenska spel så ser det ut som att den får stå och samla damm, eller så får jag investera i en ny, GAMMAL dator som fungerar på SvS, visst låter det sjukt? Jag hade tänkt använda datorn för att 95% av tiden spela poker och de övriga procenten använda den extra kapacitet som en 20000-kronors-dator ger för att spela spel och ha kul. Men dessa extra procent verkar vara mer dyrköpta än vad jag tänkt mig. För övrigt så har väldigt många av de dator som säljs idag just dubbla kärnor vilket knappast gör att trycket på SvS för att lösa detta pinsamma problem kommer att minska. Varför köpa en dator för skyhöga 20 000 kr om du bara ska använda dess huvudsakliga kapacitet 5% av tiden? Låter lika korkat som att programera en klient som inte tål datorer avsedda att spela på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Nån mer än jag som tycker att SS är ganska tight på dagarna? Att det är lite tightare dagtid än på kvällstid kan jag köpa, men att kalla spelet på Svenska Spel(oavsett tidpunkt)tight är en grov överdrift. Du är bara SS-skadad. Snittpotter på 15-25kr är rätt tigth, ja. Jag tycker det är bortkastad tid att spela ss på dagen. Iaf 0,5/1 10-manna Är snittpotter på 25bb tight? Möjligen på 10manna, men så vadå? Bara å ändra spelstil och köra aggro en stund så tjänar man pengar där också? Iden med att spela 0,5/1kr är liksom inte att stjäla några få mörkar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Nån mer än jag som tycker att SS är ganska tight på dagarna? Att det är lite tightare dagtid än på kvällstid kan jag köpa, men att kalla spelet på Svenska Spel(oavsett tidpunkt)tight är en grov överdrift. Du är bara SS-skadad. Snittpotter på 15-25kr är rätt tigth, ja. Jag tycker det är bortkastad tid att spela ss på dagen. Iaf 0,5/1 10-manna Är snittpotter på 25bb tight? Möjligen på 10manna, men så vadå? Bara å ändra spelstil och köra aggro en stund så tjänar man pengar där också? Iden med att spela 0,5/1kr är liksom inte att stjäla några få mörkar... Idén med NL100 är samma som idén med NL1000, man ska gå plus så många bb i timmen man kan i långa loppet... Om det är tight, spelar man aggresivt och ganska löst, om det är löst, spelar man konservativt. Passa på att utveckla ditt spel till en billig peng! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Vad är det för korkat med det? Man måste ju dimensionera efter de högsta kraven man har. Det är ju ungefär samma sak som att säga att det är korkat att köpa en bil med fem säten i eftersom att man åker ensam 95% av tiden. Hur ska jag annars göra för att kunna spela prestandakrävande dataspel? Ì priset står för övrigt skärmarna för nästan halva den där kostnaden, så datorn i sig kostade ungefär 11000:- Anledningen till att det blir så lite relativ tid som jag använder till spel beror främst på att jag spelar poker 30-40 timmar i veckan och i vissa perioder inte spelar dataspel alls och i andra perioder spelar mer dataspel. Och ska man spela högkrävande dataspel så behöver man ju en dator som klarar av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Vad är det för korkat med det? Man måste ju dimensionera efter de högsta kraven man har. Det är ju ungefär samma sak som att säga att det är korkat att köpa en bil med fem säten i eftersom att man åker ensam 95% av tiden. Hur ska jag annars göra för att kunna spela prestandakrävande dataspel? Ì priset står för övrigt skärmarna för nästan halva den där kostnaden, så datorn i sig kostade ungefär 11000:- Anledningen till att det blir så lite relativ tid som jag använder till spel beror främst på att jag spelar poker 30-40 timmar i veckan och i vissa perioder inte spelar dataspel alls och i andra perioder spelar mer dataspel. Och ska man spela högkrävande dataspel så behöver man ju en dator som klarar av dem. Tja, bra förklaring... Men ser fortfarande att de va aningen klent med såpass liten tid av spelande för den investeringen... Dock gör du exakt vad du vill med dina pengar och jag ursäktar att jag lade mig i dina beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Jo, men tillvägagångssättet på 0,5/1kr, 5/10 och 50/100kr är så pass olika att det i praktiken är 2 helt skilda spel. Jag tror inte man blir mycket bättre på NL1000 för att man nöter NL10 eller NL20. Det är som att att träna löpning genom att gå ut och gå. Är borden tajta så tar det en evighet att bygga rulle för att avancera uppåt, så jag tycker som sagt att det är (nästan iaf) bortkastad tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Jo, men tillvägagångssättet på 0,5/1kr, 5/10 och 50/100kr är så pass olika att det i praktiken är 2 helt skilda spel.Jag tror inte man blir mycket bättre på NL1000 för att man nöter NL10 eller NL20. Det är som att att träna löpning genom att gå ut och gå. Är borden tajta så tar det en evighet att bygga rulle för att avancera uppåt, så jag tycker som sagt att det är (nästan iaf) bortkastad tid. Självklart är inte NL10 som NL1000... Men de finns en hel del nivåer där emellan där du kommer stöta på massa olika spelare... Att få möjligheten att träna alla möjliga olika spelstilar på alla möjliga olika spelare är guld värt då du blir bredare! Man ska inte isolera sig ifrån ett spel eller en nivå bara för att det kanske går saktare att tjäna pengar där. Snart kommer du ha gått upp 2 nivåer, men ändå stöta på en eller 2 spelare som är likadana som NL100-spelarna och där blir det ypperligt att ha fått träning i just detta spel. Det bästa tipset jag tycker man kan ta vara på är att inte heller spela enbart på SvS NL100, utan spela för den nivån ens bankrulle stöder, och på många olika sidor där du kan få mångsidig träning! Kunskap är makt i detta spelet! Kom ihåg det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Tja, bra förklaring... Men ser fortfarande att de va aningen klent med såpass liten tid av spelande för den investeringen... Dock gör du exakt vad du vill med dina pengar och jag ursäktar att jag lade mig i dina beslut. Visst, lite rätt har du. Är det något jag är bra på så är det att köpa overkill elektronikprylar Tyvärr får man ofta sota för det på de mest konstiga sätt, som t ex att SvS klienten inte fungerar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Tja, bra förklaring... Men ser fortfarande att de va aningen klent med såpass liten tid av spelande för den investeringen... Dock gör du exakt vad du vill med dina pengar och jag ursäktar att jag lade mig i dina beslut. Visst, lite rätt har du. Är det något jag är bra på så är det att köpa overkill elektronikprylar Tyvärr får man ofta sota för det på de mest konstiga sätt, som t ex att SvS klienten inte fungerar Jodå, det är riktigt trist, och lite konstigt, att deras klient inte fixar dual core! Men men, vi får hoppas att dom rättar till detta snart! Och under tiden kan du ju köpa en dockningsstation till din stationära PC-plats och koppla in en av skärmarna till din bärbara dator... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Eller så kan man spela på någon av de andra 300 sajterna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Eller så kan man spela på någon av de andra 300 sajterna... Självklart exakt som jag sa... Men att säga nej till en exceptionelt tight sajt tror jag är lite fel, man behöver bred kunskap i alla ytterligheter för man kommer alltid stöta på det ibland även på andra ställen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Någon som vet hur man tar ut till sitt bankkonto? Enligt ss sida måste man vänta en vecka, dessutom underteckna ett papper och skicka det till Visby..verkar inte klokt! Finns inget smidigare sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Jag faxade in pappret och fick de beviljat samma dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bonumm Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2006 Jag har aldrig haft några problem med min klient och jag har en dualcore dator. Jag har en AMD Athlon 64X2 Dual Core 4400+982MHz som jag kör "Windows XP home edition version 2002 service pack 2 "på. Vad kör du med för operativsystem Rubicon? Kanske felet ligger där. Hoppas att det löser sig för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts