sankento Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Handen kommer från ett SG på Expekt 20 10 Jag sitter med 27$ i MP och en kille UTG+1 "exp2" har precis höjt 1.20$ Hittar A A och höjer ytterligare 2$ till 3.20$ alla foldar till "exp2" som synar. Har spelat många potter mot honom tidigare och vet att han är TAG. Floppen kommer 8 Q 8 han checkar och jag betar 5$ han fundrar ett tag innan han höjer ytterligare 5$ till 10$ potten nu 20.50$ Vad gör jag? Citera
sata Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Du går allin. Han höjer kraftigt pre, vilka händer som innehåller en åtta gör han det med? Du är bara slagen av händer som innehåller en åtta eller av QQ. Du har ett pottbet kvar i stacken, använd det. Citera
heybike Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Eller så synar du och låtar han trycka in pengarna på turn, om inte Q kommer så ska ju pengarna in varje gång här. Om Q kommer så har du ett nytt beslut. (framgår ju inte hur mycket Fi har i stacken men antaget att han har lika mycket som dig.) Citera
heybike Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Sen kan du ju inte vara uppe mot ett set om man ska vara petig här. Har han en 8:a så har han trips. Citera
sankento Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Sen kan du ju inte vara uppe mot ett set om man ska vara petig här. Har han en 8:a så har han trips. Jag vet det men svårt o formulera rubriken "bra" annars.... Citera
Stoneburg Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Varför gå all-in? Typiskt way ahead/way behind scenario. Antingen har Hero 2 outs eller så har Fi 2 outs. Om du går all-in blir det lätt för AQ, KQ, och KK att lägga sig och du ger bort pengar till QQ. Citera
Lunkan88 Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Sen kan du ju inte vara uppe mot ett set om man ska vara petig här. Har han en 8:a så har han trips. Jag vet det men svårt o formulera rubriken "bra" annars.... AA vs triss? Varför gå all-in? Typiskt way ahead/way behind scenario. Antingen har Hero 2 outs eller så har Fi 2 outs. Om du går all-in blir det lätt för AQ, KQ, och KK att lägga sig och du ger bort pengar till QQ. Lätt för AQ och KK att lägga sig? Citera
dlinder Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 heybikes spel är mycket bättre än all in. Citera
mowmow Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Stoneburg på nl20 kommer aldrig Fi att vika KK, möjligtvis AQ Citera
Stoneburg Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Stoneburg på nl20 kommer aldrig Fi att vika KK, möjligtvis AQ Finns kompetenta spelare där också, dessutom verkar Heros read styrka att så är fallet: Har spelat många potter mot honom tidigare och vet att han är TAG Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in? Citera
Lunkan88 Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in? Därför att fi troligen synar de gånger fi har två outs. Citera
sankento Postad 31 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2006 Eller så hade han QQ o vann potten.. men det vet man ju aldrig Citera
Stoneburg Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in? Därför att fi troligen synar de gånger fi har två outs. Han kanske "troligen" synar när han har två outs men du kan vara helt säker på att han synar när Hero bara har två. Citera
Lunkan88 Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Argumenten "Gör X för alla på den nivån suger" är kontraproduktiva och används mest för att försvara dåligt spel. I den här frågan missar du dessutom poängen, antingen har Hero 2 outs eller Fi två outs så vad är fördelen med att gå all-in? Därför att fi troligen synar de gånger fi har två outs. Han kanske "troligen" synar när han har två outs men du kan vara helt säker på att han synar när Hero bara har två. Jag kanske har fel men borde det inte oftast vara fi som har två outs (troligare att han har AQ, KQ eller KK än QQ)? Så även om han förstås synar med QQ så har han inte den handen lika ofta. Citera
dj.lasseman Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Nu är det ju oftast så att AA mot **?-trådarna är förlorande händer. Men, som jag ser det.. Fi kan ha vilket PP som helst (77 och uppåt), om han inte träffat denna floppen så hoppas han förmodligen att du sitter med AK och checkraisar dig på floppen så att du måste lägga. Om han träffat så hoppas han givetvis att du har AA/KK och går allin på checkraisen. Det är förmodligen vad som hänt eftersom han min-raisade. Om du vill få in alla pengar så är det väl lämpligt att syna den checkraisen. Sen på turn har han bara knappt ett potbet kvar. Det kan du syna. Om han checkar kan du gå allin och ta hem potten. Citera
brut Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 heybikes spel är mycket bättre än all in. Ja det är ett utmärkt spel att tillämpa på en draglös bräda för att få ut maximalt mot fis marginella händer tycker jag Citera
Recommended Posts