Gå till innehåll

FLT - AK missar, hur spela?


heybike

Recommended Posts

Känner mig ofta helt vilsen i sådana här händer. Vad tycker ni om spelet? Trebeta flop? Syna river?

 

Hand Started at 2006-03-27

 

Table 'Kortrijk': $2-$4 Limit HE (Real)

Seat 0: redbbq ($222,20 in chips)

Seat 1: granga ($9,85 in chips)

Seat 2: good_d_good ($97,80 in chips)

Seat 3: x SIIHP x ($135,20 in chips) (on the button)

Seat 4: Dramatoren ($30,10 in chips)

Seat 5: HERO ($94 in chips)

Seat 6: BayPoker123 ($103 in chips)

Seat 7: X_Attila_X ($143,80 in chips)

Seat 8: xinfx ($194,35 in chips)

Seat 9: Nosferatunes ($116 in chips)

 

 

Dealt to HERO: As

Dealt to HERO: Ks

 

Dramatoren : Post Blind ($1)

HERO : Post Blind ($2)

 

*** Pre-Flop *** :

BayPoker123 : Call ($2)

X_Attila_X : Fold

xinfx : Fold

Nosferatunes : Fold

redbbq : Fold

granga : Fold

good_d_good : Fold

x SIIHP x : Fold

Dramatoren : Bet ($3)

HERO : Raise ($4)

BayPoker123 : Call ($4)

Dramatoren : Call ($2)

 

 

*** Flop *** : 7d 8d 4c (Pot: 18)

 

Dramatoren : Check

HERO : Bet ($2)

BayPoker123 : Raise ($4)

Dramatoren : Fold

HERO : Call ($2)

 

 

*** Turn *** : [ 7d 8d 4c ] Jh (Pot: 26)

 

HERO : Check

BayPoker123 : Bet ($4)

HERO : Call ($4)

 

*** River *** : [ 7d 8d 4c Jh ] 6h (Pot: 34)

HERO : Check

BayPoker123 : Bet ($4)

HERO : Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte 100 på att det är rätt att beta ut på den floppen, eftersom det är en sån tokmiss för din HD i allmänhet och din hand i synnerhet. Dessutom är det en typisk träff för en limpdistro. Lite knepigt att slå båda motståndarna i det läget. Inte säker här. Om du ska checka här så får du även balansera med lite starka händer, gärna av den stryktåligare sorten som AA med färgesset och AKs med färgdraget så att du kan straffa motståndarna med checkhöjningar om de skulle försöka få loss dina överkort för lättvändigt samtidigt som du maskerar din hand.

 

När limparen höjer får du normalt ge honom cred för en hand. Han är tämeligen passiv (eftersom han limpar pre), och han har blivit trebetad från mörkarna (något som normalt indikerar starkare händer än trebetar från andra ställen). Du får ändå plocka av ett kort eftersom det är HU, men turn går definitivt att vika eftersom du drar stendött här en relativt stor procent av tiden och har jätteomvända implicita odds. Över huvud taget har du väldigt svårt att ligga före.

 

Om du nu ändå ska syna turn så måste du syna den där rivern också, eftersom 6:an inte fyller någon rimlig hand som inte redan slog dig. Undantaget Ac6c då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man ska spela sina AK väldigt hårt preflop och får man träff på floppen så äre bara att ta hänsyn till vilka drag som ligger ute men ändå fortsätta betta ordentligt!

Missar du totalt så tycker jag du ändå ska beta ordentligt och hoppas på lägg, men får du syn då så är man oftast död.

 

Svårt, beror på hur personen du möter spelar!

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missar du totalt så tycker jag du ändå ska beta ordentligt och hoppas på lägg, men får du syn då så är man oftast död.

Beta ordentligt = trycka extra hårt på bet-knappen?

 

Fixed limit.

 

Så är det när man läser topic och 1/3 av med.

Fel av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är syn på river alltid obligatoriskt om man synar turn?

Jag skulle nog ranka spelen så här:

 

Turn-fold

Turn-syn, river-syn

Turn-syn, river-fold mot 6:an (som sagt är det ungefär det ofarligaste kortet i leken för dig).

 

Undantaget om motståndaren är så tight-passiv att turnsynen är uppenbar katastrof eller spelar praktiskt taget öppna kort. Om turnsynen någonsin är rätt så är riverviket i stort sett alltid fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är syn på river alltid obligatoriskt om man synar turn?

Jag skulle nog ranka spelen så här:

 

Turn-fold

Turn-syn, river-syn

Turn-syn, river-fold mot 6:an (som sagt är det ungefär det ofarligaste kortet i leken för dig).

 

Undantaget om motståndaren är så tight-passiv att turnsynen är uppenbar katastrof eller spelar praktiskt taget öppna kort. Om turnsynen någonsin är rätt så är riverviket i stort sett alltid fel.

 

Är fi så tight-passiv är det å andra sidan så att man väldigt starkt bör överväga att donkbeta eller checkhöja turn som en semibluff efterssom en sådan spelare är klart kapabel att slänga ett par från floppen av rädsla för överpar eller AJ.

 

Rent allmänt känns donkbeten bra på turn mot passiva spelare, höjer han så drar man förmodligen dött och då kommer man ju billigt undan, man unviker att ge honom ett gratiskort om han sitter på steg eller färgdraget och det kostar inget mer än att bara syna om han har ett par.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fi så tight-passiv är det å andra sidan så att man väldigt starkt bör överväga att donkbeta eller checkhöja turn som en semibluff efterssom en sådan spelare är klart kapabel att slänga ett par från floppen av rädsla för överpar eller AJ.

Jag är ingen stor fan av att försöka exploatera en väldigt stark HD genom att få spelaren att släppa en signifikant del av den. Jag föredrar att exploatera spelare som ger sig själva för tydliga HD:ar för lätt genom att helt enkelt vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fi så tight-passiv är det å andra sidan så att man väldigt starkt bör överväga att donkbeta eller checkhöja turn som en semibluff efterssom en sådan spelare är klart kapabel att slänga ett par från floppen av rädsla för överpar eller AJ.

Jag är ingen stor fan av att försöka exploatera en väldigt stark HD genom att få spelaren att släppa en signifikant del av den. Jag föredrar att exploatera spelare som ger sig själva för tydliga HD:ar för lätt genom att helt enkelt vika.

 

Tja det beror ju på hur vek fi är. Säg att du pga att du har extremt bra read på killen kan säga givet hans flopaction att han har ett PP 77+ men också att han rutinmässigt kommer lägga par som inte längre är överpar (i denna hand 99 och TT) mot en donkbet på turn. I så fall är det ju närmast kriminellt att inte leda ut på turn.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...