Kornone Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Jag jobbar just nu på en ABC-bok om poker i skolan. Främst händer och dess smeknamn med små illustrationer till. Nu har jag fått hjärnsläpp med 5 bokstäver kvar. Tips? Bokstäverna som är kvar är: I,X,Y,Ä,Ö. Citera
rictur Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 I ITM = In the money. Inte helt oanvänd term i pokerturneringar. Ä = Ärligt talat, han kan ju inte ha stegen, jag synar ) Citera
sulla Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 I-Internet, pokerns framfart skulle inte vara i närheten av så stor i dagens läge utan detta verktyg Citera
Sansrom Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Några dåliga förslag: Instacall/Instasyn Äss-Äss Överpar X och Y är svårare. Y borde gå, men X borde bli klurigt om man inte tillåter typ Xtra-outs. Citera
sulla Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Då nära på aklla termer är på engelska känns ju åäö svårt... Citera
Kornone Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2006 skitbra grabbar. Överpar, och itm är med nu. Nu är de bara x,y och ä kvar. spotta! Citera
cOP Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Yngel - En spelare med potential att bli en fisk Citera
gdaily Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Äss-Ess, skulle funka, båda är väl korrekta stavningar... Citera
gdaily Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Andra bra på I kan vara Insats och Implicita odds... Citera
Kornone Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2006 yngel och äss funkar. bara x kvar. tack för förslagen grabbar! Citera
Kornone Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2006 skulle behöva nån på Z också. Citera
Bubbla Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 XXXX ofta använt ord i chaten på party poker. Citera
Hakflem Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 XXXX ofta använt ord i chaten på party poker. Haha, vackert! Citera
rictur Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Bubbla, Det där är ju figuren från Bubble-Bobble, det coolaste spelet av dem alla till c-64. Hahaha Vilken skön flashbackrush jag fick... Lite offtopic men ändå. XXX är chattspråk... faktiskt... Censur... Citera
Infinitiv86 Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Överbet Zzzzzzzzzzzzz - när någon has 5 seconds left to respond Citera
matte med slice Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Xantopsi = Gulseende Kromopsi (af grek. chroma, färg, och o'psis, syn), med., gemensam benämning för olika tillstånd i synapparaten, hvarvid antingen färgen å yttre föremål synes förändrad, eller dessa tyckas vara omgifna af färgade ringar, eller ock färgade bilder, utan motsvarighet i verkligheten, visa sig i synfältet. Fenomenet kan vara rent hallucinatoriskt eller orsakas af giftverkan på syncentra i hjärnan, i hvilka båda fall färgen uppkommer subjektivt, men kan också härröra af ljusets förändring på fysikalisk väg vid passagen genom ögats medier. Det senare är fallet vid blödningar i ögat och vid de fysiologiska eller sjukliga tillstånd, då genom interferens af ljuset färgade ringar synas uppstå omkring ljuskällor. Till samma kategori hör också erytropsien (se d. o.). Ett slags mellanställning intager det blåseende, som ej sällan följer en starroperation och som beror därpå, att i och med starren ett gult ljusfilter aflägsnats ur ögat. Den sjuke har alltså före operationen ett på fysikalisk väg uppkommet gulseende, hvilket emellertid ej uppfattas subjektivt, utan kan påvisas endast genom särskild undersökning. Det plötsliga häfvandet af detta gulseende uppfattas däremot i regel som ett blåseende, hvilket kvarstår kortare eller längre tid. G-d. Vi pokerspelare kan ju iof se gult av helt andra orsaker //Matte Citera
Bubbla Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Bubbla, Det där är ju figuren från Bubble-Bobble, det coolaste spelet av dem alla till c-64. Hahaha Vilken skön flashbackrush jag fick... Lite offtopic men ändå. XXX är chattspråk... faktiskt... Censur... Japp det är Bobble! Min överlägset största idol i spelvärlden. Citera
Goatse Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Enda på x jag kan komma på är just "x". Som beskrivning av ett obetydligt kort. "Jag hade KK och floppen kom AKx" Citera
inkassera Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 X används ju ofta för att beteckna ett obestämt kort. T.ex. Axs osv... Det kanske går att skriva? Citera
kfluffie Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 X används ju ofta för att beteckna ett obestämt kort. T.ex. Axs osv... Det kanske går att skriva? 20 Sekunder för sent! Citera
Kornone Postad 28 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2006 skitbra! Nu har jag allt som behövs. Z får bli ett frågetecken. Tack för hjälpen! Citera
inkassera Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Fick nån Poker Abc från unibet, kom kanske med en pokermagazine? Iaf, i den står det zzz... och så står det lite om att inte spela trött osv Citera
Recommended Posts