Gå till innehåll

Plussar du på poker?


Uppenberg

plussar du på poker?  

324 medlemmar har röstat

  1. 1. plussar du på poker?

    • nej, är lite back
    • Klarar mig pga bonusarna
    • går jämt upp
    • Nej, är mycket back
    • ja, är väldigt mycket plus
    • Ja, lite


Recommended Posts

Jag har plussat tre stockar General portion och en trekvarts matkassa per månad i snitt (snuset är viktigare än maten) på onlinepoker. Blir det över något slaskar jag bort det på pokerformer som absolut inte har någon respekt för mitt NLHE-tänk.

Det måste man väl klassa som lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har plussat tre stockar General portion och en trekvarts matkassa per månad i snitt.

 

För rätt många år sedan körde jag tre mil till jobbet varje dag. På vägen hem stannade jag i någon liten håla och spelade dagens dubbel varje dag. Jag hade sånt flyt att det under ett halvårs tid betalde bensin och en kvällstidning och ett paket cigaretter om dagen. Sen fick jag lite dåligt med pengar så jag var tvungen att använda min dagens dubbel roll till något annat onödigt (tror det var nått trams som en amortering eller något). Den hade ett eget litet fack i min plånbok, men nu är både den och plånboken borta sedan länge, dessutom cyklar jag till jobbet, röker inte längre och läser kvällstidningar på nätet......så jag lever ju ett helt annat liv nu... :-o

 

Vad gäller pokern så kan jag alltid vara helt säker på att jag åtminstone går plus eftersom jag grundade min första poker-roll med en freeroll vinst på 4-5 dollar för tre år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden mellan Lite och väldigt mycke?.

 

Är ett par tusenlappar i månaden att beteckna som lite eller mycket?

 

Förra månaden plussade jag någonstans mellan 15-20kSEK. En kompis plussade uppemot 100 000kSEK. Vi lirar ungefär på samma nivåer. Han i sin tur känner säkert någon som plussade mer än honom osv.

 

Hur man än vrider och vänder på det så ser man ju alltid de som drar in mer än en själv och tycker att man själv drar in skitsummor.

 

Mycket vill ha mer kallas det visst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% av alla som röstat hittils plussar på poker, madre mia :P

 

90% av spelarba som förlorar är inte inne på ett forum om poker.

 

Skulle tro att de flesta torskarna (iaf långsiktiga torskar ;)) definitivt återfinns på ett pokerforum :)

 

Det tror jag inte... däremot kan nog de flesta som sitter fast i träsket återfinnas på forumen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad jag ska svara. Ligger ca $10 000+ totalt på poker för tillfället (efter en inte nådig 15 buyins downswing på nl $400). Räknas det som mycket eller lite? Är ju mycket i jämförelse med de flesta, men lite i jämförelse med de bästa :P
Jag skulle säga att det är mycket. Iofs måste man kanske sätta din inkomst i relation till hur mycket i tid du spelar.

Mycket för mig är om timlönen är 150kr eller mer. Då tjänar du iaf. så mycket att du i praktiken inte behöver ha ett vanligt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad jag ska svara. Ligger ca $10 000+ totalt på poker för tillfället (efter en inte nådig 15 buyins downswing på nl $400). Räknas det som mycket eller lite? Är ju mycket i jämförelse med de flesta, men lite i jämförelse med de bästa :P
Jag skulle säga att det är mycket. Iofs måste man kanske sätta din inkomst i relation till hur mycket i tid du spelar.

Mycket för mig är om timlönen är 150kr eller mer. Då tjänar du iaf. så mycket att du i praktiken inte behöver ha ett vanligt jobb.

 

 

150kr i timmen får jag på rakeback xD (på't ungefär)

 

Borde ha mkt fetare bankroll, fast haft patetisk oflyt senaste veckan, det sjukaste jag sett hittills faktiskt. Meeeeen spelar la ingen roll egentligen.. bara o nöta lite på 200 nl o flytta tillbaka igen när det känns bra.

 

Röstar väl på mycket då... jag går i skolan fortfarande och kommer lägga mkt mer tid på kortspelet när all helvetiskt jobb är över!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...