Smool Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Ska köpa ny skärm och vill att den nya ska klara av att visa 4st bord (på unibet) utan överlappning. Räcker det med en upplösning på 1600*1200 på en 20" då? På den bärbara med 1920*1200 går det ju utmärkt men den upplösning på en vanlig skärm är svår (dyr) att få... Gärna tips på en skärm 20-21" som klarar mina krav också. Mvh Citera
vetgirig Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Alla skärmar av 20' eller större bör klara 1600x1200 och mindre än så bör du inte köra. Citera
Smool Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Jo att dom klarar 1600*1200 vet jag men frågan va om 4st bord på unibet får plats på den upplösningen... Kanske va lite otydlig Mvh Citera
Ving Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Fyra bord passar perfekt på 1600*1200. Ingen överlappning alls. Köp! Citera
Smool Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Fyra bord passar perfekt på 1600*1200. Ingen överlappning alls. Köp! Tack för snabbt svar, ska bara leta rätt på en lämplig skärm nudå Citera
lumor_ Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Jag älskar min Samsung Syncmaster 214T. Den har upplösningen 1600x1200 och har riktigt bra egenskaper i övrigt. Tillräckligt bra responstid för att spela snabba FPS om man vill det, riktigt bra kontrast och ljusstyrka osv. Känns på det hela taget som en gedigen produkt med mycket god kvalitet. EDIT: Billigare och lika bra? (fast "bara" 20 tum) : http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/556376/details Citera
Smool Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Jag älskar min Samsung Syncmaster 214T. Den har upplösningen 1600x1200 och har riktigt bra egenskaper i övrigt. Tillräckligt bra responstid för att spela snabba FPS om man vill det, riktigt bra kontrast och ljusstyrka osv. Känns på det hela taget som en gedigen produkt med mycket god kvalitet.EDIT: Billigare och lika bra? (fast "bara" 20 tum) : http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/556376/details Jag har idag en samsung 940b som jag är nöjd med förutom upplösningen så det lutar ju åt en ny samsung, antingen då 204B eller 204TS. Som jag kan se det har 204b bättre specifikationer men är billigare så jag vet inte riktigt vad man ska tro... Nån som vet vad som skiljer och till vilken skärms fördel? Mvh Citera
TANDEMCYKELN Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Jag har idag en samsung 940b som jag är nöjd med förutom upplösningen så det lutar ju åt en ny samsung, antingen då 204B eller 204TS. Som jag kan se det har 204b bättre specifikationer men är billigare så jag vet inte riktigt vad man ska tro... Nån som vet vad som skiljer och till vilken skärms fördel? 204B har sämre panel. 16.2 miljoner färger mot 204TS som har 16.7 miljoner färger. Citera
Smool Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Jag har idag en samsung 940b som jag är nöjd med förutom upplösningen så det lutar ju åt en ny samsung, antingen då 204B eller 204TS. Som jag kan se det har 204b bättre specifikationer men är billigare så jag vet inte riktigt vad man ska tro... Nån som vet vad som skiljer och till vilken skärms fördel? 204B har sämre panel. 16.2 miljoner färger mot 204TS som har 16.7 miljoner färger. Är du säker på det? I produktbroschyrerna står det att båda har stöd för 16,7... Men det skulle ju iaf förklara prisskillnaden så det verkar logiskt I så fall känns det som den är det bättre valet trots lägre responstid.. Citera
TANDEMCYKELN Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Är du säker på det? I produktbroschyrerna står det att båda har stöd för 16,7... Jag vet inte varför Samsung skriver ut 16.7 miljoner färger på 204B. Fakta är dock att 204B har en TN-panel och 204TS har en PVA-panel. Här är lite fakta om skillnaden mellan en TN-panel och en PVA-panel: "Well as we discussed the best way is to pop over and have a look at my VP930 which is an OU Optronics PVA panel with wide viewing angles of 170 degrees, also its an 8 bit panel with 16.7 million colours opposed to a TN panel of 6 bit 16.2 million colours. I know it doesn't sound much of a difference but it is, the TN reaches 16.2 million colours only by interpolation of the pixels whereas the 8 bit panels show a true colour. Most TN panels will give an excellent display when sat in front of the screen but if you move to one side or stand up then the image will fade or darken depending on how you have it angled. MVA panels will hold the same image even if you stand up and look down toward the screen or if you have three people sat in front of the monitor all three will see the same image with no fading or darkening of the display. TN panels are cheaper to buy and used to be better for gaming as they had a faster response time, but the latest PVA/MVA panels use overdrive to make them almost as fast as the TN models. My VP930 is 8 ms response and will give a perfect display on all games with maybe just a tiny touch of ghosting on only the very fastest of FPS type games but nine out of ten users will never see it. Test your monitor at night in a dark room with all the lights off and a black screen saver on and with a TN panel you will see that its actually grey with the four corners almost white. This is back light from the tube/s. A good PVA panel will be almost black but if there is a little light bleed then it will be even all over the screen and not just in the corners. If it is uneven then its considered as a fault and you can exchange the monitor." Saxat från pcadvisor.co.uk Citera
Smool Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Tack för det klargörandet Citera
Smool Postad 1 April , 2006 Författare Rapport Postad 1 April , 2006 Det blev en Samsung 204Ts och är mkt nöjd en så länge iaf Citera
Peugeot407 Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 2st 19" samsung 913N går också, passar bra till 6-8 bord på b2b. Citera
Recommended Posts