Gå till innehåll

Fisk behöver lite råd...


CFJLarsson

Recommended Posts

Hej. Detta är mitt första inlägg här (jag heter Joakim och jag är 29 år och bor i Sthlm...en liten presentation!)

 

Har precis startat ett konto på partypoker och spelat lite med play money men tänkte nu börja lira lite med "riktiga pengar". Jag förstår att ni kanske inte är intresserade eller så men hoppas få hjälp med några riktiga fisk-frågor:

 

1. Hur fungerar det när man sätter in "riktiga pengar" och spelar med dessa? Med andra ord skulle jag behöva en beskrivning av insättning och uttag och alla avgifter m.m

 

2. Vilka/vilket pokerrum har är "bäst" vad gäller att inte behöve betala för mkt avgifter vid uttag och insättningar? Vill helst kunna sätta in och ta ut ofta (mindre summor) utan att behöva "ge bort" pengar till party-rummet i onödan...

 

3. Har hört ordet "Neteller" och undrar vad det är och hur det fungerar?

 

Alla tips mottages hjärtligt....tänk på att ju mer och snabbare ni hjälper mig finns det en ny liten fisk att jaga runt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena och välkommen.

 

Nästan alla stora pokersidor har goda instruktioner om hur man sätter in pengar. Klicka bara på Deposit nånstans på sidan eller i mjukvaran som du använder (under cashier-knappen eller liknande) så framgår det vilka uppgifter som behövs för en insättning.

 

Det du behöver veta om neteller finns på deras sida, neteller.com. Det är ett verktyg för säkra betalningar över Internet, för de som inte gärna vill ange sina VISA-kortnummer o dyl på olika sidor.

 

Vilka sidor som har lägst avgift har jag tyvärr inte koll på.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men B2B är också där de flesta anser det är svårast motstånd..

 

Jag skulle rekommendera party som första sida och spela mot en bonus. Då är det svårare att gå lika mycket back, om du går back.

Empirepoker och multipoker ska också ha relativt lätta bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

spela mot en bonus

Hur menar du?

 

För att förtydliga mig: Jag kommer sätta in pengar från mitt VISA kort och vill ta ut dem till mitt VISA kort. Poker-rummen tar väl ut någon avgift för dessa transaktioner? Om inte, när får poker-rummen pengar av spelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

spela mot en bonus

Hur menar du?

 

För att förtydliga mig: Jag kommer sätta in pengar från mitt VISA kort och vill ta ut dem till mitt VISA kort. Poker-rummen tar väl ut någon avgift för dessa transaktioner? Om inte, när får poker-rummen pengar av spelarna?

 

Pokerbolagen får sina intäkter i form av rake. De stjäl en viss procentsats av potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej CFJLarsson

 

Jag rekommenderar att du spelar på partypoker. Lättast motstånd! (enligt mitt tycke)

Om du har någon kompis som också spelar där så kan ni använda tell-a-friend erbjudandet. Det innebär att han får $50 och du $25 när du gör din första insättning. (du måste dock spela ett visst antal rakade händer först).

 

På Party måste du minst casha ut/in $50 och det kostar numer inget att göra det. Att sätta in pengar till kontot tar 1 sekund. Att ta ut pengar tar ca 2 dagar. Ibland så kan det bli problem när man ska sätta in/ut pengar och dä får man ringa till deras support i US, men oftast skall det inte vara något problem.

 

Hoppas detta hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

spela mot en bonus

Hur menar du?

 

Jag menar att du ska ta en sign-up bonus. Där du får t.ex. 50$ efter 250 raked hands. Mycket lätt att få raked hands på party så om de har en bonus så vore de bra. Multipoker och empirepoker är också lätta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det utförliga svaret! Mkt bra info!

 

 

Rake...Är det en betydelselös summa eller? Hur vet man vilken rake det poker-rum man använder tar ut? Jag är på partypoker tex...

 

Rake är ingen betydelselös summa, det är en hel del pengar som försvinner där och kan vara det som stjälper en annars vinnande spelare. De flesta sajter har liknande rakeprinciper dock.

 

Ett annat tips är att inte spela som på playmoneyborden, det är stor skillnad på låtsaspengar och riktiga.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack återigen för tipsen som haglar in.

 

Kan tänka mig att det är stor skillnad mellan playmoneyborden och realmoneyborden... Spelarna foldar i stort sett aldrig på playmoneyborden och gör konstiga (övermodiga) höjningar...så är det väl när man spelar med monopol-pengar.

 

Skall bli kul att börja lira med riktiga pengar. Några andra tips som kan underlätta för en när man är helt färsk? Bra om man kan slippa de vanligaste nybörjar-misstagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du går in på de lägsta nivåerna. Läs på om vilka starthänder du ska gå in på och spela väldigt enkel ABC-poker. Bluffa inte!!! Det är inte värt det eftersom det är svårt att få folk att släppa men det innebär också att man får betalt när man verkligen träffat bra. Ett annat tips är att släppa prestigén och släppa händer där du är slagen och sen inte försöka hämnas genom att sätta dit tomten som drog in sin färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen. Grymt sköna tips! Tack :)

 

 

Angående bonus. Detta är den aktuella bonus jag har att se fram emot på partypoker:

 

Get $25.00 Extra :125 Raked Hands in 30 days from the date of bonus award

 

Betyder det att jag slipper raken i 125 händer OCH får $25 ? Eller innebär 125 händer utan rake att jag tjänar $25 ?

 

Skall bli grymt kul...funderar på att sätta in lite pengar ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är en viss procent av potten som bordet tar ut av spelarna när de spelar. Den maximala raken som bordet tar ut är $3.

 

Generellt sett om raken är att du betalar mer % i rakeavgift på lägre bord i motsatt till din vinst. Typ $0,5 - 1 bord. Låt säga att du vinner en pott på $15 och betalar $2 i rake. Det blir en ganska hög procent i avgift med tanke på att du kanske satsat 50 % av pengarna i potten. Det finns program som kan räkna ut detta, men jag kan lova dig att du skulle bli förvånad om du ser hur mycket pengar du betalat i rake efter ca 1000 händer.

 

Det finns liksom en anledning att alla pokersiter slåss om spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova gärna att spela billiga Sng´s (Sit and go´s, dvs bordsturneringar) som är ett bra sätt att lära sig spela tycker jag.

 

Det blir mycket spel för en liten summa, och vinner du så blir det en slant.

Den gyllene regeln där är : Låga blinds=tight spel, Höga blinds=Loose spel.

 

Lycka till och må klonken stå dig bi! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänkt att spela om små summor, kanske Ladbrokes kan vara en sida för dig. Minimuminsättning på 70:-, låga nivåer med 0,05/0,10$ NL och 0,15/0,30$FL.

Du har heller ingen avgift för insättning/uttag, och det finns rejält med fisk på de lägre nivåerna. Dock inga amerikaner på siten, då dessa inte får spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gyllene regeln där är : Låga blinds=tight spel, Höga blinds=Loose spel.

 

när blindsen är låga så kostar det såpass lite att gå med att man har råd att kasta hand efter hand. När blindsen blir stora i förhållande till stackarna så måste man chansa mer för att inte bli uppäten av blindsen.

T.ex. i en turnering när du har 7-10BB börjar läget bli kritiskt å det är läge för en all in när bra kort dyker upp....

 

 

på pokerstars, är det inga avgifter på insättning/uttag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är att inte kolla på pokermiljonen och lyssna på vad kommentatorerna säger. Dom har sällan rätt och fokuserar på fel saker.

 

T.ex. 58o mot KJo HU allin.

Ena kommentatorn kläcker ur sig, "58 har ju hålstegedraget" eller nått liknande, detta säger han innan floppen kommer. Så himla meningslös kommentar. Särskilt som KJ också har den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar...återigen. Låter väl som en ok bonus?

 

helt ok.. nu har jag inget konto på party längre men det borde väl någon här ha? jag sticker ut hakan och säger att om du vill prova multipoker istället (samma klient, färre spelare) och vill använda tell-a-friend bonusen så skickar jag tillbaka 50$ till dig så fort du rakat 125 händer och således får du 75$ i bonus istället för 25$.. på insatta 50$.. för en sån deal hade jag uppskattat när jag började spela..

Hade jag haft konto på party hade jag kunnat gjort samma deal där..

Pm:a mig i så fall..

 

/Neo

 

p.s Multi har oxå kostnadsfria uttag till bankkonto d.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...