Gå till innehåll

SAJT: TopRankedPoker.com


QoS

Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt omöjligt att spela som det är nu..

 

En pokerklient ska väl inte kunna kräva så mycket CPU.?

Tror snarare att det handlar om nåt program/drivrutiner.?!

 

Nån som vet.? Har iaf. den nyaste Java-versionen installerad..

 

Edit: Browser versionen funkar iaf. fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag signade upp för några dagar sedan och skulle sätta in 960€. något blev fel så jag testa om det gick med någon annan summa. 500€ gick inte heller så jag satte in 480 €=hälften av 960 och det funkade

men är det inte möjligt för mig att få ut maxbonusen 600€ nu?

kan jag inte sätta in mer pengar och få hela bonusen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte klienten att funka på två skärmar. När jag drar ett bord till den högra skärmen hoppar "grafiken" från bordet tillbaka till vänstra kanten på den vänstra skärmen, men knapparna etc. är kvar på den högra. Har inte testat med några andra B2B-klienter.

 

Any thoughts?

 

Den andra skärmen måste startas efter att klienten har startats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 1: Man kan väl förbruka de intjänade vip-poängen i turneringar utan att det påverkar ens bonus?

 

Ja VIP-poängen kan användas till inköp i turneringar och köp av produkter i vår VIP shop som snart kommer lanseras utan att det påverkar bonusen.

 

 

Fråga 2: Vad innebär funktionen för överföring/inväxling av vip-poäng? Har det nåt att göra med fråga 1?

 

Stämmer, denna funktion kommer användas i framtiden när det kommer dras VIP-poäng för köp av produkter i vår VIP-shop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte här heller....100% cpu direkt.

Ni har ingen transfer inom b2b funktion i cashieren så man kan lira på ngt annat skin så länge...

 

Vi fortsätter med felsökning, återkommer inom kort med ny status.

 

När det gäller transferfunktionen så skicka ett PM med ditt användarnamn så öppnar vi upp den funktionen för dej.

 

mhv

Top Ranked Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Top Ranked Poker!

 

Jag har samma fel. CPU'n används till 98-99 % av kapaciteten då jag öppnar ett bord. Det går inte att spela.

 

Den process som belastar CPU'n så mycket är "javaw.exe".

 

Jag har inte detta fel på andra B2B-sajter.

 

Det vore väldig bra om teknikerna hittar felet så man kan börja spela.

 

Mvh Pug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ska nu vara löst, men för er som har installerat klienten efter den 5 maj måste den avinstalleras och sedan installeras på nytt.

 

Det som har orsakat sådan hög CPU använding var vår grafik som tog alldeles för mycket kapacitet, dessa filer lagras lokalt på datorn så en ominstallation krävs för att få grafiken i ett lättare format.

 

Skriv gärna några rader om hur det fungerar.

 

mvh

Top Ranked Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nädu, det är ingen skillnad. Har laddat hem klienten på nytt. Avinstallerat den gamla, kollat så alla filer togs bort och sen installerat på nytt.

Versionen man får hem är: 2.2.11 build 200605051256

 

edit: Nu har jag fixat det själv genom att rota lite i filerna. Sorgligt att det ska ta sån tid för ett företag att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, fortfarande 100% CPU. Otroligt störande när appen fryser och sedan speedar upp igen och man har antingen förlorat eller foldat utan att kunna göra nåt.

 

Nu verkar ju ifos siten fungera bättre men det är väl bara en tidsfråga tills dess slöar ner också.

 

En annan liten grej, är Poker VIP Point Balance en ny feature?

Såg inte den igår då alla VIP fanns på ett ställe, nu är det splittat på två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: Nu har jag fixat det själv genom att rota lite i filerna. Sorgligt att det ska ta sån tid för ett företag att fixa.

Du får gärna upplysa oss andra om hur du gjorde också ;)

 

Frågan är vad Topranked säger om detta. :)

Well Well...

 

Det är i filen ext-resources.jar som all grafik ligger och det är gototable.gif (popup som syns när man öppnar ett bord) som orsakar problemet. Den har jag redigerat och tagit bort fadningen på så att bakgrunden är enfärgad.

 

För att byta ut gototable.gif, gör så här:

 

1. Döp om ext-resources.jar till ext-resources.zip

2. Packa upp filen med ditt zip-program och byt ut gototable.gif mot denna. Döp om den till gototable.gif.

3. Packa ihop mapparna igen så att du har en ext-resources.zip igen.

4. Byt namn på den till ext-resources.jar och lägg den i topranked-mappen.

5. Spara undan en kopia av filen ext-resources.properties och öppna sen originalet med en texteditor och ta bort all text efter likamed-tecknet. OBS! Detta medför antagligen att när väl topranked uppdaterar grafiken så laddas inte uppdateringen hem, så spara alltså en kopia av denna fil samt den nya ext-resources.jar som ni fixat. Då kan man ibland använda originalet av ext-resources.properties för att kolla om nåt uppdaterats.

6. Have fun!

 

Disclaimer: Jag tar inget ansvar för om det uppstår fel eller andra konstigheter i klienten och ni förlorar i och med detta hack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...