Jessica Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 6max NL400. 6 handed. Jag (650$) sitter UTG med AK och öppnar till 14. CO (220$) synar 14 BB (150$) höjer 10 till. Jag push..? Säkert standard men jag är inte så himla duktig på NL, försöker lära mig. Inga reads på motståndarna förutom att de inte verkar vara speciellt jätteduktiga. Jag själv har varit loose pf och öppnat med många händer. Citera
iremmats Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 6max NL400. 6 handed. Jag (650$) sitter UTG med AK och öppnar till 14. CO (220$) synar 14 BB (150$) höjer 10 till. Jag push..? Säkert standard men jag är inte så himla duktig på NL, försöker lära mig. Inga reads på motståndarna förutom att de inte verkar vara speciellt jätteduktiga. Jag själv har varit loose pf och öppnat med många händer. Push push push. Citera
kgl Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Tryck, tryck, tryck som den mindre internationella skulle säga. Citera
jello Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Utan read på fi... kanske push. Men det är marginellt. Han kommer garanterat syna med alla PP från tior och uppåt (kanske ner till åttor). Det är ju självklart en logisk vurpa av fi eftersom hans bästa chans är att du sitter på överkort (pushen hade inte kommit med lågt-mellan pp), men så resonerar de flesta i alla fall. Kanske synar han din all in även med AQ i hopp om två överkort elller för att han helt enkelt inte kan släppa. Tycker att syn är motiverad av pottoddsen, men räkna inte med särskilt mycket action om du träffar och får bästa handen på floppen, medan det däremot kan kosta dig dyrt om du var dominerad redan före floppen. Överhuvudtaget skrämmer den där lilla raisen mig en hel del, allra helst som du säger att spelarna inte verkar duktiga. Typexempel på hur en fisk spelar AA, KK preflop. Men ta det här från en som visserligen har spelat en hel del sh men nu främst spelar fr. Jag kan vara för tight. Citera
Pokershark Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Det beror på hur du har spelat innan. Är du agressiv och höjer ofta preflop så kan fi göra det här movet med en väldans massa händer och då är det korrekt att återhöja igen. Är du tight så är det nog mera korrekt att bara syna. Generellt alltså men det beror också på hur agressiv fi är så jag kan inte ge nåt exakt svar. Citera
Thomas73 Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Om du inte är så bra på NL så kanske du skulle spela på annan nivå än shorthanded 400... Citera
empa Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Jag spelar enbart NL shorthanded 2/4$,€. och jag skulle nog i alla lägen utan en riktigt bra read bara syna här. AK är en hand som de flesta överspelar i cashgames. Det krävs en flop för AK. I de flesta lägen sitter du som bäst i en 50/50 situation här, FI har troligtvis som sämst AQ. Själv anser jag att 50/50 situationer i cashgames inte är lönande i längden, kanske i slutet på en turnering annars är det inte värt att singla slant. Sedan tror jag ofta man gör misstaget att ställa in emot en shortis bara för att det inte blir så "dyrt". Hade du någonsin höjt en kille med maxinköp till 150$ pf i detta läge? Bara mina åsikt. Jag ser gärna en flop här men ställer inte in innan, då man troligtvis bara får syn av händer som jag är slagen av. Citera
Trelkovsky Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Om du inte är så bra på NL så kanske du skulle spela på annan nivå än shorthanded 400... För att...?? Själv anser jag att 50/50 situationer i cashgames inte är lönande i längden, kanske i slutet på en turnering annars är det inte värt att singla slant. Huh? Potten är på 52€ när det är hjältens tur att agera...PUSH! Citera
Juzzam Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Känns som att det är svårt att ge tips när du inte har en riktigt read och du skall nog ta folks tips med en liten nypa salt här. Dock är bordet ganska loose och dom spelar de flesta händerna här så skulle jag garanterat reraisat i denna situationen för att dels få in mer pengar preflop plus att se om ev. killen ställer in, här vill man ha mer information. Dock så synar han säkert och vill se en flop. Skulle raisat pot och se vad FI gör eftersom i annat fall skulle jag troligen förlora mer på floppen om FI redan hade mig slagen. 3 spelare, loose tableimage (vad du har sett), AK måste definitivt vara en hand du skall spela starkt preflop i en sådan situation. Skulle du få syn av en POT reraise så har du förmodligen inte så jättemånga händer här att välja på, om han inte har en väldig lösimage. Skulle han dock folda så vinner du handen direkt här och det är väl det bästa i denna situationen. Citera
empa Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Själv anser jag att 50/50 situationer i cashgames inte är lönande i längden, kanske i slutet på en turnering annars är det inte värt att singla slant. Huh? Potten är på 52€ när det är hjältens tur att agera...PUSH! Visst han kan vinna potten redan här. Hursomhelst om han får syn på en all in här så är han troligtvis slagen. Det är 52$ i potten och fi kommer få trycka in 126 till om han ställs all in. Sedan har vi ju en kille till som kanske synar, tror dock inte detta utan går hero all in här får han nog enbart syn av BB. Sedan har jag som sagt sett detta spelet med AA, KK många gånger så anar lite oråd. Dock omöjligt att säga utan mer information om killen i BB. Kan väl vara så att jag inte är speciellt förtjust i just AK med. Citera
FiSherman63 Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Dock är bordet ganska loose och dom spelar de flesta händerna här så skulle jag garanterat reraisat i denna situationen för att dels få in mer pengar preflop plus att se om ev. killen ställer in, här vill man ha mer information. Dock så synar han säkert och vill se en flop. Skulle raisat pot och se vad FI gör eftersom i annat fall skulle jag troligen förlora mer på floppen om FI redan hade mig slagen. Vad ska du med informationen till? Om du raisar pott och fi ställer ligger det $250 i potten och det kostar dig $64 att syna. Foldar du då!? Citera
Jessica Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 Om du inte är så bra på NL så kanske du skulle spela på annan nivå än shorthanded 400... Man behöver ej vara specieltl bra för att slå den nivån.. Jag pushade efter att ha funderat lite. synaren foldade och fi med 150 blixtsynade med QQ. Floppade ett A. MHIG. Om de hade haft 400 var hur mycket skulle jag ha höjt då? (eller bara synat?). Höja upp till 60 då och folda mot push? Citera
Recommended Posts