Gå till innehåll

Det där med att vara i ZONEN, och hålla sig kvar där...


Luca

Recommended Posts

Några idéer om det där med att vara i ZONEN?

 

Har nu haft ett ruggigt flyt de senaste veckorna. Är inne i den eftertraktade zonen. Det kvittar om jag får bra kort eller inte, jag vinner ändå! (Spelar uteslutande SnG $10-$30). Perioder med colddecking stör mig inte. Håller tålamodet och foldar 30 händer på raken om så krävs. Spelar hyperaggro också om det är vad som fungerar. Bad beat - stör mig inte. Tiltar inte. Foldar starka händer utan problem när jag är slagen. Har en känsla för spelet som aldrig tidigare. Det känns nästan som att jag ser vad övriga spelare har för kort, jag bara vet vad de har på hand...

 

Så hur tusan göra för att konservera formen? Har haft perioder med bra flyt och känsla tidigare, men de har försvunnit ganska snabbt. Jag har inte medvetet ändrat spelstil, men har börjat analysera varje SnG i efterhand. Det kanske har hjälpt.

 

Hur göra för att stanna kvar i ZONEN ? Jag kan väl inte vara ensam om att ha varit där? ;) Är det bara att spela på till det oundvikliga raset kommer, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också varit där från och till men dock lite för korta perioder... :?

 

Dokumentera sitt spel låter som en god ide, dock kan det vara svårt om man spelar på siter där PO el PT inte fungerar.

 

Handlar det inte mycket om humör också, att vara i rätt sinnesstämning alltså.

 

Om man är harmonisk och fin är det inga problem att slänga 30 händer på rad eller klara av att slänga den näst bästa

handen som trådskaparen gör.

Om det däremot är nåt som ligger i bakhuvudet och gnager kan det vara svårare att hålla kylan även vid pokerborden.

 

Kan det vara avgörande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det handlar om att man blivit så mycket bättre helt plötsligt. Lika väl som att man har losing streaks och "aldrig träffar något eller blir utdragen hela tiden" kan man ha perfekt timing med händerna. set över set, färg över färg. Likaså händer det att motståndaren inte har något när man bluffar.

 

I och för sig kan det till viss del handla om att man handlar mer instinktivt, och "framgång föder framgång".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...