Kraxe Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Som pokerspelare har man ju den stora förmånen att få planera sin arbetstid. Roligast fritid har jag på sommaren när det är varmt, generellt sett. Antagandet för min del är alltså att en svensk varm sommardag är mycket mer värd än en svensk övrig dag. En sådan dag är lika bra som en varm solsemesterdag, enligt mig. Bör man sitta på hotellet under sin solsemester och spela poker? Vissa vill flika in att man kanske vill uppgradera sin svenska sommar genom att åka utomlands. Då slänger man samtidigt bort den svenska sommaren och det ser jag personligen inte som ett bra val, om man inte satsar på att leva i minskad total värme under sitt liv i Sverige, vilket är helt OK, men det finns inte i min värld att vilja frysa mer än vad man med enkla medel kan begränsa det till, när man nu ändå bor här. Under perioden Juli-Augusti blir det således viktigare att ha koll på väderleksrapporter. Varje gång det meddelas värme och sol så kommer jag ta semester. Om man tar ledigt från pokern varje gång det är ex. +20 C, så får du ut max av den svenska sommaren, helt gratis. Bland det sämsta man kan göra ur det perspektivet (hur många gånger har du klagat på kylan denna vintern?) är att sitta inne under den svenska högsommaren när man har möjlighet att sitta i parken med en glass i handen, eller vad man nu vill företa sig utomhus. Jag har svårt att förstå folk som knegar hela vintern och sen tar ut sin semester på sommaren för att åka utomlands istället för att stanna i Sverige. Vill man åka utomlands för värmens skull så gör man det med fördel när det kallt i Sverige. Citera
stitchio Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Sant.. men bilden la du in bara för vara elak Jävla slaskväder utanför mig iaf Citera
heltok Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 själv tänkte jag åka hem till sverige över sommarn för att pokra nästan varje dag... det ni Citera
ladatarzan Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Att åka på solsemester på sommaren är ren galenskap. Minns en semester i Turkiet för ett antal år sedan: +40'C i skuggan, svalkande ~30'C i vattnet och en sandstrand varm nog att steka ägg. Citera
Matteprof Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Vara i Sverige nu i sommar när det är fotbolls VM i Tyskland...? Nej tack! Citera
Kraxe Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Finns såklart skäl att lämna Sverige under sommaren, men i rent sommar- och solavseende är det dumt, eftersom man med fördel kunde åkt till ex. Thailand i Januari istället, och på så vis få lite extra sommar. Citera
Narkissoz Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Öland hela sommaren skulle ju inte vara fel. Fy fan så underbart ett somrigt Öland är. Citera
Recommended Posts