Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har tagit det stora beslutet att hoppa av jobbet ett tag för att leva på pokern började på 100$ ner till 2 en polare dumpade 6 till mej som nu blivit en rulle på ca 140k$ Fast iofs tagit ut ca 50k$ så nuvarande rulle ligger på 70k efter ca 1,5 år.

Lirar mestadels 1/2,1,5/3 och 2/4 NL SH här känns det fortfarande behagligt :D men e inne då o då o yrar på 5/10NL SH när spelet där ser katastrofalt ut.. 8-)

Spelar även en del högre nivå när det gäller fullring typ 2/4 5/10

Där står vi idag ca 2 månader kvar på jobbet och den värsta pokeredisoden under min karriär :cry:

Kanske därför vi drar igång denna oxå måste bööla av mej lite.

4 dan i rad nu back plusat 3 dagar denna månaden brukar typ vara tvärtom.

måndag 550 back

tisdag 600 back

onsdag 400 back

idag 1200 back :shock:

Lirar sporting bet gieeeess säger jag bara rivern under denna dag har huggit mej på potter till ett värde av 3000$ helt vansinnigt 4 ggr all in på turn eller innan klonk 2 outare på rivern.

Lite fina exempel (sparar den bästa till sist.)

2/4 5 manna NL

Jag KK knapp sitter på 400$ på ett bord jag varit agressiv som en tok.

En raisar till 12 under the gun

Alla foldar

Jag reraisar till 40

Han synar flopp:

2 :spade: 2 :club: 8 :club:

Han checkar jag bettar 70

Call

Turn:

9 :heart:

han checkar (Hmmm fular han AA på mej ja då får han göra det)

bet 140

call river:

Q :heart:

han går all in med sina sista 40 (hur mycket vet man att man e slagen här hehehe)

Jepp mkt riktigt QQ

Har hänt många jag vet men vänta bara....

2/4 5 manna NL

Gör det kort under the gun höjer till 12 jag callar knapp med 66 BB callar

flopp 6 :diamond: 5 :club: 3 :club:

(gött mos men vi får nog trycka på)

check på första killen

orginal raisaren bet 4 ?????????????????????

Jag trycker upp den till 38

Då synar förste mannen (färgdrag no shit)

O orginal raisaren synar.

turn 2 :spade:

(Inget roligt kort)

check check på dem måste se var jag står.

bettar 70

förste killen lägger sej orginalhöjaren synar

(VA fan har han? Spelar han AA helt sjukt Jag vet i fan)

riv 9 :heart:

han checkar (kanske ska checka men han måste ju fula AA eller ha höjt med lågt pocket o träffat set jag måste betta)

value bettar 90 lämnar han med 80 kvar.

Han callar ut den GÖTT eller inte han sitter A4 lol så ball.

synar på hålstege o check callar ut den?????

Fan va jag bölar

Sista

Kort o gott en höjer 12 en synar jag QQ i BB reraisar till 40 orginalhöjaren synar bara sätter han på A klätt då går förste killen all in med 90 till vill ha han heads up knapp raiasar vidare orginal höjaren lägger sej flopp låg turn låg riv A KLONK han visar upp A10 då säger förste kille fan jag la AK ironi ironi.

3 av dom alldeles för många idag på en spelsession på 3 timmar.

men men efter regn kommer solsken vi får ta nya tag .. ;)

Skönt att skriva av sej nu har tilten lagt sej får nog in o härja en timme till.... :roll:

Postad
Var brukar du lira? Var trivs du bäst?

Hur så vill du in o leka med mej... ;)

Lirar mest sporting bet Parbet och betfred.

menar du nivå så ligger jag oftast på 1,5/3 borden

Postad

skönt avslut på kvällen iaf lalade tillbaka 880 på lite skönt spel på 1/2 på sporting...Så nu kan man sova gott o gå upp till sitt lilla kneg imon.

Tur man börjar halv 1... :lol:

Postad
hehe ja det här var kul läsning! Vad nuickar du på SportingBet? Spelar lite NL200 där ibland! Aldrig sett sämre nivå på 1/2 alltså!

Nickar sir_tude på sporting Ssjälv då? Jodå när man inte känner sej i 100% form brukar man tugga mest 1/2.

Hemma från jobb får in o rocka lite nån timme innan maten. Får väl skriva upp lite mål o grejer som alla andra men får vänta tills kvällen nu e man för sugen på fisk :lol:

Postad

Shit nu e man hungrig blev 3 timmar latjande på 1/2 hittade tok fiskarna på 4 bord en på varje kan inte bli bättre...hade lite otur på 3 av dom men lirade bra med händer som höll upp på ett (vilket va mitt enda EURO bord så det smakade kaka)

700+ denna sessionen känns skönt nu kan man ta sej en fin kyckling file o kolla senaste avsnittet av invasion o ladda för kvällens utgång... :lol:

En rolig hand (Ibland har Tude oxå tur...faktiskt)

1/2 NL 5 manna

spelat upp mej lite sitter med 300 typ

plockar JK s i bb

3 limpar

höjer upp den till 12

2 calls

flopp Q :club: 9 :diamond: 4 :heart:

(hålstegen o backdoor ja det får duga försöker köpa hem den)

bettar pot 36

får syn från knappen (AUCH)

turn 10 :club: (Wihoo sitter på nöten... :D )

bettar 50 han höjer mej till 100 jag drar han 150 till han blixt synar

blank riv o han visar upp 9Q...

Catching....

Nääe nu ska man få i sej den där maten jag väntat så länge på...Lycka till där ute i fiskstimmet.

Postad

Det var inte krav på att skriva speciellt mycket på ditt jobb va? Eller det kanske var allt skrivande som gjorde att du bestämde dig för att sluta?

ett tips för att folk skall orka hålla upp intresset för dagboken: testa funktionerna "stor bokstav" och "punkt", underlättar för den skara som inte kan läsa dina tankar att förstå vad du menar.

Hoppas du lyckas med ditt mål iaf!

Postad
Du kan inte fixa fram dom riktigt HH:arna istället? Stundtals jättejobbigt att läsa det du skrivit ihop för hand.

Tro mej jag har letat i hela pokerklienten men hittar inte var jag får fram dom på Sporting bet.

Förstår att det kan vara lite jobbigt att läsa dom men tro mej det e jobbigare att skriva dom... :lol:

Nån som vet var man kan hitta HH på Sportingbet?

Postad
Vad nickar du på Parbet om man får fråga? Vi har säkert spelat en hel del mot varandra om du spelar mycket där.

Nickar Sir_tude där oxå vad nickar du?

Postad
Det var inte krav på att skriva speciellt mycket på ditt jobb va? Eller det kanske var allt skrivande som gjorde att du bestämde dig för att sluta?

ett tips för att folk skall orka hålla upp intresset för dagboken: testa funktionerna "stor bokstav" och "punkt", underlättar för den skara som inte kan läsa dina tankar att förstå vad du menar.

Hoppas du lyckas med ditt mål iaf!

Nu tycker jag du är elak... :D Kanske badbeatat dej nån gång så du e lite sne... :roll: Ge mej ett exempel så ska jag in o editera det för dej.

Postad
Vad nickar du på Parbet om man får fråga? Vi har säkert spelat en hel del mot varandra om du spelar mycket där.

Förr Staahla, numera ThinnerJoe. Känner inte igen ditt nick så vi har kanske lyckats ducka varandra.

Postad

Förr Staahla, numera ThinnerJoe. Känner inte igen ditt nick så vi har kanske lyckats ducka varandra.

Ja skumt känner inte igen ditt nick heller.

Men kanske tur så vi slipper sitta o byta pengar med varandra.. :)

Postad

Shit bakfyllan vägrar släppa. Har suttit o degat lite på 2/4 10 manna borden på Sporting bet och grindade ihop en $1000 på 3 timmar. Sen skulle jag tvunget in en runda på parbet o losa två inköp som tur va var det bara på 1/2.

JJ mot KK flopp JK7 inte mycket att göra... :?

Nääe nu blir det soffan o sen får det bli att gå in o spöa lite fulla folk på sporting :lol:

• Skapa nytt...