Ruterkung Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Man har suttit på en buss i tre timmar för att lira en liveturnering och man är sugen till tusen. Min tredje och sista hand ser ut så här: Blinds 25/25 Jag sitter som bb med J Qs. En höjer 25 alla foldar utom sb och jag som callar. Floppen kommer KK10 regnbåge. Alla checkar. Nu hoppas jag på 9 eller A. Turn: 9. Jippi Stegen!!! sb check, jag betar 100 båda synar. River: A. Nu ska jag ta detta tänker jag. sb check, jag betar 100 igen, den andra reraisar mig 400. sb fold. Nu blir jag lite rädd, men jag tror inte han kan ha kåk så jag höjer han med 400. Då ställer han all-in och jag callar(dum som jag är) och han visar K10. Han floppade kåken och jag är ute. Det var den snabbaste turneringen jag spelat. * RP - QoS * Citera
parre Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Jag har lyckats åka ur en liveturnering på ca 1 minut, första handen... inte helt lätt att vinna när man får för sig att man har nötstegen på turn i Omaha, ställer in, och får syn av den riktiga nötstegen óch drar dött.. Hur som helst, ser inte så stor anledning att re-raisa på rivern (beroende på motståndare i och för sig, men tredje handen kan du inte fått några reads). När han re-raisar dig så är antagligen något av följande scenario sant: 1) Han bluffar och försöker få dig att lägga ner. 2) Han har kåk 3) Han har triss och tror han har bäst hand. Om 1 eller 3 stämmer så kommer han folda mot din all-in. Om 2 stämmer så blixtsynar han och du åker ut. I detta läge så är det alltså onödigt att gå all-in, för att han bara kommer att syna med händer som slår dig. Bättre att syna - har du bäst hand så vinner du en pott, har han bäst hand så förlorar du inte alla dina marker. Alltså förlorar du bara med ditt bet. Citera
Nusseman Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Jag tror det var vår gode vän gdaily som tog tåget från sthlm till Malmö för att lira en turnering. Fick typ AA eller KK första handen, åkte ut och tog tåget hem igen. Det borde vara rekord i kortast turnering längst hemifrån Citera
Notbadatall Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Nej då, jag åkte andra handen i 300 dollars no-limit på Pokerstarskryssningen med QQ emot KK, så det var lite längre hemifrån än Malmö... Citera
gdaily Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Jag tror det var vår gode vän gdaily som tog tåget från sthlm till Malmö för att lira en turnering. Fick typ AA eller KK första handen, åkte ut och tog tåget hem igen. Det borde vara rekord i kortast turnering längst hemifrån Japp, var dessutom försenad en timme, så jag hade blivit bortantad under tiden. När jag reste mig upp fick man givetvis det glada tillropet "Ola, du spelade bättre när du inte var här!" Citera
QoS Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 "du spelade bättre när du inte var här!" Händer mig hela tiden! - QoS Citera
Ruterkung Postad 8 November , 2004 Författare Rapport Postad 8 November , 2004 Parre du har ju rätt. När jag satt på bussen hem så tänkte jag va f*n jag gjorde. Eftersom han han hade foldat om han inte hade en bra hand, men som sagt. Inget ont som inte har något gott med sig Citera
Blado Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 "Ola, du spelade bättre när du inte var här!" Haha vad skön. Fö så åkte jag ut i en turnering med trips mot kåk(han satt AA å limpade preflop ) Citera
Ronin Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Spelade en pokerstars 200 dollars söndagsturnering, får 66 på första handen och floppar trissen, vi bettar båda hårt och vi hamnar all in, han har ett nut flush drag som trillar in på rivern och jag åker ut... nämde jag att jag kom sist av alla... Direkt där efter går jag in på ett no limit cashbord med buy in på 200 dollar, får J2 och får se floppen gratis, floppen är J22, jag raisar och en kille går all in, nu jävlar tänker jag och synar, han visar upp JJ som han inte höjt med innan, och har en högre kåk än jag... -400 dollar på några minuter, då var självförtroendet högt Citera
Recommended Posts