fredde80 Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 I år kommer landets första officiella online-SM att hållas. Svenska pokerförbundet har gett Nordic bet i uppdrag att anordna turneringen - som kommer att bli bland de mest pengastinna någonsin 20 mille i prispool... yummie http://expressen.se/index.jsp?a=545686 Citera
der_ko Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 "Nordic bet räknar med uppemot 12 000 deltagare - av vilka hälften kommer att ha kvalat in." Skönt att det inte blir en lotto turnering Citera
giggz Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Störde mig mest på att Expressen skriver "Nordic bet" Citera
rosen Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 ingen erfarenhet av dem tidigare, blir säkert bra. MEN GUD NÅDE DEN SOM LIRAR NGT ANNAT SM. Citera
gdaily Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 "Nordic bet räknar med uppemot 12 000 deltagare - av vilka hälften kommer att ha kvalat in." Skönt att det inte blir en lotto turnering Med 10 K i startmarker, 25-50 i blindar och TVÅ dagars spel så blir det inte så mycket lotto... Citera
der_ko Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 "Nordic bet räknar med uppemot 12 000 deltagare - av vilka hälften kommer att ha kvalat in." Skönt att det inte blir en lotto turnering Med 10 K i startmarker, 25-50 i blindar och TVÅ dagars spel så blir det inte så mycket lotto... Är väl kanske en inbiten cashgame spelare som fått för sig att turneringspoker handlar väldigt mycket om tur men hur stor chans skulle Phil Ivey eller någon av de andra stora pokerspelarna ha mot 11999 tomtar i en turnering? Citera
majorj Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Nu kommer ännu en hysteriskt okunnig fråga: Vad var det för SM som Expekt schabblade bort kring klientbytet? Citera
Ekenstar Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Nu kommer ännu en hysteriskt okunnig fråga: Vad var det för SM som Expekt schabblade bort kring klientbytet? Online-SM 2005. Citera
coolon1 Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 nån som vet vad de kommer att kosta att vara med? Citera
Caines Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 nån som vet vad de kommer att kosta att vara med? Här är all information du behöver https://www.nordicbet.com/pokersm/index.htm Citera
qazzar Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Med 10 K i startmarker, 25-50 i blindar och TVÅ dagars spel så blir det inte så mycket lotto... beror på hur man ser på det... jag menar... turneringen kommer ju vara riggad.. Citera
Hjort Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Men orka spela en långsam jätteturnering med ett inköp kring $150. Riktigt dåligt värde per tidsenhet. Känns ju som det i stort sett garanterar att de bästa spelarna inte dyker upp. Citera
dlinder Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Men orka spela en långsam jätteturnering med ett inköp kring $150. Riktigt dåligt värde per tidsenhet. Känns ju som det i stort sett garanterar att de bästa spelarna inte dyker upp. $300 + 20 är inköpet. Och med $2500k i garanterad prispott kan det nog bli bra övervärde. Citera
flibben Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Jag är verkligen nyfiken redan nu på hur nära 12000 deltagare dom kommer, en sak är iaf säker, dom kommer få helt sanslöst många fler svenskar som spelar hos dom. Citera
Hjort Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 $300 + 20 är inköpet. Det ändrar ju inte min poäng, det blir ändå låg timlön för någon som kan betraktas som en del av Sverigeeliten. Och med $2500k i garanterad prispott kan det nog bli bra övervärde. Skulle ju möjligen vara det då. Men även om man skulle kunna räkna med säg +$1000 i snitt så blir ju det genomsnittliga timantalet rejält högt pga den långsamma strukturen. Och bättre än $200 i timmen har ju definitivt de bästa spelarna. Nu verkar ju inte relativt dåligt värde hindrat Sonnert & co från att ställa upp i en massa andra turneringar, så kanske mina farhågor är helt ogrundade. Citera
Björnes1976 Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Vem är det som ligger bakom anornadet av SM, att ha 300 i inköp måste väl vara ett 1aprilskämt. kan jag fan hellre lira 0.05-0.10 FL. 300 i ett SM snacka om årets skämt, ett SM skall ju förfan ligga minst 1500 Dollar och sen uppemot 12000pers är det lottodragning eller för nog fan lär det bli det med den lilla ynka startsumman och så många spelare, så klart det kommer blir värsta tomtar och all in på skit för alla skall chansa eftersom det är en ynklig startsumma+många spelare+fina top10 priser. usch va misslyckat Citera
psykologen Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Tycker det verkar bra. Det är nog många spelare som inte kan spela tills fredagsmorgonen så övervärdet lär bli stort. Citera
Sagge Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Men orka spela en långsam jätteturnering med ett inköp kring $150. Riktigt dåligt värde per tidsenhet. Känns ju som det i stort sett garanterar att de bästa spelarna inte dyker upp. Spelar man SM enbart för en eventuell timlön? Gäller det bara poker eller tror du det i så fall gäller även andra SM? Jag trodde att det för många var själva SM titeln och äran som var viktig (med det inte sagt att pengarna på något sätt skulle vara ens i närheten av oviktiga)? För om man kollar på tex orientering så skulle väl 99% (behöver inte anmärka på siffran, den är tagen ur luften för att beskriva "många", jag har alltså ingen källa, som så många brukar fråga efter ) av deltagarna tjäna mer i timmen om dom ställde sig på McD istället för att snora ute i skogen? Citera
Matteprof Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Det har aldrig varit några funderingar på att Online SM kan inkludera andra events än bara NLT, ex: $200 FLT $200 Omaha Hi $200 Omaha Hi/Lo och köra satelliter även till sådana events? Skulle jag tycka var kul Citera
rosen Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 skönt folk som klagar efteråt, måste kännas tacksamt ola... inköpet är inte för lågt för att även proffsen ska anmäla sig tror jag, så jättemånga dyra turneringar går det inte varje dag. däremot hoppas jag att utvecklingen går uppåt och att nästa år blir lite högre o högre osv. matteprof: tycker som dig, ngt mer event. hör av dig till nordicbet vetja. de får väl anordna FL oxå? finns ju tid o påpeka saker innan istället för att klaga efteråt. att klaga på att det kommer vara många som kommer spela är oxå lite konstigt. känns som en framgång om 10k kan spela. visst ökar chansen att vinnaren inte är sveriges mest meriterade spelare, men samtidigt är det ett mått på hur lyckad tävlingen är. vill man ha ett litet eller stort sm? (själv tycker jag inte om superlånga turneringar, men just SM får ta sin tid. de stora på stars brukar väl ta lite tid dem med, el hur?) Citera
Rockpile Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Finns det nåt gnälligare folk än pokerspelare? Tack för en utmärkt upphandling! Citera
Backemann Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Det enda jag tycker är synd är att den inte spelas över en helg... Själv jobbar man ju de dagarna, och det är klart EV- att ta ledigt... Citera
Gyre Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Tycker PF.nu och Nordic Bet kan passa på att släppa en härlig PF.nu-Nordic Bet sign-up bonus också för att fira lite Citera
wildbrain Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 E SM öppet denna gång eller e det bara för boende i Sverige? Citera
Backemann Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Man måste vara svensk medborgare Citera
Recommended Posts