totti Postad 3 Februari , 2005 Rapport Share Postad 3 Februari , 2005 ok, då tjackar ja tvåan då. Om ni inte kan rekommendera nån annan bättre bok för thnl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 3 Februari , 2005 Rapport Share Postad 3 Februari , 2005 En fråga till Hjort:: SuperSystem 1&2, Limit Holdem är ju skrivna av 2 olika personer...hur annorlunda är dom två?? Jag har båda böckerna men har inte läst Supersystem2 än... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Februari , 2005 Rapport Share Postad 3 Februari , 2005 SuperSystem 1&2, Limit Holdem är ju skrivna av 2 olika personer...hur annorlunda är dom två?? Eftersom min brorsa stal Super System 1 av mig i somras så är det lite svårt för mig att jämföra kapitlen. Men jag tror att tvåan mer var inriktad på shorthanded vilket, om jag kommer ihåg rätt, borde passa dig bättre. Dock ska man ju komma ihåg att det är en text på 50s som mestadels är en introduktion. Om du framgångsrikt lirat shorthanded ett tag kommer texten inte innehålla så väldigt mycket nyheter, men något matnyttigt hittar man nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 3 Februari , 2005 Rapport Share Postad 3 Februari , 2005 En fråga till Hjort:: SuperSystem 1&2, Limit Holdem är ju skrivna av 2 olika personer...hur annorlunda är dom två?? Jag har båda böckerna men har inte läst Supersystem2 än... Jag tar glatt på mig att svara. Kapitlen är väldigt olika. På Baldwins tid hade man i 10/20 Hold'em bara en $5 blind till vänster om knappen. (Dvs det som idag är small blind.) Det tar knappast ett geni att räkna ut att detta leder till otroligt tajt spel, och att man nästan aldrig behöver oroa sig för att ett bet inte skyddar handen efter floppen. I dagens struktur är potterna mycket större, och man ställs inför de kluriga situationer som Baldwin kunde ignorera. Stora potter som spelas med fyra-fem pers på floppen är radikalt annorlunda från pyttepotter som spelas heads-up, speciellt med en sårbar hand. Kortfattat: Om man har kunskaperna om limit för att 'översätta' Baldwins kapitel till dagens spel behöver man inte läsa Baldwins kapitel eftersom man redan kan allt det och mer därtill. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 såja kan väl skriva en liten sammanfattning av de första 190s. 0->40: div preface, introduction avsnitt av bl.a johnny chan, som kändes rätt onödiga men dock lite intressanta, dock var pidestal tronen till brunson lite löjlig och det skulle hyllas o hyllas! känns som de första 40 sidorna gick ut på att förklara "hur" banbrytande och fantastiskt bra supersystem 1 var, men föga lite som gör tvåan ens bra. ..nåja, blir väl bättre tänkte jag... 41->68 Doyles egen berättelse om hans liv...långt och tråkigt kändes det som, med vissa ljusglimtar. Dock var de religösa bitarna lite väl jobbiga och när han började snacka om sina 3 mirakel i livet o i hans familj då fick jag nog. 73->84 The history of NLTH: småintressant läsning av Crandell Addington som verkar vara en intressant person. Men fortfarande lite stenåldersvarning och väldigt mycket nostalgi trippar över det hela. 89->114 Online poker: Doyle snackar online poker, fick ett tag flashbacks från när mormor pratade om datorer en gång, var lika skoj! Seriöst kändes detta avsnitt helt meningslöst och var mest en egen reklam kupp till hans doylesroom.com och hur bra finesser han hade där, han går igenom 22 saker som är bra med onlinepoker, visst det mesta stämmer men det känns övertydligt och billigt....sedan pratar han om hans framtida videoprojekt med mike caro som han menar skall göra samma sak för videopoker industrin som vad SS1 gjorde för poker litteraturen...mera självsmicker o.s.v...jag ser fortfarande inte skymten av nått som skulle göra SS2 till något mer än en 672 sidors brasved. 121->178 : Äntligen nått värt och läsa, 43 tips från MCU(Mike Caro University) detta var 43 trevliga tips att läsa, rätt mycket gammal information med ändå fint o läsa mike´s kommentarer om det hela! bra avsnitt, lärorikt, enkelt, lättläst helt enkelt bra. Kommer strax till jennifer harmans avsnitt om Limit Hold´em, återkommer då med mer info.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Axelsson Postad 26 Februari , 2005 Rapport Share Postad 26 Februari , 2005 Jag har nu läst SS2 en hel del (inte alla avsnitt, endast limit och no-limit texas holdem än), men var detta verkligen så jäkla bra? Känns inte som att jag fått några riktiga insikter jag inte läst på andra ställen tidigare (HPFAP, SSH, NL&PL av Reuben/Ciaffone, mf.l). Exakt vilka delar är det ni tycker är bra (om ni, som ansamling av pokerfolk, tycker det)? Jag vill gärna veta så jag kan kolla på dom igen. De övriga pokerformerna låter jag vara ett tag till. Spelat en hel den 7CS/8 det senaste, men bestämt mig för att endast fokusera på holdem närmaste tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 26 Februari , 2005 Rapport Share Postad 26 Februari , 2005 Jag har nu läst SS2 en hel del (inte alla avsnitt, endast limit och no-limit texas holdem än), men var detta verkligen så jäkla bra? Känns inte som att jag fått några riktiga insikter jag inte läst på andra ställen tidigare (HPFAP, SSH, NL&PL av Reuben/Ciaffone, mf.l). Exakt vilka delar är det ni tycker är bra (om ni, som ansamling av pokerfolk, tycker det)? Jag vill gärna veta så jag kan kolla på dom igen. De övriga pokerformerna låter jag vara ett tag till. Spelat en hel den 7CS/8 det senaste, men bestämt mig för att endast fokusera på holdem närmaste tiden. Jag tycker att det på det hela taget var en ganska medioker bok, förutom OHL som är det bästa som skrivits om spelet överhuvudtaget. Det är ett helt fantastiskt kapitel, ljusår vad S&M i 2+2 har kunnat skriva. Limit Texas är också helt OK. NL-delen är inte lika banbrytande som den var tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
APC Postad 27 Februari , 2005 Rapport Share Postad 27 Februari , 2005 Kan det vara så att 2:an uppdaterades mest för att flytta försäljningen från en gammal storsäljare som var i behov av lite uppdatering till en nyare upplaga för att pumpa in mer pengar? Sen känns hypen kring boken som ganska stor. Själv har jag inte läst 1:an och en bit in i 2:an (fan va perverst dedär lät) tycker jag att det är en riktigt bra bok men mycket som är "matnyttigt" för min egen del. Har inte spelat så länge och har bara läst Pokerhandboken och Killer Poker Online tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m_sjoberg78 Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 Kan det vara så att 2:an uppdaterades mest för att flytta försäljningen från en gammal storsäljare som var i behov av lite uppdatering till en nyare upplaga för att pumpa in mer pengar? Just det scenariot är nog en inte helt otänkbar anledning till att skriva en uppföljare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 Jag tycker att det på det hela taget var en ganska medioker bok, förutom OHL som är det bästa som skrivits om spelet överhuvudtaget. Det är ett helt fantastiskt kapitel, ljusår vad S&M i 2+2 har kunnat skriva. Vad är det som är fantastiskt med FLO8*-delen? Skummande bara igenom den som hastigast och kommer ihåg att jag tyckte den var småtrevlig. Nu när du nämner det så var det nog en av de bättre delarna, men jag kommer inte riktigt ihåg hur och har inte boken med mig. Överlag så tycker jag boken handlar om nybörjarinstruktion och är knappast material som kommer göra någon till en stark spelare hux-flux. Fast det gäller nog all pokerlitteratur när jag tänker efter. *Ska vi börja uttala "fixlimit omaha high-low eight-or-better" som "flåjt" efter förkortningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 Är det bara jag som föredrar SS framför SS2 pga en snyggare förpackning? Trivs inte alls med omslaget till SS2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 Är det bara jag som föredrar SS framför SS2 pga en snyggare förpackning? Trivs inte alls med omslaget till SS2 Om du har den äldre hardpackversionen så förstår jag vad du menar. Däremot så tycker jag att nya "softpack" av SS ser nästan likadan ut som SS2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 Bara jag som var besviken på att den store Mike Caro endast bidrog med saker som sedan länge funnits att läsa på hans hemsida? Hade ärligt talat varit betydligt intressantare att läsa några tankar om draw, oavsett vad Doyle har att säga om den pokervarianten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macaronis Postad 10 Maj , 2005 Rapport Share Postad 10 Maj , 2005 Har varken läst SS eller SS2 och ska investera i böcker nu tänkte jag. Räcker det att köpa SS2 eller behöver man köpa båda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 6 Juli , 2005 Rapport Share Postad 6 Juli , 2005 Ifall någon person har nåt att komma med till mitt tidigare inlägg, var vänlig posta detta här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ninjalittle Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2005 Har varken läst SS eller SS2 och ska investera i böcker nu tänkte jag.Räcker det att köpa SS2 eller behöver man köpa båda? Det undrar jag också så jag bumpar denna tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Machista Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2005 Har varken läst SS eller SS2 och ska investera i böcker nu tänkte jag.Räcker det att köpa SS2 eller behöver man köpa båda? Vad jag förstått räcker det med tvåan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2005 SS2 är SS som är uppdaterad med hur man skall spela idag. SS är utdaterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2005 Jag skulle säga att det är onödigt att köpa ettan, om det inte är så att du gjärna vill ha den. Super/System 2 har mera nutida spel så som Omaha Pott och /8, medans ettan har Draw och Stud. Tvåan har Tripple draw istället för Razz och Low-ball. Sedan är det nog inte så stor skillnad på Doyles NL del. Han tyckte själv när han läste den gamla att det var mycket bra. Sedan skrev Harman FL delen som är det bästa FL jag läst och jag har nästan 10 FL-böcker. Tittar man lite så kan man få ett bra svar 4 sidor är inte så mycket att läsa, sluta bumpa gamla trådar med era frågor redan besvarade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
phc Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 nm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tyckte LH och O8-avsnitten var fantastiskt bra. Mycket intressant är också sista delen med Steven L historia bakom WPT. kan rekomenderas, dock så kan små barn använda den som vapen mot pappor som sover /Toppace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrALMIGHTY Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Hur tycker ni hans strategier från NLT delen fungerar i praktiken? Håller själv på att läsa den just nu men är väldigt skeptiskt till hans spelsätt. Förövrigt tycker jag dessutom att den delen är ganska trögläst och innehåller för mycket off-topic skryt om hur bra känsla i poker han har och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 det som jag verkligen vill veta är vilken bok är bäst om man enbart spelar NLT men även vill ha lite kunskap om turneringar,? Pot-Limit and No-Limit poker av Reuben och Ciaffone eller Super System II ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Köp båda... Du kommer inte ångra dig... (Står inte mkt om turneringar i ss2 men lite iallafall, i Ciaffones inte heller mkt) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Hansolo, om du är intresserad av turneringar i NLT så rekommenderar jag Harrington on holdem vol. 1 och 2. De enögda killarna i hamnen tillhandahåller ettan och tvåan finns på print. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts