Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Många små potter blir en stor pott till slut.

Ja om du har diciplinen att lägga nötkåken när du får mothugg eftersom någon troligtvis sitter på royal straight flush. Annars vinner du några små och förlorar en bamsing till slut.

Nej, helt klart för tight nu. Tyvärr, har varit trogen b2b-grinder sedan det bara fanns några få bord med några enstaka tighta gubbar så det är lite svårt att börja gilla nån annan site men så tight som det är nu är ju helt orimligt att spela på.

Postad
Ja om du har diciplinen att lägga nötkåken när du får mothugg eftersom någon troligtvis sitter på royal straight flush. Annars vinner du några små och förlorar en bamsing till slut.

[ironi]

Jag lägger alltid nötkåken eftersom man troligtvis är uppe mot en straight flush 8 av 10 gånger.

[/ironi]

Postad

Det blir ju lite som man gör det. Sitter man själv som en weak-tight kille så gör ju motståndarna vid bordet det med. Men börjar man spela aggro själv så får ju gubbarna fnatt efter ett tag och blir betydligt lösare och går på diverse händer. Det gäller ju bara att kunna kontrolera sig lite. Sen om man "vet" att någon sitter på ett drag så brukar de ju väldigt ofta betala ganska mycket överpris för att få se turn och möjligtvis river. Hehe, det vet jag att jag själv brukar göra ibland... gillar drag! :)

Edit: Jo kom på en sak till, om man överbettar har de en tendens till att syna upplever jag det som. Om man bettar "lite lagomt" så blir det fold.