azN- Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Hej! Ikväll ska jag lira en $5000-freeroll som jag kvalificerade mig till för ett tag sen, cirka 200pers är med och plats 1-20 får betalt. Det bästa för mig hade varit om någon kunde spela den åt mig, men känner ingen som är så pass bra på turneringspoker. Så jag tänkte om någon hade några bra tips på hur jag ska spela för att det ska gå så bra som möjligt (tight,loose,avvaktande,bluffa). Turneringen börjar 23.00 så det är bara att ösa på med förslag, har ju sett hur bra folk här placerarr sig i turneringar (kollade senast igår hur grym tesseliten var på turneringen igår. Eller om någon som är riktigt bra på turneringspoker kan lira denna åt mig, men det kanske inte är så bra med lösenord osv. Tack på förhand. Citera
Juggler Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Spela den själv tycker jag. Nyttigt med erfarenheten. Har du spelat någon MTT innan? Generella råd är väl att känna av bordstämmningen och spela tvärtom mot de andra. Spelar de tight så kanske du kan stjäla en del och är de lösa så vänta in de riktigt bra korten och hamra på då. Citera
azN- Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 Spela den själv tycker jag. Nyttigt med erfarenheten. Har du spelat någon MTT innan? Generella råd är väl att känna av bordstämmningen och spela tvärtom mot de andra. Spelar de tight så kanske du kan stjäla en del och är de lösa så vänta in de riktigt bra korten och hamra på då. Har väl kommit som bäst 2 i turnering, av 10 000pers då(prima) men på dom freerollsen är det väl helt annat spel eftersom många där är nybörjare och inte kan spela så bra. Så i freerolls kan jag placera mig bra ibland, men ofta går det rent sagt år helvete. Citera
JimmyFlöjt Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Så här brukar jag spela: Limpa inte in från tidiga positioner med halvbra händer, typ KQ, JT, AJ etc. Det är nästan alltid någon som höjer och du vill helst själv vara den som höjer, inte den som synar. Spela överhuvudtaget väldigt få händer. När du väl får stålet, AA, KK, QQ, JJ, TT AKs så höj och höj ordentligt. Ser många spelare som meshöjer till 60 när blindsen är 15/30. Det gör ingen skillnad eftersom alla limpare ändå synar sådana bets. Om startstack är 1000 så höj istället till 300 tex. Det är alltid någon fisk som vill se floppen med A10 eller KQ. Sen är det bara att trycka in så länga floppen inte är helt kass. Utnyttja folk som spelar dåliga händer istället för att spela dem själv. Citera
oskarpoker Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Spela TAG i grunden hela vägen .. växla tempo ibland beroende på stack å motspelare.. thats the way Citera
Recommended Posts