duckstab Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Jag har spelat 10k händer på partys 2/4 SH nu. Och jag ligger 0.35BB/100 back. Många spelar ju som bekant sanslöst dåligt på denna nivå, men jag verkar inkapabel att vinna i alla fall. Jag trodde först att det bara var otur, och att jag egentligen har en förväntad vinst. Men eftersom jag inte ser nån ljusning så börjar jag mistänka att jag spelar dåligt... eller i alla fall högst medelmåttigt. Alltså måste jag analysera mitt spel och som en del i det tänkte jag posta lite händer här. Sist jag postade flera händer i samma tråd fick jag bannor av QoS, så det får bli en tråd för varje. Först ut får bli ett spel som jag gör ganska ofta trots jag tror att det är dåligt. FI är loose/passive och spelar 70% av alla händer. Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) converter Preflop: Hero is MP with Th, Tc. CO posts a blind of $2. 1 fold, Hero raises, 1 fold, Button calls, 2 folds. Flop: (6.50 SB) 5c, Ad, 2h (2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (4.25 BB) Kd (2 players) Hero bets, Button calls. River: (6.25 BB) 2s (2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Final Pot: 8.25 BB Det jag tror är alltså att jag bör beta river. Om jag checkar så tillåter jag honom att ta gratis showdown med sina tveksammaste händer, och att värdebeta sina legitima händer. Right? Känns självklart nu när jag tänker på det. Citera
Recommended Posts