aglo Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Blame Bush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 jag vill också börja handla med konst.. låter ganska tufft Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pluntzky Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Konst är ju i princip helt värdelös investering, då investerar jag hellre i framfab innan bubblan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Konst är ju i princip helt värdelös investering, då investerar jag hellre i framfab innan bubblan Ähh, tänk vilken glädje man kan ha av sina investeringsobjekt... Iofs kan man ju alltid använda sitt guld som bling-bling medan man väntar på att priserna stiger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loser Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Hehe pratade med en treausurykille (för er som inte vet vad det är så är det en som jobbar mot ränte/valuta- marknaden) idag som enbart ligger investerad i guld. Han tror nämligen att dollarn kommer krascha totalt inom en inte allför avlägsen framtid (vilket för honom kan vara mindre än 20 år men kan också vara 40 år). Han tror att guldet kommer att kunna handlas upp från dagens 722 (USD/troy oz) till runt 10.000 (USD/troy oz). Domedagsprofetior tycker jag men man kanske borde köpa lite guldmynt och lägga i bankfack för att vara lite halvsafe Om han räknar med att dollarn blir när nog värdelös så kan naturligtvis priset i dollar mångdubblas. Annars är det osannolikt. Jag tror att dollarn måste ner 20-30% till. Då gissar jag att de kan få balans i ekonomin. Svenska kronan föll väl ca 30% 92-93 och vi fick en enorm industriboom här som forfarande håller i sig. Den som lever får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
krizz Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Vad ska man göra i dagens läge om man har stora dollarbelopp på neteller? Vänta och hoppas att det vänder eller casha ut och se när dollarn rasar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 hur köper man guld? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agorali2 Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 snabb fråga, varför envisas folk med dollarn? beror det på att prima, party o pokerstars har dollar eller? varför vägrar folk gå över till euro=? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 snabb fråga, varför envisas folk med dollarn? beror det på att prima, party o pokerstars har dollar eller? Ja, och många många fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kurt Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Vilken icke-dollar-site är störst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrLiffa Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Vilken icke-dollar-site är störst? B2B? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 hur köper man guld? http://www.guldcentralen.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Inte guldcentralen ffs... Vilken jeppe som helst ser ju att man tappar +10-15% rakt av innan man ens har det i handen. Leta upp någon fond, värdepapper (för guld dvs) etc istället där är marginalerna mindre... råvarufond etc kan annars också vara alternativ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snetreff Postad 20 Maj , 2006 Rapport Share Postad 20 Maj , 2006 Jag har ca 90 000 kr på ett bankkonto med 0.35 % ränta. Vad är den bästa säkra placeringen jag kan göra för att öka avkastningen på pengarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RödGrönBlå Postad 20 Maj , 2006 Rapport Share Postad 20 Maj , 2006 Jag har ca 90 000 kr på ett bankkonto med 0.35 % ränta. Vad är den bästa säkra placeringen jag kan göra för att öka avkastningen på pengarna? Ta ut pengarna och göm dem under madrassen eller ha kvar dem på ett konto med bra ränta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 20 Maj , 2006 Rapport Share Postad 20 Maj , 2006 Jag har ca 90 000 kr på ett bankkonto med 0.35 % ränta. Vad är den bästa säkra placeringen jag kan göra för att öka avkastningen på pengarna? Säker placering: Obligation. Bästa säkra placeringen: Tveksamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
star1 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 hmm dollarn forsätter och rasar..vad ska man göra? Vänta och svära varje gång den går ner eller hoppas på en vändning? Är det någon här som har några färska nyheter hur framtiden för dollarn ser ut just idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Är det någon här som har några färska nyheter hur framtiden för dollarn ser ut just idag? Jag vet precis hur dollarn kommer att röra sig i framtiden. Tyvärr kan jag inte delge dig den informationen, ty då kan inte jag bli lika rik som Bill Gates. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rockefeller Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 folk säger att den kan fortsätta en bit under 7, och det tror jag den kommer göra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 folk säger att den kan fortsätta en bit under 7, och det tror jag den kommer göra skönt att höra din åsikt i frågan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preen Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Vilken icke-dollar-site är störst? crypto tror jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rockefeller Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 folk säger att den kan fortsätta en bit under 7, och det tror jag den kommer göra skönt att höra din åsikt i frågan desamma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 hur köper man guld? Guldfynd på stan har en del nä, fan nu får dållarn skärpa sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Il_Mostro Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 folk säger att den kan fortsätta en bit under 7, och det tror jag den kommer göra skönt att höra din åsikt i frågan Med tanke på att amrisarna verkar ställa in sig på att låta dollarn tappa i värde som vägen ut ur deras enorma handelsunderskott så är det väl troligt att den kommer göra just det. Om den sen kommer tappa mot euron eller bara mot yuanen är nåt man kan kontemplera om man är lagd åt det hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 30 Maj , 2006 Rapport Share Postad 30 Maj , 2006 JAH! Då är vi under 7 snart, helt underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts