Gå till innehåll

Dollarn kommer rasa/krascha med start 2006-03-20


Recommended Posts

annars så även om dollarn går ner till 7.23 så är väl inte det någon kris? den var väl i det för något år sedan å då brydde sig ingen, det är ju fler faktorer som påvärkar kursen också.

 

Tänk dig om du har $100 000 och dollarn går ner från 7.9 till 7.2 då förlorar du 70 000kr så alting är relativt, nu var väl detta i värsta laget men nog påverkar det alltid dom med stort kapital. Om vi säger att man istället "bara" har $10 000 så förlorar man ju istället "bara" 7000kr så nog finns det väl roligare saker att göra för dom pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

annars så även om dollarn går ner till 7.23 så är väl inte det någon kris? den var väl i det för något år sedan å då brydde sig ingen, det är ju fler faktorer som påvärkar kursen också.

 

Tänk dig om du har $100 000 och dollarn går ner från 7.9 till 7.2 då förlorar du 70 000kr så alting är relativt, nu var väl detta i värsta laget men nog påverkar det alltid dom med stort kapital. Om vi säger att man istället "bara" har $10 000 så förlorar man ju istället "bara" 7000kr så nog finns det väl roligare saker att göra för dom pengarna...

 

Japp. Du kan köpa foliehattar för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars så även om dollarn går ner till 7.23 så är väl inte det någon kris? den var väl i det för något år sedan å då brydde sig ingen, det är ju fler faktorer som påvärkar kursen också.

 

Tänk dig om du har $100 000 och dollarn går ner från 7.9 till 7.2 då förlorar du 70 000kr så alting är relativt,

 

Det är just därför man använder enheten procent. Tänk dig att du har $ 100 000 000 000 och dollarn går ner till från 7.91 till 7.90. Då har förlorat nästan åtta millar i svenska pengar. Snacka om dollarKRASCH! Eller inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes,

 

Imponerande. Kan du berätta mer om vart du spelar och vilken nivå? Hur länge har du spelat? Vem är du?

 

Hej Champion,

 

Vill helst inte ange mitt namn här, dels pga av skatte problem:). Jag är väldigt okänd i stockholms pokervärld. Spelar bara online, sometimes live men väldigt sällan.

 

Har spelat poker i drygt 3 år, spelar på högsta borden på prima ibland samt några andra sajter.

 

Spelade först enbart cashgames men övergick sedan till turneringar där jag kom 2:a i pokerstars 1 mk gu. Halva br:n kom däreifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är egentligen problemet. Ingen har väl hela rullen online ändå, eller?

 

Jag har hela rullen online. I dollar.

 

Finns dock flera som avfärdar att den iranska oljebörsen kommer att sänka dollarn. Tex:

 

http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HC10Ak01.html

 

Får man fråga varför? Så stora swings får man ju inte... dessutom finns det ju en överhängande risk för bedrägerier etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst

 

Dollarn kan ga ner, eller det ar ganska troligt om Kineserna saljer de dollar de placerat i USA.

 

Men det kommer inte ske over natten, och mycket kan handa, USA kasnke far ordning pa sitt handelsunderskott.

 

Sa bara ta det lugnt. Kom ihag att kronan ar ju lite av en skitvaluta som behandlas litre hur som helst pa marknaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är dollarn viktig just nu eftersom jag har en br på över 500k dollar. Hoppas den håller sig stabil.

 

I en annan tråd berättade du att du spelade high stakes. I den här tråden berättar du att du har en BR på 500k. Skit kul om det stämmer, men gör det ingen vana att smyga in det i var och varannan tråd bara, blir så fånigt då :/

 

För det andra så kanske det inte är jätte smart att ha 500k i $ om du påverkas så mycket av valutavarians. Om du bor i Vegas och har $500k BR så påverkas du inte i närheten på samma sätt, så jag gjorde antagandet att du bor i Sverige.

 

Men som sagt, keep up the good work om det du påstår är sant! Alltid kul med svenskar som lyckas! :) Men berätta det inte vid varje tillfälle du får bara!

 

Ha det! :)

 

EDIT: Lät jätte bitchigt det där, men inte alls så jag menar gurkan! Måste sova nu dock, så hinner inte riktigt ändra det. Men aja du vet vad jag menar, men ta inte illa upp på nåt sätt, för inte så jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är dollarn viktig just nu eftersom jag har en br på över 500k dollar. Hoppas den håller sig stabil.

 

I en annan tråd berättade du att du spelade high stakes. I den här tråden berättar du att du har en BR på 500k. Skit kul om det stämmer, men gör det ingen vana att smyga in det i var och varannan tråd bara, blir så fånigt då :/

.

.

.

Alltid kul med svenskar som lyckas! :) Men berätta det inte vid varje tillfälle du får bara!

 

Ha det! :)

 

 

För smyger du in det lite då och då, och berättar om det mer än en gång så vaknar Mr Mikey-Jantelag i en hast upp ur sin koma och skriker ut sina 10 budord till dig:

 

Du skall inte tro att du är något.

 

Du skall inte tro att du är lika god som vi.

 

Du skall inte tro att du är klokare än vi.

 

Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.

 

Du skall inte tro att du vet mera än vi.

 

Du skall inte tro att du är förmer än vi.

 

Du skall inte tro att du duger till något.

 

Du skall inte skratta åt oss.

 

Du skall inte tro att några bryr sig om dig.

 

Du skall inte tro att du kan lära oss något.

 

 

Bra jobbat Mikey, du har alltså sökt upp Gurkansvenne123 tidigare inlägg och funnit att han mer än en gång har antytt att han lyckas väl med sin poker Och nu anser du att han är fånig för att han skriver hur stor rulle han har. Undrar vem som är fånig.

 

Anser själv att forumet blir mer intressant om personer som lyckas vågar presentera sina resultat, ser det som mycket inspirerande.

 

Föresten jag ligger $40k plus. Jävlar nu komer janteligan, bäst att dra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp Champion jag är nog känd som den elake och avundsjuke här på forumet!!

 

För övrigt blir det bara fånigt att hela tiden hänvisa till jantelagen så fort någon anser att det smidigaste är att inte smygskryta.

 

Jag råkade vara inne i ett inklägg tidigare och såg gurkans svar där, och läste sen den här tråden med (vad det verkar) mer smygskryt. Det enda jag sa att det blir fånigt om han skulle fortsätta med det..

 

Jag är fasen aldrig bitchig på¨forumet, och nu säger jag en åsikt som råkade handla om något som man KAN förknippa med avundjuka, och direkt hänvisas det till jantelagen. Tycker bara det är larvigt, that's all!

 

Men whatever jingles your bell ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA kasnke far ordning pa sitt handelsunderskott.

 

HAHHAHAHAHAHa... jo och det finns små gröna gubbar på mars...

 

Har du varit där och kollat då, näe just det :P

 

:heart::heart:

 

Jag befinner mig i USA just nu..

 

Vill ni ha skäl till varför detfinns en chans att det minskar?? Lyssna noga nu pojkar så får ni lära er något.

 

USA exporterar mycket service och servicemarknaden är en oerhört växande marknad, växer mycket snabbare än "billiga tröjor från kina" - marknaden. Med tiden kommer Asien behöva denna kunskap, och den importeras från t.ex. Kina som blir rikare.

 

Kinas valuta är undervärderad. De har valt att låsa den mot dollarn för att få en fördel i handeln, deta kommer inte pågå för evigt då USA pressar Kina hårt på den punkten.

 

Även valutor hos USA-exporterande länder som styrs av tillgång / efterfrågan kommer förmodligen öka i värde i förhållande till dollarn eftersom de köper sin egen valuta för alla dollar de får in.

 

Oljan utgör en stor del av underskottet. Med åren kommer oljebehovet minska då, faktiskt, det blir allt populärare att köpa bilar som har låg bränsleförbrukning. Jag vet att dte låter konstigt, men det är sant. Till och med republikanerna vill satsa mer på andra bränslen.

 

Jag säger inte att underskottet kommer försvinna men det finns helt klart en chans att det i framtiden kommer blir FÖRHÅLLANDEVIS mindre.

 

Kom ihåg till nästa gång ni skriver hahahahahahaha eller om gröna gubba på Mars, att det kasnke bara är ni som är värdelösa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...