VikingSW Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 En rätt rolig hand och jag var bara tvungen att ta med resultatet. Fi ar LAG. Spelar jag som en fisk i den här handen eller är det ok att köra på som jag gjorde på turn och river? Paradise Poker 3/6 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with 9:diamond:, 8:club:. UTG calls, MP calls, 1 fold, Hero completes, BB raises, UTG calls, MP calls, Hero calls. Har haft skönt flyt under kvällen och självförtroendet ligger på topp limpar med med två openlimpare Flop: (8 SB) T:diamond:, 7:club:, 4:spade: (4 players) Hero checks, BB bets, UTG calls, MP calls, Hero raises, BB calls, UTG folds, MP calls. Öppet dolt stegdrag så jag kör en check-raise Turn: (7.50 BB) T:spade: (3 players) Hero bets, BB folds, MP calls. Hmm en till tia, bra bluff läge med tanke på min C/R på floppen och jag har trots allt ett bra drag River: (9.50 BB) T:heart: (2 players) Hero bets, MP calls. Missar draget, vad ska jag göra enda chansen att vinna potten är att betta ut. Neeeej bluffen gick inte hem. Torsk...............? Final Pot: 11.50 BB Results in white below: Hero has 9d 8c (three of a kind, tens). MP has 5c 8s (three of a kind, tens). Outcome: Hero wins 11.50 BB. Citera
omduvoresomjag Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Personligen är jag lite kluven till att raisa dragen ur sämst position då manöverutrymmet vid miss är så litet. Är turn blank är det i princip omöjligt att få köpa rivern gratis genom flophöjningen. Tidigare hade jag nog spelat precis som du, men numer känner jag mig inte alls bekväm i dessa situationer. Skulle vara kul att höra kommentarer från er andra, Hjort, Jessica, Morberg, Gyre etc. hur ni spelar liknande händer då ni inte har position?! Citera
kfluffie Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 1) Inga resultat. Klipp alltid bort resultatsdelen av din post och berätta heller inte om utgången av handen förren diskussionen haft sin gång. Orsaken till det är tvåfaldig, dels är det väldigt svårt att inte låta sitt tänkande färgas av utgången om man känner till den och dels är det för att undvika poster om fyrtal vs fyrtal, bad beats och annat trist. Notera att all information som följer det sista viktiga beslutet ska bort. Exempelvis turn- och riverkort när man blir all-in på floppen. Citera
VikingSW Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 1) Inga resultat. Klipp alltid bort resultatsdelen av din post och berätta heller inte om utgången av handen förren diskussionen haft sin gång. Orsaken till det är tvåfaldig, dels är det väldigt svårt att inte låta sitt tänkande färgas av utgången om man känner till den och dels är det för att undvika poster om fyrtal vs fyrtal, bad beats och annat trist. Notera att all information som följer det sista viktiga beslutet ska bort. Exempelvis turn- och riverkort när man blir all-in på floppen. Jag vet reglerna för handanalys, men kände att jag både ville ha kommentarer på mitt spel samt att jag tyckte resultatet var rätt kul. Så jag dividerade mellan Resultatdelen och Handanalysdelen. Det blev Handanalysdelen. Citera
Gyre Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Du vet om att BB är en LAG och om han har spelat ens något likt denna handen tidigare bör du veta att du har dålig fold equity mot honom. Gillar därför inte din CR på floppen då BB kan stänga ute UTG och MP om han 3-bettar och det vill vi verkligen inte samt att du inte får han att folda så ofta. Om du vet att han inte 3-bettar så finns det visserligen lite värde i din CR då du trappar alla för 2 bets vilket är bra med ditt drag här. Gillar inte ditt turnbett eftersom din fold equtiy med LAGen + ytterligare en spelare i potten antagligen är väldligt liten. Inte så kul att bli höjd här heller. Riverbluffen får du typ alltid syn på. EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? Citera
heybike Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? BB la sin hand på Turn. Citera
Plala Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? BB la sin hand på Turn. Citera
kfluffie Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? BB la sin hand på Turn. Turn: (7.50 BB) Tsymbol spade (3 players) Hero bets, BB folds, MP calls. MVH //KF Citera
nekaren Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? BB la sin hand på Turn. BB la sin hand på Turn Citera
VikingSW Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Gillar därför inte din CR på floppen då BB kan stänga ute UTG och MP om han 3-bettar och det vill vi verkligen inte samt att du inte får han att folda så ofta. Om du vet att han inte 3-bettar så finns det visserligen lite värde i din CR då du trappar alla för 2 bets vilket är bra med ditt drag här. CR är för värde då det är fyra spelare med i potten. Att BB ska följa upp med en 3-bett efter en CR är rätt liten chans. Jag har nästan aldrig sett det spelet på de här nivåerna. Dessutom är det rätt garanterat att MP och UTG kommer calla CR på floppen. Riverbluffen får du typ alltid syn på. Eftersom jag garanterat (trodde jag) har förlorat handen vid SD så måste jag vinna en hand av tio för att min bet ska vara EV+. Så om jag bettar tio gånger och vinner en så går jag +, med tankte på pottens storlek. Om jag checkar tio gånger så borde jag förlora alla gånger (om man inte spelar mot mister big Fish) Personligen tycker jag mitt preflop, flopp och river spel är ok med avseende på hur handen utföll. Turn spelet är rätt tveksamt och jag håller med Gyres kommentarer nedan. Gillar inte ditt turnbett eftersom din fold equtiy med LAGen + ytterligare en spelare i potten antagligen är väldligt liten. Inte så kul att bli höjd här heller. Citera
Plala Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? BB la sin hand på Turn. Turn: (7.50 BB) Tsymbol spade (3 players) Hero bets, BB folds, MP calls. MVH //KF Jo, jag ser att han lägger på turn men jag förstår inte vad det har med Gyres kommentar angående preflophöjningen att göra? Citera
heybike Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 EDIT: Gillar skarpt BB höjning pre, vem skulle sätta han på stegen om floppen komer 976? BB la sin hand på Turn. Turn: (7.50 BB) Tsymbol spade (3 players) Hero bets, BB folds, MP calls. MVH //KF Jo, jag ser att han lägger på turn men jag förstår inte vad det har med Gyres kommentar angående preflophöjningen att göra? För att det inte var BB som hade 85 på hand. Gyre förväxlade BB med MP. Citera
Gyre Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Gillar därför inte din CR på floppen då BB kan stänga ute UTG och MP om han 3-bettar och det vill vi verkligen inte samt att du inte får han att folda så ofta. Om du vet att han inte 3-bettar så finns det visserligen lite värde i din CR då du trappar alla för 2 bets vilket är bra med ditt drag här. CR är för värde då det är fyra spelare med i potten. Att BB ska följa upp med en 3-bett efter en CR är rätt liten chans. Jag har nästan aldrig sett det spelet på de här nivåerna. Dessutom är det rätt garanterat att MP och UTG kommer calla CR på floppen. Jag skrev att om du var hyffsat säker på att det inte skulle bli 3-bettat fans det värde i din CR, så där är vi överrens. Hade jag trott att BB skulle fortsätta betta även på turn med de flästa händer han kan tänkas ha hade jag bara synat floppen och hoppats träffa på turn då du sitter perfekt för att trappa hela bordet för 2 bets. Riverbluffen får du typ alltid syn på. Eftersom jag garanterat (trodde jag) har förlorat handen vid SD så måste jag vinna en hand av tio för att min bet ska vara EV+. Så om jag bettar tio gånger och vinner en så går jag +, med tankte på pottens storlek. Om jag checkar tio gånger så borde jag förlora alla gånger (om man inte spelar mot mister big Fish) Nu har jag visserligen noll koll på hur spelet är på paradise men på party får du syn av i princip alla händer MP kan ha här. Chansen att du har en tia är minimal och det vet han, så han synar med alla par och typ alla ess här och kanske rent av några starka kungar, uppenbarligen synar han även med 8-hög men det kan vi knappast anta. Vad kan han ha för händer som leder/splittar som han lägger? 98 är möjligt att han har, men det är enda handen jag kan komma på som han spelar på detta viset om han inte är skitdålig och är kvar med konstiga överkort. Citera
Recommended Posts