Gå till innehåll

NLT - Tuff syn med AA, är den rätt?


Recommended Posts

Spelar på ett hyfsat löst bord och min read på wolfheart är att han är en hyfsad spelare som är relativt aggressiv.

 

#Game No : 3693511695

***** Hand History for Game 3693511695 *****

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 08, 09:40:08 ET 2006

Table Holmesglen (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: LoverOfSC ( $7.63 )

Seat 2: RapidEye75 ( $9.75 )

Seat 4: wolfheart_en ( $64.34 )

Seat 5: grotesk111 ( $29.30 )

Seat 6: Iucky_luke ( $19.42 )

Seat 3: Gregor_Samsa ( $36.99 )

RapidEye75 posts small blind [$0.10].

Gregor_Samsa posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to grotesk111 [ Ah As ]

wolfheart_en calls [$0.25].

grotesk111 raises [$0.96].

Iucky_luke folds.

LoverOfSC folds.

RapidEye75 folds.

Gregor_Samsa folds.

wolfheart_en calls [$0.71].

** Dealing Flop ** [ 2s, 6h, Kh ]

wolfheart_en bets [$1].

grotesk111 raises [$3].

wolfheart_en calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 4h ]

wolfheart_en checks.

grotesk111 bets [$3].

wolfheart_en is all-In [$60.38]

 

Vilket spel är korrekt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om jag jag betta för lite på turn nu i efterhand.

 

jag synade iallafall och han visade upp Q2i hjärter. tur för mig så kom en till hjärter på river och potten var min. :)

 

Kolla :D Fast du var slagen hade du ju outs. Fattar inte hur det kan vara en given fold som vissa säger. Kan lova att om dom hade suttit i din situation så hade dom synat med. Vissa är lite för mycket "- jag kan visst lägga AA, titta så duktigt jag hade varit"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Fast du var slagen hade du ju outs. Fattar inte hur det kan vara en given fold som vissa säger. Kan lova att om dom hade suttit i din situation så hade dom synat med. Vissa är lite för mycket "- jag kan visst lägga AA, titta så duktigt jag hade varit"

 

jo precis. Det hade vart väldigt svårt att lägga sig där. man har ju varit med ett par gånger om att folk har visat upp totalbluff när man lägger sig i liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men han förlorar 3 sådana potter för varje han vinner... :roll:

 

Hur mycket fanns i potten och hur mycket behövde han syna?

Hade han bra odds?

 

Amen tjena.. Hur ska du kunna sätta Fi på färg där till 100 % Finns ett antal andra händer som hade kunnat göra ett sånt move.. Kx Q h tex mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer preflopp (fast till $5 är väl att ta i...).

 

Höj mer på floppen för att stänga ute drag.

 

Turn är ett scarecard, checka bakom för att dra ut honom om han slöspelar. Extremt svårt att få syn av något annat än en bättre hand om du betar här. Blir du checkraisad så skriker det fiskfärg/triss lång väg och är bara att folda, och då har du inte odds för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men han förlorar 3 sådana potter för varje han vinner... :roll:

 

Hur mycket fanns i potten och hur mycket behövde han syna?

Hade han bra odds?

 

Amen tjena.. Hur ska du kunna sätta Fi på färg där till 100 % Finns ett antal andra händer som hade kunnat göra ett sånt move.. Kx Q h tex mfl.

 

Det är microlimit, troligaste handen är här triss/färg/tvåpar. Det fina är att om killen ifråga visar sig vara en bluffgubbe så tar du hans pengar förr eller senare ändå.

 

D.v.s.:

- Fold + löspassiv fisk med färg/triss = Korrekt

- Fold + bluffgubbe = du tar hans stack förr eller senare ändå

Det är win-win att lägga här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår mig inte på folk som floppar exempelvis flush och går all-in direkt. hur tror de att de skall få betalt??? speciellt om de är uppe mot nån med hyffsat stor stack som troligtvis kan spela ganska ok. Tycker att det är ett givet tillfälle att slowspela från hans sida. Hade jag varit honom så hade jag försökt representera en kung och hoppats att du hade haft AA och följt med, och sedan visat flushen.

 

Risken är ju att det komemr fler hjärter i och för sig, men då kan han ju lägga sig. Med slowplay menar jag inte att endast sitta och checka och sedan smälla in allt på rivern eftersom man inte lär få bra betalt då heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta inte så mjäkigt på turn.. Minst det dubbla. Du ber om att bli överkörd. Här hade jag kunnat syna mot en aggressiv lirare. Om du är slagen så har du lite hjärter som kan hjälpa dig på rivern. syyyyn..

 

Men hallå...Ska han slänga in 300BB mot en extremt trolig färg/set bara för att han har AA? Visst, det är konstigt spel att gå all in med en färg här, men vänd på det - vilka händer sämre än AA ska han göra så med? Att säga att QhX(K) är väldigt trolig här är önsketänkande. Vem är så dum att han slänger in ett extremt överbet med en okej made hand + okej drag, på turn dessutom!?

För övrigt lär det finnas betydligt fler möjliga färger än KQh. Och med tanke på överbeten måste han inte sätta honom på bättre än AA med 100% säkerhet. Det räcker med att han är slagen lite mer än 50% av gångerna (vilket han garanterat är) för att en fold ska vara korrekt.

 

Fold alla dar i veckan.

 

EDIT: Såg fel på stack sizes, trodde av någon anledning att Hero täckte FI. Då blir det genast mer intressant och kan möjligen göra det till en syn. Bettar du mer pre/flop/turn undviker du dock det här problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat. Mina erfarenheter från microlimit är enligt följande:

1) Folk ställer in när de börjar fatta att det kan vara farliga drag ute. "Ånej, tre hjärter, min Kx börjar bli svag. Bäst jag ställer."

2) Folk ställer när de fått sig ett drag och kollat för mycket på poker på tv.

3) Folk ställer när de träffar nåt hyggligt. I så fall får du klonka färgen :)

 

Allt beror litegrann på hur killen har uppfört sig tidigare och hur sugen din bankrulle är på att ta svängar. Du sitter ju inte med fullt inköp varför en syn inte svider på samma sätt som en syn med fullt inköp hade gjort. Men så är jag ju ett synmongo ibland.

 

Tillägg: Om han var rätt agressiv är det väl inte osannolikt att han hade pre-flopbetat med ett lågt pp från cut-off, varför en triss inte känns supertrolig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...