Wharic Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Lägger den här handen i resultattråden då jag tror den passar bäst där. Fi är din sedvanliga Loose-Passive motståndare. Jag har en ganska tight aggro image som tom vissa påpekat vid bordet tidigare. Turnkortet får mig att slå av helt och hoppas kunna checka ner handen. Kanske borde ha kastat in ett infobet där. På rivern ser jag helt enkelt inte nån möjlig hand jag slår förrutom K6 eller KT om han tror sig ha trepar Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx UTG+1 ($25.50) MP1 ($35.75) MP2 ($27.90) MP3 ($26.78) Hero ($37.08) Button ($24.01) Villain ($28.80) BB ($27.05) UTG ($17.22) Preflop: Hero is CO with A:spade:, K:spade:. Villain posts a blind of $0.10. 2 folds, MP1 calls $0.25, 2 folds, Hero raises to $1.5, 1 fold, Villain (poster) calls $1.40, BB calls $1.25, MP1 calls $1.25. Flop: ($6) K:diamond:, T:diamond:, J:heart: (4 players) Villain bets $1, BB calls $1, MP1 calls $1, Hero raises to $10, Villain calls $9, BB folds, MP1 folds. Turn: ($28) J:diamond: (2 players) Villain checks, Hero checks. River: ($28) 6:club: (2 players) Villain calls $17.30 (All-In), Hero folds. Final Pot: $45.30 Citera
pcw Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Tja, med färg, triss, set, kåk och stege på brädan är det ganska bra förutsättningar att folda med enbart TPTK. Citera
Fido Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Japp. Bra fold skulle jag säga. Visst är det gyllene läge att bluffa bort dig... men dom gångerna man blir bluffad får man svälja det. Finns så mycket som slår dig att det bara är att acceptera förlusten och gå vidare. Du kan ju ställa frågan: Vad skulle han syna med på flop som han har missat till river? Enda svaret (som jag kan se, typ) är en Q. Sämre K, visst. Men färg eller en J ligger nära till hands. Eller varför inte Q9s i klöver? Citera
Recommended Posts