Gå till innehåll

Tjäna 50 dollar om dagen på $0.5/1 FL?


norrman82

Recommended Posts

Hej!

 

Jag vet att man inte skall ha korta mål och dyl. Så det här gäller inte det. Du kan se frågan ur ett lägre perspektiv om du så vill.

 

MEN

 

Är det orealistiskt tänkande att kunna dra in 50-100 dollar om dagen på .5/1 FL i prima nätverket?

 

Har en rulle på ca 1300 dollar. Och mttar oftast 3-5 bord på .25/.50 nu.

 

Där brukar det bli ca 10-30 dollar om dagen nu över 53800 händer.

 

Spelar ca 1-2000 händer om dagen, av dessa bir väl ca 5-800 rakade händer.

 

VPIP ligger runt 20-23 ( Kör nåot lösare PF för att tighta på flop om jag ite träffar eller får bra drag ).

WSD ligger på 57.6% och went to showdown ca 42%.

 

Funderade på att spela mot rake back nämligen.. Om jag rakar ca 30000 händer i månaden så borde det bli ca 200 dollar i rake back. Och spelar man på siter med leaderboard bör jag få in 200 dollar från det. Dvs 400 dollar varje månad från aeback + leaderbord...

 

För att då tjäna 1000 dollar i månaden ( så jag slipper jobba extra då jag pluggar ) behver jag altså dra in 20 dollar om dagen på .5/1 för att vara nöjd.

 

Men vill gärna öka på rullen till ca 3000 för att kunna spela 1/2 alt 2/4 ( Vill ha extra rulle ist för bara 300BB för att kunna spela mitt spel optimalt ). Därfr skulle jag vilja dra in minst 50 dollar om dagen. det skulle innbära att rullen skulle äxa med 900 dollar per månad.. Och.. jag skulle ha extra marginal för downswings ( om man ser till att jag är jd med 20 dollar per dag ).

 

Vore trevligt med ett seriöst svar från seriösa FL grindare eftersom detta är en seriös fråga gällande FL och inte NL.

 

Mvh

 

E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Om man antar att du spelar ditt maximala antal händer (2000) per dag så brukar de mer inbitna rävarna säga att man kan som duktig spelare räkna med en vinst runt 2BB (i ditt fall 2 dollar) per hundra händer, vilket i ditt fall motsvarar ca 40 dollar i vinst (2000/100*2). Om man tittar på din tidigare vinst på 10-30 dollar, snitt alltså 20 dollar per dag vid halva limiten så måste man säga att det kan vara fullt möjligt med en vinst på 40 dollar per dag (förutsatt att du krossar borden på samma sätt som du nu gör på 0.25-0.5). Mer än så skall du nog inte räkna med, Vissa dagar vinner man ju som sagt rejält mycket mer än så, men man har i regel förlustdagar också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lyckas halla 2BB/100 hander sa maste du spela 2,500 - 5,000 hander for att vinna 50 - 100 USD per dag på 0.5 / 1

 

For att göra uträkningen enkel säger vi att du hinner spela 100 händer på ett bord på en timma och för att behålla 2BB/100 kan du inte spela mer än tre bord vilket innebär 300 händer i timmen.

 

5,000 / 300 = 16,7 timmar per dag

2,500 / 300 = 8,3 timmar per dag

 

Om du är en bra pokerspelare och kan hålla 2BB/händer spelandes tre bord samtidigt och gillar att spela poker mellan 8 och 16 timmar per dag så bör det vara möjligt.

 

Förmodligen kommer du bli utbränd inom kort om du försöker dig på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är orealistiskt i tankesättet (vilket man lär sig den hårda vägen). Är att det inte går att tänka "om dagen". 2000 händer om dagen är inte tillräckligt mycket för att man ska gå säker. Rimmligare är att sätt upp mål för varje månad och vara beredd på att det kommer stå still en hel månad ibland.

 

Sen tror jag 50-100$ är för mycket i snitt. 75$ på 1500 händer blir 5BB/100 på 0.5/1. Men om du räkna med rb och annat så att det räcker med 20-30 i snitt som du skriver så kan det funka fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att ge något svar när du nämner ett spann på 1-2000 händer. Klart det går att snitta 20 dollar om dagen på spelet på den nivån om du kör närmare 2 000 händer. Med 1 000 händer så är du ganska duktig om du klarar det. Har du prövat SH? Hur som helst. Klarar du över 1bb/100 första månaden på 0,5-1. Pröva i så fall att gå upp till 1/2 istället för att pina 2 000 händer om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vill gärna öka på rullen till ca 3000 för att kunna spela 1/2 alt 2/4 ( Vill ha extra rulle ist för bara 300BB för att kunna spela mitt spel optimalt ).

 

Om du klarar dig på 300BB, varför har du 1300BB på nivån du spelar nu?

 

Känns som du kan gå upp i nivå utan problem om du har slagit 0.25/.50 över 53800. Varför i hela världen spela så många händer på den nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt BB / 100 på .25/.50 på 50K+ händer är : 2.35

 

Anledningen till att jag har en så stor BB är att jag har kapital på 3 olika nätverk. Varierar då spelarantalet varierar vid olika tidpunkter på dagarna.

 

Sedan behöver jag mer kapital på pacific tex eftersom de svängningarna jag genomgår är mycket högre där än på prima.

 

Och jag spelar bättre då jag inte bhöver tänka på pengar. Med 600 dollar då jag startade .25/.50 känner jag mig trygg. Och nu anser jag att jag känner mig trygg på .5/1 med 1300.

 

Kommer flytta upp till 1/2 senare.. Ett steg i taget!

 

Vad gäller mtt. Enligt pokertracker tjänar jag maximalt på 4 bord. Spelar jag 5 sänks nivån, samma gäller 3 bord.

 

1-2 bord spelar jag aldrig nu för tiden om det inte är NL. Skulle jag spela 2/4 med 1300 rullen skulle jag nog spela bara 1 bord. men som sagt. Spelar hellre 4-5 bord på lgre nivå.

 

Räkna med 2000 händer / dag. Det är 7 Timmars spel. 60 händer per timmex5 = 300.

 

Så jag tror att 20 dollar per dag borde vara HELT rimligt väl? det är trots allt bara 1BB/100 om man räknar på 2000 händer.

 

And no never tried SH for any longer period. Just FR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte med på hur du menar med rullen? Du behöver inte ha en separat rulle för varje sajt du spelar på, och om du tvunget vill det så smäll in hela rullen på samma sajt så kan du gå upp redan nu.

 

 

Rent matematiskt är ditt mål realistiskt, rent praktiskt är en helt annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du verkar ju ha lite koll och förmodligen vet du redan det här. Men jag går lite OT i alla fall.

Om du supergrindar sådär så har du ju helt andra möjligheter att plocka långa bonusar på 0,5-1 nivå som ger bra mycket mer än rb'n. (Typ 3x).

 

Då är du ju på nästa nivå inom en månad även med dina BR-krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det orealistiskt tänkande att kunna dra in 50-100 dollar om dagen på .5/1 FL i prima nätverket?

Som ett vanligt resultat nej, i snitt ja.

 

Har en rulle på ca 1300 dollar. Och mttar oftast 3-5 bord på .25/.50 nu.

Spela högre.

 

Funderade på att spela mot rake back nämligen.. Om jag rakar ca 30000 händer i månaden så borde det bli ca 200 dollar i rake back. Och spelar man på siter med leaderboard bör jag få in 200 dollar från det. Dvs 400 dollar varje månad från aeback + leaderbord...

Har en vag känsla att du kanske får bättre resultat på bonushor när du lirar lågt, men om du spelar så här mycket är det klart du ska ha ersättning för det.

 

För att då tjäna 1000 dollar i månaden ( så jag slipper jobba extra då jag pluggar ) behver jag altså dra in 20 dollar om dagen på .5/1 för att vara nöjd.

Det är bra mycket mer realistiskt.

 

Men vill gärna öka på rullen till ca 3000 för att kunna spela 1/2 alt 2/4

Är pokern din enda inkomst eller varför håller du så hårt i slantarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller bonushoreriet måste jag också tillägga att det för mig spelar stor roll om jag tycker om pokernätverket eller inte.

 

Dvs, mina vinster påverkas.

 

Jag bara älskar primas rena design vad gäller mini borden. Och inget annat nätverk har denna rena design.

 

Designen gör att man enkelt kan mtta.

 

Förlorar ibland bara för att jag vill ifrån siten jag horar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du håller det du säger så får du ju 1000 euro i vip cashback på b2b och minst 500 euro på bonushorande.

 

Så 10 000kr mer på en månad när du har sån liten rulle borde ju göra någon skillnad, detta endast när du väljer nätverk.

 

Sen om du anser att du spelar sämre på b2b så att du förlorar mer än 10k på 0.5/1 så kanske du ska stanna kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte så många fler bonusar at göra vad jag vet:)

 

Har redan två konton på prima:)

 

Så när dem e slut... Är vad jag vet rakeback det näst bästa

 

Det finns oändligt med bonusar. Alla är dock inte lika bra. Jag spelar bara NL så jag är inte säker på vilka som går att cleara med limit. Men du borde ju kunna dra in runt $500 per månad iaf. Jag drar själv in mellan $500 och $1000 per månad i bonusar. Spelar inte i närheten så mycket som dig dock lite högre.

 

Dock så blir det tuffare efter ett tag när man tagit dom flesta bra signup-bonusarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att man inte skall ha korta mål och dyl. Så det här gäller inte det. Du kan se frågan ur ett lägre perspektiv om du så vill.

 

MEN

 

Är det orealistiskt tänkande att kunna dra in 50-100 dollar om dagen på .5/1 FL i prima nätverket?

 

Under en begränsad tid och med optimalt bonushor kan det nog vara möjligt om du spelar hyffsat mycket per dag. (Bonusarna lär dock ta slut rätt fort.)

 

Horade stjälv diverse startupbonusar på prima på FL7CS $0.5/1 i slutet på förra året och på vissa sajter är ju bonus per timme rätt så djäkla hög. (Tyvär är ju inte expekt med längre, deras $100 för hundra raked hands var ju godis...)

 

Att göra det bara på spelet är i princip omöjligt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...