richardd Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Har spelat ett tag med Argenius1 och han har spelat extremt tight när det varit 3handat ett tag, spelar troligen bara premium händer osv. När man håller musen över hans nick står det "www.grinders.se". Detta är första handen med action jag spelar mot han. Direkt när rivern dimper ner får jag känslan, han ställer rakt av och jag känner mig i princip säker på att jag är slagen. Jag tänker att jag måste syna, enkel syn. Men ändrar mig då jag känner att det inte är värt och betala av hans kungar, han höjer knappast KQ preflop, skulle aldrig spela AK/AA så. Jag slår bara ren bluff och hur ofta skulle han bluffa så efter mitt turn spel? Det är den typiska spelaren som inte pottar med överpar på flopp för att han är rädd för QQ. Men eftersom jag nu måste veta vad han hade ångrar jag mig att jag inte synade. Kostar mig ca 80€ att syna på rivern i en 50€ pott. Game # 270827732 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Stocksund" Game ended 2006-03-08 00:24:23 GMT+01:00 Players: Argenius1 (EUR 135,66 in seat 1) marckl (EUR 19,77 in seat 2) kattkiss (EUR 104,81 in seat 5) Dealer: kattkiss Small Blind: Argenius1 (0,25) Big Blind: marckl (0,50) kattkiss was dealt: Qc - Qh kattkiss Raise (2,00) Argenius1 Raise (4,00) marckl Fold kattkiss Call (2,25) Flop 6d - Qs - 7c Argenius1 Bet (5,25) kattkiss Call (5,25) Turn 6d - Qs - 7c - 2c Argenius1 Bet (6,50) kattkiss Raise (17,00) Argenius1 Call (10,50) River 6d - Qs - 7c - 2c - Kd Argenius1 All-In (109,16) kattkiss Fold Argenius1 Payback (109,16) Argenius1 didn't show hand Argenius1 wins: EUR 52,75 Rake: EUR 0,75 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokertomte Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Ja, det är nog en störd fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 GAK! Vart spelar du? Vill du spela HU med mig? Har du MYCKET pengar att spela med? ...Är frågorna jag vills tälla efter denna hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Du har nog läst Glimnes pokertips ett par gånger för mycket. Seriöst, inte fan lägger man. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Rätt svar: Lägg handen. Han kan inte ha något annat än KK. Pottoddsen är ointressanta. Din triss i damer är pappersmassa i detta läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Hehe joo misstänkte att det skulle låta så, mina förhoppningar är ju att Argenius1 ska glida in hit och berätta vad han hade, får ta och checka http://www.grinders.se. Jag brukar inte vika ofta och spelar inte vekt annars men denna kille var så sjukt weak tight att jag bara inte orkade syna för att få hans kungar upptryckta i ansiktet kändes typ som någon sjuk semi-tilt samtidigt och jag var helt förvirrad någon minut efter hehe. Fick verkligen den där riktigt starka "du är slagen" känslan, måste bara få veta vad han hade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chrille87 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Varför ska han beta så mycket på rivern? Har han hittat triss i K så vill han väl ha betalt? Nä jag tycket det luktar bluff, alternativt AK och vill att det ska se ut som en bluff... nä in med smeten och dräp en ost om du är slagen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Hmmmmmmm..... Jag antar att detta är ett skämt? Annars undrar jag hur du resonerar. Först och främst vad baserar du egentligen det faktum att han skulle ha KK på? Han bettar mindre än pott på floppen: Antingen har han ett monster (KK/AA) som han slöspelar som en jättetomte och tror sig få mer betalt genom att betta lite, eller så är han tom och vågar inte betta ut ordentligt (AK/JJ?). På turn så bettar han mindre än 1/3 pott, nu bör vi vara relativt säkra på att han är ganska tom eftersom han borde inse att du är villig att syna. Så har han AA/KK borde han förstå att du har damen alternativt ett stegdrag eller plockat upp färgdraget och bör då låta dig betala för att se river, såvida han inte har t ex AK, eventuellt AK i klöver och nu gör nån typ av semibluff. Alternativt vill hålla potten nere med JJ. Nu slår du om och han väljer då att bara syna, menar du på allvar att han nu skulle ha KK och då bara syna din reraise och tro sig vara slagen? På river kommer kungen och han går all in. Här tror han förmodligen att hans AK plötsligt är stål eftersom han sätter dig på par i Q, alternativt så har han själv missat något drag och använder kungen som ett bluffkort. Om han har KK och nu går all in med nöten så stämmer inte det spelet överens med det han gjort tidigare. På floppen borde han tro sig ha bästa handen men väljer ändå att betta mindre än halvpott, men nu när han har bästa handen ska han plötsligt betta över pott? Det är ologiskt och totalt orimligt att han skulle ha KK. Nej det här var nog det sämsta spelet jag någonsin sett i hela mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Om du nu mot all förmodan är allvarlig så undrar jag också hur du avgör om en motspelare är en spelare som aldrig skulle betta pott med AA eller KK när brädan kommer Q hög? Är det för att motståndarna alltid har QQQ, och hur ska man någonsin få reda på vad motståndare har om man inte bettar? Verkar konstigt att du gör såna antaganden om din motspelare, är det så du själv spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeoSlayer Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 massa bra grejer.. Kan bara hålla med.. VEM var weak-tight sa du?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Hmmmmmmm....."Sågar richardds spel totalt!" Japp vet att det är en dålig fold. Men iaf han reraisar bara preflop med AA/KK känner jag mig ganska säker på. Han kan mycket väl betta flop och turn på det viset med AA/KK då han är sjukt passiv. Har svårt och se varför han skulle spela AA så på rivern. Hmm en riktigt passiv NL50 spelare ställer oftast bara med nötter, så resonerade jag också. Men jag vill inte ha någon större diskussion vet att det är ett jäkligt kasst spel. Ville bara skämma ut mig lite eller nått. Måste ju dela med mig av mitt livs konstigaste spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chrille87 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Varför går du ens med om du vet att han bara spelar AA, KK? Om inte annat får väl du ställa på floppen om du är rädd... nä detta luktar tight ända till norrbotten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Varför går du ens med om du vet att han bara spelar AA, KK? Om inte annat får väl du ställa på floppen om du är rädd... nä detta luktar tight ända till norrbotten! För att floppa set, fina odds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Fast om han e snuskigt weaktight och trycker in två inköp...ändå alltså. Jag skulle nog inte tyckt om det om det var två inköp på min nivå, jag skulel inte tyckt om det alls, men jag skulle synat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Med rätt read kan det faktiskt vara en självklart fold ibland. Dock inte sagt att det var det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 massa bra grejer.. Kan bara hålla med.. VEM var weak-tight sa du?? Hehe orkar inte chaffsa men man är inte weak tight om man lägger när man tror man är slagen, vilkett jag inte borde tro här men gjorde det endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 massa bra grejer.. Kan bara hålla med.. VEM var weak-tight sa du?? Hehe orkar inte chaffsa men man är inte weak tight om man lägger när man tror man är slagen, vilkett jag inte borde tro här men gjorde det endå. Så dom riktiga weak-tighta tomtarna lägger sig när dom tror att dom leder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 alltså.. om du är så vek som du är så tycker jag du ska raisa stort på flop och sen på turn eftersom det antagligen kan komma 4 miljarder scarecards för dig. det är bättre spel också eftersom ni har rätt djupa stacks och för att få in degen måste du bygga potten direkt. stört spelad pot av honom ändå på river oavsett om han har KK eller inte är den rätt sick.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeutroN Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 allvarligt talat detta måste ju vara ett skämt eller?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Ot, känns som lite smygreklam för grinders.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 alltså.. om du är så vek som du är så tycker jag du ska raisa stort på flop och sen på turn eftersom det antagligen kan komma 4 miljarder scarecards för dig. det är bättre spel också eftersom ni har rätt djupa stacks och för att få in degen måste du bygga potten direkt. stört spelad pot av honom ändå på river oavsett om han har KK eller inte är den rätt sick.... Tomte! Det finns 4 scarecards! Han kommer troligtvis bara spela annorlunda på 2 av dom... nej orkar inte kommentera... Men raise på flop hade vart bättre, tomta mig lite där förresten så hade jag nog en vpip på runt 30-40% på det bordet. Ot, känns som lite smygreklam för grinders.se Haha jo kom på det när jag råka skriva en länk, men hur som helst så var det inte meningen iallafall då jag aldrig vart där innan förövrigt verkar det inte vara någon höjdar sida Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DanLar75 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Måste säga att om man lägger QQQ i detta läget så skall man inte spela poker alls. Om man inte sitter iknäet på sin moståndare alt. känner Saida så är det en dålig fold. Skulle i det läget vara beredd att dänga in 5000€ till och det skulle behövas för call, speciellt med tanke på hur han spelade. Så kort sagt, antingen är det ett helt ok försök till smygreklam eller bara världens sämst spelade hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Med rätt read kan det faktiskt vara en självklart fold ibland. Dock inte sagt att det var det nu. lol? skönt att man inte har den readen... känns som "se spöken överallt readen" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 sätter du honom på AA/KK borde du reraisat honom på floppen, han lär få svårt att släppa handen ändå. Sen hans spel på rivern, det är väl inte omöjligt att han har KK där. Eftersom de flesta spelarna inte foldar QQQ där så skulle han fått bra betalt istället för att bara valuebetta. Men som sagt, du borde redan ha vunnit potten på flop/turn alternativt varit pot-commitad på rivern så du hade inte haft något val. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts