Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game # 269716461 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Hagen"

Game ended 2006-03-06 23:38:55 GMT+01:00

INGA READS ALLS, DÅ DET ÄR ANDRA HANDEN JAG SPELAR PÅ DETTA BORD...

Players:

BJ1979 (EUR 16,80 in seat 1)

IanRankin (EUR 10,47 in seat 2)

Guzen1 (EUR 18,21 in seat 3)

pokerfoold (EUR 3,64 in seat 4)

Stenn123 (EUR 18,70 in seat 6)

Dealer: Stenn123

Small Blind: BJ1979 (0,10)

Big Blind: IanRankin (0,20)

BJ1979 was dealt: Ks - Kd

NICE HAND, HÄR MÅSTE JAG BETA...

Guzen1 Call (0,20)

pokerfoold Raise (0,75)

Stenn123 Raise (1,30)

BJ1979 Raise (1,75)

IanRankin Fold

Guzen1 Fold

pokerfoold All-In (2,89)

Stenn123 Call (2,34)

BJ1979 Call (1,79)

RÄTT O BARA SYNA?

Flop 2c - 6s - 4c`

BÄTTRE FLOP FÅR MAN LETA EFTER

BJ1979 Bet (2,00)

Stenn123 Call (2,00)

Turn 2c - 6s - 4c - 8d

BJ1979 Bet (2,40)

Stenn123 All-In (13,06)

BJ1979 All-In (8,76)

Stenn123 Payback (1,90)

River 2c - 6s - 4c - 8d - 9s

BJ1979 shows: Ks - Kd (a pair of kings)

Stenn123 shows: 8s - 8h (three of a kind, eights)

ÄR DET RÄTT SPELAT AV MIG? HAR HAN BARA "TUR" ELLER SKULLE JAG ANA ATT TRISSEN KOM?

(HAR TORSKAT 3 AV 4 KK HÄNDER DE SISTA 2 DAGARNA =) KUL :twisted:

:?

Postad

Det är nog ingen tillfällighet att du förlorat 3 av 4 KK händer.

Före floppen: Jag skulle ha valt att ställa in där när jag blir återhöjd.

Du vill ju inte låta någon se floppen gratis ifall du leder där, vilket du säkert också gör.

Efter floppen: Du kan aldrig göra ett sånt där mesbet. Du ber ju om att bli utdragen ifall det är så att du leder. Beta pott. Låt aldrig sämre händer få dra billigt.

Det är ju bättre att beta och motståndaren lägger sig och man vinner potten, än att ge gratis kort och sen förlora hela stacken.

Postad

Vad är du rädd för preflopp? Du vill ju isolera dig med short stack så det bästa hade nog varit att höja all in. Chansen att han sitter med AA är rätt låg utan han sitter nog med ett A och en ok kicker. Med KK vill du inte ha en massa personer med dig på floppen för du har trotts allt bara ett par.

Jag fattar inte vad tanken bakom din bet på floppen är? Det finns chans för både steg och flushdrag och du gör ett mes bet? Höj minst pott här för att ge dåliga odds för draghänder. Nu ber du honom att dra ut dig.

Han all in på turn luktar stål och det finns många händer här som slår dig, men du är ju mer eller mindr pott commited så det är kanske rätt att syna. Men ditt största misstag gör du preflop och din mes syn på floppen är katastrof i mina ögon.

Tror ditt problem med KK är att du inte spelar dem aggresivt. Höj pott pre flopp för att få ner antalet synare till floppen och beta sedan allt från 1/2- 1/1 pott på floppen beroende på strukturen.

Postad

INGA READS ALLS, DÅ DET ÄR ANDRA HANDEN JAG SPELAR PÅ DETTA BORD...

Det går väl alldeles utmärkt att ha reads ändå... Sätt dig och titta på bordet du tänker joina i 10-15 minuter innan du sätter dig ner.

Skriv gärna utan versaler, det betyder att man skriker på internetspråk.

Sitt inte och minihöj preflopp, höj rejält om du ska höja, annars är det knappt lönt, på ett shorthanded tomtebord så får du garanterat syn, och du vill ju ha mer pengar i potten. Med en stark hand vill du ha en stor pott mot en, eller i detta fallet, två (se nedan) motståndare, höjer du för lite så riskerar du att skapa en mindre pott som du dessutom har mindre chans att vinna.

Du vill ju isolera dig med short stack så det bästa hade nog varit att höja all in [...] Med KK vill du inte ha en massa personer med dig på floppen för du har trotts allt bara ett par.

Det här håller jag inte med om riktigt. Här vill man inte isolera mot shortstacken, då vinner man ju bara en fjuttepott. Sant att man inte vill ha en folkmassa med sig till floppen men när pokerfoold är all-in så spelar man helt plötsligt två potter i samma hand.

I just denna handen är de såklart ok att reräjsa efter shortstackens all-in, eftersom Stenn123 redan har synat, men om man är först att agera så är det oftast bättre att bara syna för att kunna spela sina KK mot en djupare stack också, reräjsar denne då så är det såklart grönt att köra in ännu mer marker.

BÄTTRE FLOP FÅR MAN LETA EFTER

Hur menar du? Där är både steg- färgdrag som du måste stänga ute. Potten är cirkus $9 och du har $10.76 i stacken, in med degen. Köp nya marker innan denna handen för övrigt, du vill alltid ha mer marker än den djupaste stacken på bordet.

HAR HAN BARA "TUR" ELLER SKULLE JAG ANA ATT TRISSEN KOM?
Visst, har du en grymmeread så kan du lägga där, men om degen åker in på floppen så behöver du inte ens bekymra dig om ett sådant beslut.
Postad

sorry bout the caps lock...

sammanfattningen av era kommentarer: in med degen preflop alt på floppen. Nu såhär i efterhand så: självklart!!! Men å andra sidan- hur många gånger klonkar nån triss på PP? en på 10 va? så egentligen så skulle jag vinna mot honom 9 av 10 va? eller? hmm, njae kanske inte dock.

jaja, hur som helst som sagt: in me degen! (om jag ändå är beredd att satsa den förr eller senare) 8-)

Postad

Chansen att floppa ett set är grovt räknat med 2 outs ca 2*2*3 = 12%. Det betyder att den som synar behöver vinna lite mindre än 8ggr preflop synen för att det ska vara ett vinnande spel. Håller man sig innom 5/10 regeln så är man oftast safe.

Grejen är att om du alltid betalar av hans set så är det han som vinner pengar av dig och inte tvärt om... även dom gångerna han missar och du vinner handen. Mot just set är det svårt att försvara sig. Ett sätt är att återhöja innan floppen som redan sagts så pass att det blir olönsamt för honom att jaga sitt set. Du vill fortfarande att han ska göra det men du har genom din höjning vänt på förhållandena. Nu vinner du pengar även när han vinner handen.

Postad
2 outs ca 2*2*3 = 12%.

hur räknar du ut det? alltså jag ser * men varför 2 2 3? (en bisak, men nyfiken)

Du vill fortfarande att han ska göra det men du har genom din höjning vänt på förhållandena. Nu vinner du pengar även när han vinner handen.

menar du att pga att jag har ett högre par så har jag vänt på förhållandet?

förövrigt så är jag nu så jääääääääääävla sugen på revange =) ska dock köra 0,25-0,50 framöver.. har gått MYCKET bättre där på sistone....

Postad

Det jag menar är att eftersom hans (nästan) enda chans att slå din hand är att träffa ett set och om du sabbar hans pottodds för att göra det så vinner du i längden även om han synar och träffar.

Ett pp har 2 outs för att träffa sitt set. Varje out har grovt 2% chans att komma på brädan för varje kort som kommer. Det kommer tre kort på floppen. Därav antal_outs * chans_per_out * antal_kort => 2 * 2 * 3 dvs 12%. Får han se alla fem korten ökar chansen betydligt till 20%.

Letar du lite på forumet hittar du säkert lite trådar om outs och potodds.

Postad

Om du höjer så mycket så att han inte får tillräckligt bra odds, så har du vänt på förhållandet, d.v.s. det är du som vinner pengar från honom i det långa loppet, oavsett om han träffar eller inte.

Postad
Om du höjer så mycket så att han inte får tillräckligt bra odds, så har du vänt på förhållandet, d.v.s. det är du som vinner pengar från honom i det långa loppet, oavsett om han träffar eller inte.

Hmm, smart! :D

Postad
När jag ser folk minireraisa så kan jag kallsyna med 43s om dom har mycket bakom. Man vet ju vad dom har.

hur vet du det?

Sluta alltså upp med det här:

Stenn123 Raise (1,30)

BJ1979 Raise (1,75)

Allin där.

Japp, next time!!!!!!!!!!!!! 8-)