Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Reads:

deddi är en förstaklassens LAG (eller en lösaggro tomte). Omöjlig att sätta på en hand. Reraisar friskt och lyckas ganska bra med det. Otäck spelare. Kan vara tom lika gärna som ha kåken, stegen eller färgen.

panamma har jag inte någon read på. Förmodligen en vanlig weak/tight tomte som försöker trappa deddi.

Event Horizon 4914912-122469 Holdem No Limit $0.50/$1

[Mar 6 20:55:29] : Hand Start.

[Mar 6 20:55:29] : Seat 1 : SeXaY has $51.45

[Mar 6 20:55:29] : Seat 2 : used2begood has $399.69

[Mar 6 20:55:29] : Seat 3 : panamma has $71.05

[Mar 6 20:55:29] : Seat 4 : DaddyLukas has $260.10

[Mar 6 20:55:29] : Seat 5 : deddi has $159.28

[Mar 6 20:55:29] : Seat 6 : chongers has $78.50

[Mar 6 20:55:29] : panamma is the dealer.

[Mar 6 20:55:30] : DaddyLukas posted small blind.

[Mar 6 20:55:30] : deddi posted big blind.

[Mar 6 20:55:30] : Game [122469] started with 6 players.

[Mar 6 20:55:30] : Dealing Hole Cards.

[Mar 6 20:55:30] : Seat 4 : DaddyLukas has J :heart: J :spade:

[Mar 6 20:55:32] : chongers called $1

[Mar 6 20:55:35] : SeXaY called $1

[Mar 6 20:55:38] : used2begood folded.

[Mar 6 20:55:41] : panamma called $1

[Mar 6 20:56:16] : DaddyLukas called $0.50

Här limpar jag in eftersom deddi har för vana att höja alla händer med 5BB så fort antalet limpare är fler än 2. Så jag tänkte att han skulle få sköta bettingen åt mig. Tyvärr misslyckades det.

[Mar 6 20:56:23] : deddi checked.

[Mar 6 20:56:24] : Dealing flop.

[Mar 6 20:56:24] : Board cards [T :diamond: 9 :diamond: T :spade: ]

Aj då. Äcklig flop. Jag har överpar men det är svårt att spela den mot så många motståndare. Om jag ändå hade isolerat mot deddi så hade jag varit i mycket bättre läge.

[Mar 6 20:56:39] : DaddyLukas checked.

[Mar 6 20:56:41] : deddi checked.

[Mar 6 20:56:44] : chongers checked.

[Mar 6 20:56:15] : SeXaY checked.

[Mar 6 20:56:20] : panamma bet $1

[Mar 6 20:56:25] : DaddyLukas called $1

[Mar 6 20:56:27] : deddi called $1

[Mar 6 20:56:31] : chongers folded.

[Mar 6 20:56:34] : SeXaY folded.

[Mar 6 20:56:35] : Dealing turn.

[Mar 6 20:56:35] : Board cards [T :diamond: 9 :diamond: T :spade: 7 :diamond: ]

[Mar 6 20:56:40] : DaddyLukas checked.

[Mar 6 20:57:15] : deddi bet $8

Här är jag helt säker på att han försöker bluffa. Är definitivt sugen på att syna ner honom när...

[Mar 6 20:57:21] : panamma called $8

... detta händer. Någon synar. Vad ska han ha? Triss, stege, färg? You name it. Dessutom kommer jag inte att få en billig showdown eftersom deddi kommer att beta stort på river.

Vad gör jag?!?

Postad

Även om deddi brukar höja om fler än två pers limpat, så tappar du information om de andra spelarna genom att limpa. Visserligen hade du fått klar information av de andra om de i sin tur höjt/synat om du hade gjort en re-raise på ett bet från deddi.

Nu hamnar du i en pott med fyra andra där brädan är livsfarlig. På flop har du två val: antingen ge upp eller försöka se var du står med en eventuell re-raise om du misstänker att de andra limpar/bettar skräp.

Panammas bet på knappen på flop behöver ju inte betyda nånting, men varför synar du??? Där ser jag bara fold eller höja lagom för att se var du står som alternativ. Får du då en syn eller omslag är det bara att ge upp handen.

Men när din limp inte inducerade bet från deddi och den där floppen landar, så hade jag gett upp handen direkt om någon så mycket som andades. Potten är alldeles för liten för att slåss om och med fyra motståndare finns det så många potentiella händer som gör JJ en riktig trubbelhand.

För att svara på din fråga: Folda utan att blinka!

Postad

Höjj pre (att man sett någon höjja limpare ett fåtal gånger är inte en stark nog anledning att limpa), höjj/beta flopp, kasta turn mot två motspelare som fortfarande verkar intresserade av potten.

Kort sagt så är spelet för passivt.

Postad
Höjj pre (att man sett någon höjja limpare ett fåtal gånger är inte en stark nog anledning att limpa), höjj/beta flopp, kasta turn mot två motspelare som fortfarande verkar intresserade av potten.

Ett fåtal gånger? Han gjorde det väldigt ofta. Nästan jämnt. Jag har aldrig haft en så stark read på någon.

Postad

Ett fåtal gånger? Han gjorde det väldigt ofta. Nästan jämnt. Jag har aldrig haft en så stark read på någon.

Okej, brukade han även göra det i kass position?

Isåfall funkar väl limp/raise om du har så stark read som du säger.

Postad

Okej, brukade han även göra det i kass position?

Isåfall funkar väl limp/raise om du har så stark read som du säger.

jodå, han drog sig inte för att höja mot 4 limpare på BB. Tyvärr satt han precis efter mig. Jag hade hellre suttit efter honom.

Postad

Som ni kanske gissat så foldade jag den vinnande handen.

Mycket riktigt så betade deddi ut ganska hårt på river och blev nersynad av panamma som tog hem potten med en nia för tvåpar tior och nior.

Känner dock att det var rätt att folda där.