crillux Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx Ganska löst och slaskigt bord, knappen har jag bara 35 händer på, VP$IP 50%. Han/hon har hittills spelat aggresivt på floppen. Preflop: Hero is UTG with 4:diamond:, 4:heart:. Hero calls, UTG+1 calls, 3 folds, CO calls, Button raises, SB calls, 1 fold, Hero calls, UTG+1 calls, CO calls. Lite överoptimistiskt att limpa UTG med 44, särskilt som det kommer en höjning från min vän på knappen. Men synen är väl obligatorisk när man redan limpat? Flop: (11 SB) Q:spade:, 8:club:, 4:club: (5 players) SB checks, Hero bets, UTG+1 folds, CO folds, Button raises, SB calls, Hero calls. Träffar set, och det är bra saker. Färgdraget är ute, och jag vågar inte chansa på någon rundcheck, så jag betar. När knappen höjer och SB kallsynar så blir jag osäker. Är det rätt att höja här? Eller ska man vänta för att sedan trycka på turn? Knappen kan ju troligen höja med TPGK, färgdrag eller TP med sämre kicker. SB kan ju ha lite vad som helst. Inte omöjligt att båda sitter med TP Turn: (8.50 BB) 7:spade: (3 players) SB checks, Hero bets, Button raises, SB calls, Hero 3-bets, Button calls, SB calls. Känns som ett ofarligt kort och när SB checkar så är det bara att beta. Några gratiskort finns väl ingen anledning att bjuda på? 3-betten känns bra då jag tror jag leder. Sitter någon av Fi på QQ så räknar jag nästan med cap. Rätt eller fel här? River: (17.50 BB) 5:heart: (3 players) SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls. Inget skrämselkort här heller, och samma sak här, jag tänker inte bjuda på billig showdown då jag tror jag leder. Standard att beta här antar jag? Final Pot: 20.50 BB Som vanligt är jag tacksam för input, framför allt angående spelet på turn. Citera
Big Less Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Känns standard hela vägen. Inte fel att skippa en liten bet på floppen för att maskera lite. Sedan är det bara att köra så hårt det går på turn och river (verkar osannolikt att någon ska sitta med en sexa där). Citera
Ruterkung Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Öppningslimpen gillar jag verkligen inte. Jag hade slängt den alla dagar i veckan om inte dealern hade visat att en 4:a skulle komma på floppen. Sen ska du givetvis syna för ett SB, men som sagt, dunderfold preflop. På turn ska du bara panga på och helt rätt att beta ut river. Citera
joeki Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Openlimpa med 44 är väl inte att rekommendera, men ok. På floppen känns det väldigt mycket som att SB sitter på ett färgdrag. Att knappen höjer borde inte avskräcka eftersom han höjde innan floppen också. Det är väl standard från hans sida att göra så. Att han ska ha bättre hand än dig där har jag mycket svårt att tro. Att du inte cappar flop tycker jag är bra, men inte för att du är rädd utan för att trycka på turn istället. Trebetten på turn är bra. Rivern är bara fortsätta skjuta. Skulle någon raisa är det bara att syna ner dock. Citera
Smygaren Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Förutsättningen för att limpa UTG med ett litet par är väl just att bordet är löst, i så fall är det ett ok spel... Citera
crillux Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 Att du inte cappar flop tycker jag är bra, men inte för att du är rädd utan för att trycka på turn istället. Jo, här är jag ju inte rädd, men inser att risken är stor att jag inte kommer att få mera action om jag re-raisar. Här tycker jag att jag för en gångs skull fick motståndarna dit jag ville då jag tror att jag har bäst hand på floppen. Jag läste någonstans att är man uppe mot ett överset så är det bara att betala av. Vet inte om det stämmer, men man kan ju inte alltid sitta och vara skraj för en sån hand... Och nej, openlimpen med 44 är, precis som jag skrev otroligt överoptimistisk. Visst, bordet var äckligt löst, men jag gör det nog inte en gång till... Citera
morberg Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Du har ett monster, det som är viktigast är att få in pengar i potten. Efter floppspelet (som är ok om du synar höjningen med avsikt att få in mer pengar på turn) hade jag gett mig på en check-raise på turn (om du tror att knappen betar igen). Detta för att du vill fånga SB för ett bet till; om knappen höjer ditt bet riskerar du att SB lägger sig för två bet. Nu gjorde han inte det och då är det bara att tacka och ta emot när du får möjlighet att trebetta turn. Gjuten bet på river. Citera
crillux Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Den här var skön att vinna. SB visar QT och knappen AQ. Citera
Gahlster Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Personligen gillar jag inte att vänta till turn att höja i denna pott. Färgdrag ute, och det finns ingen chans att du kan försvara ditt set mot ett sådant på turn även om denna starkt misstänker att du har ett set. In med pengarna medans du leder! Citera
crillux Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Personligen gillar jag inte att vänta till turn att höja i denna pott. Färgdrag ute, och det finns ingen chans att du kan försvara ditt set mot ett sådant på turn även om denna starkt misstänker att du har ett set. In med pengarna medans du leder! Hur menar du då? Jag lär ju inte kunna höja ute vare sig SB eller knappen på floppen så en höjning här skyddar mig ju ändå inte från färgdrag. Potten är höjd preflop, och båda har redan slängt in två bet på floppen. Eller har jag missuppfattat det hela? Citera
bossbaver Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 kännns som vettigt spel, du träffar vad du vill träffa på floppen, betar, betar igen på turn.. osv.. hejt rätt.. synd bara att fi träffar stegen.... Citera
bossbaver Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Den här var skön att vinna. SB visar QT och knappen AQ. jaha,, hmm, okrå.. Citera
Recommended Posts