Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tror jag har en läcka pre-flop tex jag höjer med AJ får omslag och sätter fi på AK/AQ/KK/QQ/JJ. Vad är oddsen att träffa ett av sina hålkort på floppen? Låt säga att fi har KK och jag AJ, då måste jag träffa mitt A för att vinna potten, det är ju väldigt svårt att få betalt av KK när floppen kommer 24A om jag bettat pre, så vad är oddsen att jag träffar? är det bara att räkna på 15% (5% för varje kort som kommer)?

Finns många ställen där man kan läsa om tex AK all-in pre mot AQ men hittar inget om hur oddsen ser ut om man bara ser floppen.

Postad
Om vi utgår ifrån att din motståndare sitter med KK så har du:

1-(45/48*44/47*43/46) % chans att träffa ett A på floppen.

Jo jag känner till att man räknar så men du vet ingen tabell som visar det lite tydligare?

Postad
18% ca vilken typ av tabell behöver du?

Något liknande, med dessa situationer:

AK mot TT

AT mot QJ

AT Mot K9

AT mot QQ

Något sådant, dom som standard tas upp när man snackar om all-in pre-flop. Det finns inget program som kan räkna det här? Alla jag har sett hittils räknar ju bara antingen pre-till-rivern eller flopp-till-river, vill ha pre-till-flopp.

Visst lite petigt att vilja ha koll på det här eftersom man nästan omöjligt kan sätta fi på korrekt hand pre men vill ändå ha koll på det här. Känns nämligen som om jag har en läcka på kanske 5-10% här.

Postad

Lek lite med poker stove så får du ett hum om hur det ligger till när du har ett eller två övertkort mot ett pp osv..

Edit: Det räknar visserligen pre till rivern om det inte går att ställa in nånstans men tror inte det. Sätt floppkorten till två blanka så borde du få ett bra närmevärde i alla fall.